نوشته شده توسط : امیر علوی

عملکرد تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست

>> عملکرد تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست

عملکرد تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست  بدین معنی است که بوتاکس از انتقال پیام های عصبی به ماهیچه ها جلوگیری کرده و در نتیجه ماهیچه فعالیت خود را به طور موقت از دست داده و حالتی ریلکس پیدا می کند، این کاهش فعالیت از بروز خط و خطوط صورت جلوگیری کرده و سبب جوانسازی پوست می شود. عضله ای که مورد هدف بوتاکس قرار می گیرد دچار انقباض نمیشود و همین باعث صاف شدن و کشیده شدن پوست صورت میشود.   عملکرد تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست  

لازم به ذکر است که از بوتاکس عمدتاً برای رفع چین و چروک پیشانی، خطوط دور چشم و خط اخم استفاده می کنند و در چین و چروک ایجاد شده بر اثر آسیب های خورشیدی و از بین رفتن کلاژن، و چین و چروک هایی که در اثر خشکی پوست به وجود می آیند، بی اثر می باشد. یکی از مزیت هایی که در تزریق بوتاکس قابل توجه می باشد این است که در این روش نیازی به بی حسی نمی باشد، و در عرض چند دقیقه تزریق بوتاکس با استفاده از سوزن های باریک انجام می شود.   عملکرد تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست  

اثر عملکرد تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست پس از گذشت یک الی دو هفته نمایان می شود. ماندگاری و دوام بوتاکس صورت برای جوانسازی پوست۳ الی ۶ ماه می باشد. پس از گذشت مدت زمان ذکر شده به مرور بافت های ماهیچه ای صورت به حالت قبلی خود بازگشته و چین و چروک ها دوباره پدیدار می گردند و باید دوباره تزریق مجدد صورت پذیرد. دقت نمایید که چین و چروک ها در حالت بازگشت به شدت قبل از تزریق نمی باشند.   اگر در اثر گذشت زمان و افزایش سن تغییراتی در چهره ی شما حادث شده وعلایم پیری در صورتتان بروز پیدا کرده است و این موضوع سبب نگرانی شما شده و تمایل به رفع چین و چروک ها و داشتن ظاهری صاف و بدون چروک دارید، روش های بسیاری برای جوانسازی شما وجود دارد که تزریق بوتاکس یک تکنیک و درمان سرپایی بوده و بدون عوارضی شدید و غیر قابل تحمل می توانید از مزایای آن بهره مند شوید. استفاده از تزریق بوتاکس برای جوانسازی از روش های ایده آل، مناسب و تاثیر گذار دربازگشت صافی پوست بوده و همچنین از ایمنی بالایی برخوردار بوده و در نهایت باعث افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود.  

>> تزریق بوتاکس و رفع نشانه های پیری در پوست

برای خیلی از افراد سوال است که ماده ی تشکیل دهنده ی بوتاکس چیست و چگونه این ماده بر پوست اثر می گذارد؟ بوتاکس از جنس پروتئین است و یک ماده ی خالص و طبیعی می باشد. این ماده ی پروتئینی از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست می آید و در باکتری نقش توکسین یا سم را بر عهده دارد و سبب فلج کردن میزبان و در نهایت مرگ او می شود. این باکتری در غذاهای کنسرو شده ی فاسد زندگی کرده و برای زندگی نیاز به اکسیژن ندارد. در شرایط استریل و آزمایشگاهی مانند زیر هود توکسین بوتولینوم نوعA را از آن استخراج کرده و سمیت آن را کاهش می دهند. تزریق بوتاکس بر روی چروک های پایدار و با عمق بسیار نیز موثر بوده و سبب صاف تر شدن این خطوط می شود، و یک روش کاملا غیر تهاجمی است. خطوط ضخیمی که اطراف گردن بوده و همچنین چین و چروک دور لب، روی بینی و دور چشم با تزریق بوتاکس کاهش می یابند؛ تزریق شدن این ماده ی سمی موجب شل شدن و صاف شدن عضلات به وجود آورنده ی چین و چروک می شود . در تزریق بوتاکس یک ظاهر کلی صاف تر به وجود می آید که باعث می شود صورت فرد جوان تر به نظر برسد .  

>> بهترین برند بوتاکس برای جوانسازی

بوتاکس در برندهای مختلف از جمله دیسپورت انگلیسی، مسپورت ایرانی، نرونوکس کره ای، بوتاکس آمریکایی، زئومین و درماتوکس از معروف ترین برندهای توکسین بوتولینیوم می باشد که برای جوانسازی پوست به طور وسیع در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. در بین این برندها درماتوکس که جزو جدیدترین ها می باشد، عملکردی متفاوت تر داشته و برای جوانسازی پوست بسیار موثر می باشد. دلیل موثرتر بودن این برند این می باشد که درماتوکس علاوه بر رفع چین و چروک های عمیق و سطحی پوست برای رفع منافذ باز صورت نیز به کار برده می شود. در فرمولاسیون این برند علاوه بر پروتئین و توکسین از مرطوب کننده های قوی نیز استفاده گردیده که سبب آبرسانی به پوست شده و پوست را شاداب تر و جوان تر می سازد. این برند باعث ترمیم سلول های مرده ی پوست نیز می گردد. علاوه بر برند درماتوکس، تمامی برندهای ذکر شده در قسمت بالا نیز جزو موثرترین ها بوده و به صورت عمقی چین و چروک های داینامیک پوست را از بین می برد. دقت نمایید که تزریق بوتاکس فقط یک روش درمان کننده نمی باشد و یک روش پیشگیری کننده نیز می باشد، استفاده از بوتاکس از عمیق تر شدن چین و چروک ها جلوگیری کرده و از افتادگی و شل شدگی پوست در سنین بالا جلوگیری می کند.  

>> عوارض جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس مانند هر تزریق دیگری با کمی درد و ناراحتی همراه می باشد که کاملا طبیعی می باشد . ولی در هرحال در پزشکان متخصص و متعهد از سوزن های بسیار ظریف وکوچک  استفاده می کنند؛ که همین امر درد و ناراحتی تزریق را برای فرد بسیار کمتر می کند. تزریق بوتاکس بدون بی حسی و بیهوشی صورت می پذیرد، اما در صورتی که فرد آستانه ی درد پایینی دارد و در هنگام تزریق دچار استرس می شود، قبل از استفاده از بوتاکس با استفاده از کرمهای بی حس کننده ی موضعیف ناحیه ی تزریق را بی حس می کنند. احتمال بروز عوارض جانبی کوتاه مدت در تزریق بوتاکس بسیار رایج بوده و جای نگرانی وجود ندارد. امکان دارد بعد از تزریق , پوست بدن واکنش هایی را از خود بروز دهد که این واکنش ها سبب بروز ورم و ناراحتی , خارش و کبودی در پوست می شود. اینگونه واکنش ها خفیف بوده و در مدت چند ساعت از بین می روند. واکنش آلرژیک یکی از عوارض جانبی شدید می باشد که ممکن است سبب بروز خطر در فرد شود که در این گونه مواقع پزشکان متخصص برای کاهش و رفع این عارضه کورتیزون خوراکی تجویز کرده و یا آن را تزریق می نمایند. استفاده از بوتاکس های معتبر، بااستاندارد و مراجعه به پزشک های متخصص و متبحر عوارض تزریق را به میزان چشمگیری کم می کند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

علل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

>> ورم بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از راهکارهای درمانی بسیاری از عارضه ها می باشد که بسیار موفق عمل کرده است، یکی از دلایل موفقیت بوتاکس کم عارضه بودن آن نسبت به روش های جراحی و دارویی می باشد، اما با این حال این روش بدون عارضه نبوده و فرد ممکن است با عارضه های موقتی و گذرایی چون کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس دست و پنجه نرم کند.  

ورم بعد از تزریق بوتاکس

  علت به وجود آمدن کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس به دو اصل کلی مربوط می شود، که برای پیشگیری از این عارضه ها باید به این دو اصل توجه زیادی شود. یکی اینکه برای کاهش عارضه ها به نزد پزشک متخصص و متبحر رفته و از بوتاکس های برند و معتبر که مورد تایید سازمان غذا و داروی جهانی و ملی می باشد و دارای پروانه ی بهداشت است، استفاده شود.

  ورم بعد از تزریق بوتاکس

  و اصل دوم بر این قرار استوار است که فرد تحت درمان تمامی نکات لازم که در خصوص مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس می باشد را رعایت کرده باشد. رعایت اصول ذکر شده تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از بروز این عوارض دارد. علاوه بر اصل بودن برند بوتاکس و دارا بودن استانداردهای جهانی تکنیک تزریق بوتاکس نیز بسیار مهم می باشد. در صورتی که پزشک معالج از تکنیکی مناسب استفاده کند، عوارض خاصی در پی نخواهد داشت و عوارض احتمالی آن گذرا خواهند بود . اما به طور کلی عوارضی چون کبودی، خون مردگی و ورم بعد از بوتاکس در برخی از افراد به وفور مشاهده شده که به طور معمول و به صورت خود به خودی پس از یک هفته درمان خواهد شد. تزریق بوتاکس با دوز نامناسب ، تزریق نابجا، تزریق نادرست، تزریق در محل یا ماهیچه ای اشتباه، تزریق در عمق نامناسب، انتشار دارو به نقاط اطراف ناحیه ی تزریق شده از علت های کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس می باشد؛ به همین سبب بیان می شود که تجربه و مهارت تزریق بوتاکس توسط پزشک متبحر در ماهیچه های صورت و بدن  برای دستیابی به نتیجه ی مطلوب بسیار تاثیر گذار می باشد. یکی دیگر از دلایل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس به دلیل ماهیت ذاتی ماهیچه می باشد، به عنوان مثال برخی از ماهیچه های صورت مانند لب ها بلافاصله پس از تزریق بوتاکس متورم و کبود خواهند شد که این موضوع به دلیل حساسیت بالای ماهیچه ، وجود عروق خونی زیاد در ماهیچه می باشد. یکی دیگر از دلایل کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس مربوط به مراقبت های قبل از تزریق می باشد، دقت نمایید که اگر داوطلب تزریق بوتاکس هستید باید پزشک خود را در جریان بیماری ها و داروهایی که مصرف می کنید قرار دهید، مثلا افرادی که داروهای ضد انعقاد خون در دوز بالا مصرف می کنند اگر بوتاکس تزریق نمایند، دچار کبودی و ورم شدید در محل تزریق می شوند. داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین نیز همین مشکل را ایجاد می کنند.  پس بهتر است این افراد حداقل 7 تا 10 روز قبل از تزریق مصرف دارو را قطع کرده و یا از تزریق اجتناب نمایند.  

>> راه های جلوگیری از کبودی بعد از تزریق بوتاکس

راهکارهای زیادی برای درمان کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس پیشنهاد می شود که می توان به خود داری از دراز کشیدن تا چندین ساعت پس از تزریق، عدم دستکاری و ماساژ در محل تزریق، گذاشتن کمپرس سرد در محل تزریق به مدت چند ساعت، منقبض کردن عضلات تزریق شده به صورت ارادی و پشت سر هم برای چند بار، پرهیز از خم شدن به مدت 3 تا 4 ساعت پس از تزریق، عدم استفاده از کرم و مواد آرایشی و بهداشتی تا 24 ساعت بعد از تزریق، مراجعه به پزشک بعد از دو هفته برای ترمیم نقاط تزریق نشده، قرار نگرفتن در معرض حرارت و گرما به مدت 24 تا 48 ساعت پس از تزریق، عدم دوش گرفتن و عدم رفتن به سونا و استخر به مدت 24 تا 48 ساعت اشاره کرد.

 

>> تزریق در چه نقاطی باعث ورم و کبودی می شود؟

تزریق در ناحیه ای که پر از عروق خونی می باشد بیشتر از سایر نقاط بدن احتمال کبودی و ورم را دارد. از طرفی تزریق در صورت بیشتر از نقاط دیگر بدن احتمال کبود شدن را دارا می باشد، به سبب اینکه پوست صورت نازک تر از پوست سایر نقاط بدن بوده و احتمال پاره شدن مویرگ ها و کبودی در این نقطه بیشتر از سایر نقاط می باشد، چون یکی از علت های کبودی پاره شدن یک رگ کوچک حین تزریق می باشد، که آن هم بعد از 2 تا 3 روز از بین می‌رود. از آنجا که احتمال ورود بوتاکس به خون وجود دارد، پزشک متخصص بوتاکس را به داخل عضله تزریق می نماید. البته در صورت ورود این ماده به خون دچار استرش نشوید زیرا اگر  این ماده به جریان خون ورود پیدا کند، ممکن است علائم ظاهری شدیدی ایجاد نکند زیرا دوز آن پایین بوده و مشکلات خطر آفرینی ایجاد نمی کند، اما در مواقعی که بوتاکس از طریق خون به مناطق حساس بدن منتقل می شود ممکن است خطراتی ایجاد نماید، جفت در مادران باردار بسیار حساس بوده و ورود بوتاکس به آن عوارضی را برای جنین ایجاد می کند، به همین سبب توصیه می شود تا مادران باردار و شیرده از تزریق بوتاکس به شدت پرهیز نمایند. علاوه بر کبودی و ورم عارضه های دیگر ممکن است پس از تزریق بوتاکس به وجود بیاید که می توان به کهیر زدن، خارش، قرمزی و التهاب اشاره کرد، این علائم نیز موقتی بوده و پس از چند روز از بین می رود اما در صورتی که واکنش آلرژیک باشد، پزشک متخصص داروهایی چون کورتون را برای رفع این علائم تجویز کرده و یا قبل از تزریق تست حساسیت را از بیمار می گیرد. در صورتی که احتمال می دهید به بوتاکس حساسیت داشته باشید، قبل از تزریق حتما تست حساسیت را انجام دهید. غیر از کبودی و ورم عوارض دیگری ممکن است در اثر تزریق نابجا و نادرست بوتاکس به وجود بیاید. اگر در هنگام تزریق از سوزن های غیر استریل استفاده شود و یا از مواد غیر استاندارد که بدون مجوز وزارت بهداشت توزیع شده اند، استفاده گردد، عوارضی چون عفونت شدید در انتظار بیمار خواهد بود. ازجمله علائم عفونت در محل تزریق می‌توان به داغ شدن محل، آبسه و ترشح از آن اشاره کرد. درمان عفونت در محل تزریق با تجویز آنتی‌بیوتیک صورت می گیرد. اگر هم آبسه ایجاد شده باشد باید تخلیه شود. اگر در هنگام مشاهده ی علائم گفته شده به آن بی توجهی شود ممکن است زخم های ایجاد شده در اثر عفونت بر روی صورت باقی بمانند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس مو و نتایج شگفت انگیز آن

>> تزریق بوتاکس مو

بوتاکس برای موها یکی از روش های جدید درمانی برای بهبود بسیاری از عارضه ها چون کم بودن موها می باشد. داشتن موهای زیبا و پرپشت یکی از نشانه های زیبایی به حساب می آید و داشتن موهای زیبا و پرپشت آرزوی خیلی از افراد خصوصا خانم ها می باشد. کم پشت شدن موی سر، مو خوره، شکستگی بافت مو، و بسیاری از عارضه های دیگر از عواملی می باشند که تاثیر سوئی بر روی زیبایی مو می گذارند.   بوتاکس مو  

روش های درمانی زیادی برای این عارضه ها پیشنهاد می گردد، که بوتاکس موی سر یکی از این روش ها می باشد. بوتاکس مو یکی از محصولات دارویی و بهداشتی می باشد که به عنوان درمان کننده موضعی در بازار مورد عرضه قرار گرفته است.  درمان با بوتاکس به افرادی توصیه می شود که دارای موهای شکننده، کم پشت، آسیب دیده و دارای مو خوره می باشند.  

بوتاکس مو

  در اثر رنگ و مش، حرارت رساندن بیش از حد به مو، فر کردن با مواد شیمیایی، صاف کردن مو با مواد شیمیایی و اسیدی، مو آسیب می بیند که تزریق بوتاکس مو می تواند این آسیب ها را درمان نماید. پوست سر و موی برخی از افراد بیش از حد عرق کرده و باعث مشکلاتی برای این افراد خصوصا در فصول گرم سال میشود، این افراد همیشه موهای چربی داشته و چربی بیش از حد مو سبب کم پشت شدن موها و ریزش آن ها و خارش سر می شود،  تزریق بوتاکس پوست سر به عنوان یک راهکار موثر به این افراد پیشنهاد می شود، تزریق بوتاکس پوست سر می تواند سبب رفع تعریق بیش از حد شده و خارش سر را از بین برده و فواصل بین دوش گرفتن و شست و شوی مو و سر را افزایش دهد. تزریق بوتاکس مو، موهای شما را از ریشه تا نوک رطوبت رسانی کرده و قادر است تا خشکی موها را که معمولا در اثر استفاده مداوم و مکرر از سشوار و اتوی مو ایجاد می شود، ترمیم نماید. ب وتاکس مو موها را می تواند یکدست کند و روش جایگزینی بسیار مناسبی برای کراتینه کردن مو می باشد.  

>> نحوه عملکرد تزریق بوتاکس بر مو

تزریق بوتاکس  مو یک روش درمانی می باشد که هم در درمان موضعی می تواند قسمت های آسیب دیده مو را ترمیم نماید و هم بعد از تزریق به پوست سر شاهد موهایی صافتر  و سالم تر هستیم. بعضی از محصولاتی که به عنوان بوتاکس برای موها موجود می باشند، حاوی ترکیباتی هستند که برای لخت تر شدن و افزایش رشد موها مورد استفاده قرار میگیرد. در زمانی که بوتاکس به پوست سر تزریق می شود، فعالیت غدد برون ریزی مانند آکرین یا غدد عرق را کاهش می دهد و در نتیجه، میزان تعریق فرد در نقطه تزریق کاهش چشمگیری پیدا میکند. تزریق بوتاکس پوست سر یک راه حل موقتی و برگشت پذیر برای درمان چربی بیش از حد موها می باشد، این روش تاثیر گذاری مثبت خود را به مدت 8 ماه دوام می آورد و پس از این زمان بوتاکس باید دوباره تزریق گردد. اما با این حال موثرترین راه درمان برای تعریق  زیاد پوست سر تزریق بوتاکس می باشد، زیرا این روش درمانی نیازی به عمل و جراحی، گذراندن دوره نقاهت، و غیره نمی باشد. بوتاکس مو روشی موثر برای آبرسانی مو می باشد، در این روش با استفاده از آمپولی که حاوی حاوی موادی چون پروتئین ها، کراتین و اسید هیالورونیک و اسید آمینه است، موها را به صورت عمقی آبرسانی می نمایند. برخی ها با شنیدن کاربرد بوتاکس مو گمان می کنند که این روش دقیقا مانند کراتینه کردن می باشد، حال آنکه کراتینه کردن مو با بوتاکس تفاوت هایی دارد و مزیت های تزریق بوتاکس مو بیشتر بوده و عوارض کراتینه کردن را ندارد، به عنوان مثال در طول روند بوتاکس مو فرمالدهید تولید نمی گردد و در نتیجه به سلامت شما آسیب رسان نمی باشد. در روند کراتینه کردن، با کمک سشوار موی آغشته به مواد شیمیایی و کراتینه حرارت می بیند و دراثر این حرارت فرمالدهید تولید می شود که برای ریه مضر بوده و سرطان زا می باشد، پس در نتیجه نه تنها برای فردی که بوتاکس مو به آن تزریق می شود بلکه برای پزشک یا آرایشگر نیز ضرر کمتری دارد و این آسیب ها را متوجه درمانگر نمی کند.  

>> چه افرادی می توانند از تزریق بوتاکس مو استفاده نمایند؟

افراد زیادی داوطلب بوتاکس مو بوده و می خواهند تا در مورد این روش درمانی بیشتر دانسته و برای رفع مشکل موهای خود هر چه سریعتر اقدام نمایند. افراد با داشتن هر نوع مویی می توانند اقدام به بوتاکس مو نمایند، فرقی نمی کند که در چه سنی قرار دارید و موهای شما چه رنگی می باشد. رنگ زرد، بلوند، بور، حنایی، مشکی و سفید، همه ی انواع رنگ ها با مدل های مختلف فر، صاف و مجعد می توانند بوتاکس مو را انجام دهند. دوام و ماندگاری بوتاکس مو از بوتاکس پوست سر کمتر بوده و حدود 3 ماه زمان ماندگاری آن می باشد.  

>> نحوه ی استفاده از بوتاکس مو

نکته ی جالبی که در خصوص بوتاکس مو وجود دارد این است که اگر بوتاکس مو را قرار است بر روی خود مو انجام دهید و قصد تزریق آن را بر روی پوست سر ندارید، می توانید بدون مراجعه به پزشک و یا آرایشگر این کار را انجام دهید. برای این کار کافی است که به یکی از داروخانه های معتبر مراجعه کرده و بوتاکس های استاندارد را که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است را خریداری نمایید. پس از خرید بوتاکس و قبل از استفاده از آن موهای خود را دو بار پشت سر هم با شامپو شسته و پس از آنکه اطمینان حاصل کردید که هیچ چربی روی مو نمانده، موها را خشک کرده و آمپول بوتاکس را تزریق نمایید. آمپول بوتاکس را با 150 میلی لیتر آب مخلوط کرده و پس از هم زدن و یکدست شدن ترکیب آن را همانند رنگ مو روی مو بزنید. تمام ساقه موها را به این ترکیب آغشته نمایید، سپس از کلاه رنگ را بر سر گذاشته و زیر سشوار کلاهی بنشینید یا موها را به مدت 20 دقیقه با سشوار حرارت دهید. سپس موها را شسته و موها را با سشوار یا اتوی مو خشک کنید. این مرحله به ثابت شدن مواد بوتاکس روی مو کمک بسیار زیادی می کند. بعد از بوتاکس مو با هر نوع شامپویی می توانید، موها را شامپو بزنید و نیازی به مراقبت خاصی بعد از این درمان نیست. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس بر روی چه چین و چروک هایی موثر می باشد؟

>> تزریق بوتاکس بر روی چه چین و چروک هایی موثر می باشد

در دهه های اخیر پیشرفت علم پزشکی به قدری بوده که توانسته روند پیری را به تاخیر بیندازد و ظاهر افراد را زیباتر، جوان تر و شاداب تر نشان دهد. یکی از پیشرفت های شگرف علم پزشکی در زمینه ی زیبایی تزریق بوتاکس می باشد.   تزریق بوتاکس بر روی چه چین و چروک هایی موثر می باشد؟

  تزریق بوتاکس از روش های موثر و جذاب می باشد، که می تواند سن فرد را حتی تا ده سال جوان تر نشان دهد. کاربرد تزریق بوتاکس به زیبایی و جوانسازی محدود نشده و بسیاری از عارضه ها را که در سلامتی و زیبایی توامان موثر می باشد را می تواند بهبود بخشد. تزریق بوتاکس می تواند بسیاری از چین و چروک های پوست صورت و بدن را برطرف نماید، و پوست شما را جوان تر، صاف تر و زیباتر نشان دهد، اما یکی از شایعاتی که در بین افراد وجود دارد این است که بسیاری از افراد گمان می کنند که بوتاکس بر روی تمامی چین و چروک های پوست تاثیر می گذارد و باعث صاف شدن تمامی چین و چروک ها می شود، در حالی که قضیه بر خلاف این بوده و چنین مسئله ای از نظر پزشکی و علمی مورد تایید نمی باشد.  

تزریق بوتاکس بر روی چه چین و چروک هایی موثر می باشد؟  

حال سوالی که مطرح می شود این است که کاربرد تزریق بوتاکس در بر طرف کردن کدام نوع چین و چروک می باشد و با چه مکانیسمی چین وچروک صورت را بر طرف می کند؟ در ادامه با تمامی این سوالات پاسخ داده می شود، اما قبل از آن بهتر است که کمی در خصوص علل بروز چین و چروک پوست توضیحاتی مختصر داده شود تا به سوالات بتوان به راحتی پاسخ داده شود.

 

>> علل بروز انواع چین و چروک پوستی و برطرف شدن آن ها توسط بوتاکس

عوامل زیادی در ایجاد چین و چروک پوست موثر می باشند که این عوامل رابطه ی تنگاتنگی با سبک زندگی فرد دارد. از این عوامل می توان به مصرف سیگار و مشروبات الکلی، قرار گرفتن مداوم در برابر آفتاب، مصرف زیاد قند و چربی، عوامل عصبی و استرس زا، بیماری های خاص، مسائل ژنتیکی، استفاده ی زیاد از عضلات صورت، کاهش آب بدن و خشکی پوست، مصرف داروهای خاص از این دسته از عوامل می باشند. این عوامل باعث می شوند تا ساخت کلاژن و الاستین در بدن با کاهش چشمگیری روبرو شود و کاهش چشمگیر کلاژن سبب شل شدن بافت پوست شده و باعث ایجاد خطوط و چین و چروک در پوست می شود. بیشترین چین و چروکی که در پوست قابل مشاهده بوده و بیشترین تاثیر را در زیبایی فرد دارد، چین و چروک پاکلاغی یا چین و چروک دور چشم، چین و چروک خرگوشی یا چین و چروک روی بینی، خطوط بین دو ابرو یا خطوط اخم، خطوط اطراف لب یا خطوط لبخند می باشد. با تزریق بوتاکس می توان این چین و چروک ها را تا حد زیادی بهبود بخشید. گاهی اوقات در اثر نور زیاد خورشید چین و چروک های پوستی ظاهر می شود، دقت داشته باشید که چین و چروک هایی که در اثر نور خورشید بر روی پوست به وجود می آیند با تزریق بوتاکس برطرف نشده و قابل درمان نمی باشند و باید از روش های دیگری مانند هایفو تراپی برای درمان این چین و چروک ها استفاده کرد. در اکثر مواقع چین و چروک های پوست بر اثر کاهش کلاژن و الاستین بر روی صورت ظاهر می شوند، اگر علت اصلی این چین و چروک ها عدم ساخت کلاژن باشد، تزریق بوتاکس کمک زیادی به بهبود این چروک ها نمی کند و بهتر است که در کنار تزریق بوتاکس از روش های درمانی مکمل چون هایفوتراپی نیز استفاده شود. تزریق بوتاکس بر روی چین و چروک هایی موثر می باشد که در اثر فعالیت و انقباض زیاد ماهیچه ها بر روی پوست ظاهر شده باشند، در اثر فعالیت زیاد چین و چروک های سطحی و عمیق بر روی پوست ظاهر می شود که تزریق بوتاکس با فلج کردن موقت این ماهیچه ها خط و خطوط را از بین می برد. انقباض ماهیچه ها وقتی صورت می گیرد که مغز سیگنال هایی را از طریق استیل کولین به ماهیچه منتقل کرده و ماهیچه پس از دریافت پیام و رسیدن استیل کولین به عصب هایش منقبض می شود، بوتاکس پس از تزریق از طریق ماهیچه ها جذب شده و دریافت استیل کولین توسط ماهیچه به میزان چشمگیری کاهش می یابد، زیرا بوتاکس اعصاب را مسدود کرده و راه دریافت پیام عصبی سد می گردد. در نتیجه برای مدتی عضله آزاد و شل شده و در حالت استراحت قرار می گیرد، به همین سبب پوست صورت و بدن نیز از تنش های زیاد رهایی یافته و حالتی سفت و صاف پیدا می کند. دقت نمایید که تزریق بوتاکس یک روش موقت بوده و اگر هدف از تزریق زیبایی و جوانسازی باشد، ماندگاری آن 4 تا 6 ماه بوده و پس از آن باید تزریق مجدد صورت بگیرد. تزریق بوتاکس برای رفع خط و خطوط سطحی و متوسط موثر بوده و اگر برای چین و چروک عمیق می خواهید از این روش استفاده نمایید، بهتر است که از روش های درمانی مکمل چون لیزر و هایفوتراپی نیز بهره مند شوید.

 

>> مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در مطب پزشک و بدون نیاز به بیهوشی صورت می پذیرد. فقط در مواقعی که افراد حساسیت و ترس بالایی دارند، از بی حسی موضعی استفاده می شود. پس از تزریق می توانید به زندگی عادی خود بازگشته و فعالیت های روز مره خود را از سر بگیرید. اما دقت نمایید که تا چند ساعت فعالیت های شما محدود شده و برای جلوگیری از عوارض ناخواسته باید مراقبت هایی را انجام دهید. این نکته در خصوص بوتاکس صورت خصوصا ناحیه ی پیشانی باید مد نظر قرار بگیرد که چین و چروک های عمیق با تزریق یکباره رفع شدنی نیستند و بعضی از چروک ها برای برطرف شدن نیاز به تزریق چند باره دارند. بعد از تزریق بوتاکس بهتر است که تا 4 ساعت از دراز کشیدن و خوابیدن به شدت خودداری نمایید، گرفتن دوش آب گرم، قرار گرفتن در معرض حرارت تا 7 الی 8 ساعت بعد از تزریق توصیه نمی گردد. برخی از افراد گمان می کنند که بعد از تزریق بوتاکس حالات چهره ی آن ها مانند اخم کردن از بین می رود، در حالی که تصور اشتباهی بوده و چین و چروک های ناشی از این حالات از بین میرود مگر اینکه تزریق توسط شخصی نابلد و غیر متخصص انجام گردیده باشد که تزریق بوتاکس را در ماهیچه های اشتباه انجام داده باشد. بروز کبودی، التهاب، ورم، قرمزی و درد عادی بوده و پس از گذشت چند روز از بین می ورد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

محدودیت های تزریق بوتاکس چیست

>> محدودیت های تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس دارای کاربردهای گسترده ای می باشد و علاوه بر راهکارهای زیبایی برای درمان و بهبودی بسیاری از عارضه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای رفع درد مچ دست که در اثر گرفتگی ماهیچه و مشکلات عصب بروز پیدا کرده باشد، برای بهبود لرزش مچ دست و انگشتان دست، برای بهبودی لرزش پا، بهبودی دیستونی عضلات مختلف بدن مانند گردن، شانه، بازو، افتادگی و شل شدگی پوست اعضای مختلف بدن از جمله گردن، غبغب، پوست دست و پا، زاویه دار کردن صورت، کوچک تر کردن فک صورت، رفع چین و چروک و خط و خطوط صورت و بدن تزریق بوتاکس انجام می دهند.   محدودیت های تزریق بوتاکس

  اما سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است که آیا تمامی افراد می توانند از تزریق بوتاکس بهره مند شوند یا نه؟ در جواب این سوال باید گفت، که پزشک متخصص قبل از تزریق بوتاکس وضعیت جسمانی و سنی فرد را به خوبی بررسی می کند و سپس مجوز تزریق بوتاکس را صادر می کند، این بدین معنی است که تزریق بوتاکس همراه با محدودیت هایی می باشد و فرد باید از نظر جسمی در شرایط تزریق بوتاکس قرار داشته باشد.   محدودیت های تزریق بوتاکس  

این نکته را توجه نمایید که با توجه به اینکه تزریق بوتاکس در نواحی مختلف بدن صورت می گیرد، ممکن است برخی از بیماری ها و عارضه هایی که سبب محدودیت تزریق بوتاکس می باشد، برای تزریق در ناحیه ای خاص در نظر گرفته شده باشد نه در تمامی ناحیه ها. اما عواملی که سبب محدودیت های تزریق بوتاکس می شوند به دو دسته تقسیم بندی می شوند که می توان به عوامل موقتی و عوامل دائمی اشاره کرد. در ادامه به طور مفصل این عوامل را بحث خواهیم کرد.

 

>> عواملی که به صورت موقت باعث محدودیت تزریق بوتاکس می شوند

از عواملی که به صورت موقت باعث محدودیت در تزریق بوتاکس می شوند می توان به مصرف برخی داروها اشاره کرد. کاملا واضح است که هدف از مصرف دارو بهبودی یا کنترل بیماری می باشد. برخی داروها می باشند که باید دائما مصرف شوند و حتی مصرف آن ها به مدت یک یا دو روز هم به تعویق نیفتد. اگر بیماری فرد جزو بیماری هایی باشد که باید از تزریق بوتاکس اجتناب نمایند و قطع مصرف دارو هم حتی به مدت چند روز برای آن ها خطر آفرین می باشد، نباید به هیچ وجه بوتاکس تزریق نمایند. اما در برخی مواقع فرد برای بیماری ساده ای مثل عفونت خفیف ناشی از سرماخوردگی و یا رقیق کردن خون داروهایی را برای درمان و کنترل مصرف می کند، قطع این داروها به مدت چندین روز ضرر خاصی را متوجه فرد نمی کند و فرد به راحتی می تواند از روش های جایگزین استفاده نماید. این افراد می توانند به مدت یک هفته قبل از تزریق بوتاکس مصرف دارو را قطع نموده و محدودیت تزریق بوتاکس را از بین ببرند. از این دسته داروها می توان به ایبوپروفن، آسپیرین و ادویل، آلیو و موترین اشاره کرد. مصرف برخی از مکمل های غذایی چون قرص های ویتامینه یک هفته قبل از تزریق بوتاکس به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود، از این دسته از ویتامین هایی که باید 7 تا 8 روز قبل از تزریق قطع مصرف شوند می توان به ویتامین ای، روغن ماهی یا امگا 3 اشاره کرد. با وجود مزیت های زیادی که داروهای گیاهی و گیاهان دارند اما در برخی موارد باید برای انجام کارهای درمانی مصرف آن ها را محدود کرد، زنجبیل از این دسته از گیاهانی است که باید یک هفته قبل از تزریق مصرف آن قطع گردد. داروی گیاهی جینکوبیلوبا که برای جلوگیری از آلزایمر و افزایش حافظه استفاده می شود نیز از داروهایی می باشد که باید یک هفته قبل از تزریق بوتاکس کاملا قطع مصرف شود. مصرف آنتی بیوتیک هایی چون خانواده ی جنتامایسین، تتراسایکلین و داروهایی چون مهار کننده های آمینو گلیکوزیدی نیز 7 تا 14 روز قبل از تزریق بوتاکس نباید مصرف شوند. به طور کلی داروهای رقیق کننده ی خون، داروهایی که عضلات را شل می کنند، داروهای آرام بخش جزو داروهای محدود کننده ی تزریق می باشند و 7 تا 10 روز قبل از تجویز باید مصرف آن ها قطع شود.

 

>> بیماری های محدود کننده ی تزریق بوتاکس

با وجود مزیت های زیادی که تزریق بوتاکس دارد، اما برای برخی افراد نه تنها مزیتی در پی نداشته بلکه ممکن است افراد را با عوارض ناخوشایندی روبرو سازد. این افراد، افرادی می باشند که مبتلا به بیماری های خاص بوده و متاسفانه تزریق بوتاکس در آن ها نتیجه بخش نخواهد بود. قبل از تزریق بوتاکس بهتر است که ناحیه ی مورد نظر را بررسی نمایید. ناحیه ای که در آن قرار است بوتاکس تزریق شود باید عاری از زخم سطحی، زخم باز و عمیق، عفونت و تبخال باشد. عفونت و تبخال در ناحیه ی تزریق عوارض بسیار زیادی را در پی دارد و تزریق بوتاکس نتیجه بخش نخواهد بود. افرادی که به بیماری های ریوی مانند آسم و تنگی نفس مبتلا می باشند باید از تزریق بوتاکس اجتناب نمایند. بیماران مبتلا به میاستنی گراویس، بیمارانی که مبتلا به ضعف عضلانی می باشند نیز باید از تزریق بوتاکس اجتناب نمایند. افراد مبتلا به نارسایی های کلیوی و بیماری های مزمن کبدی نیز جزو افرادی می باشند که نباید بوتاکس تزریق نمایند. بیماران مبتلا به مشکلات انعقاد خون که داروهایی با دوز بالا مصرف می نمایند نیز باید از تزریق اجتناب نمایند. خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی می باشند، نباید به هیچ عنوان بوتاکس تزریق نمایند. بیماران مبتلا به ام اس نیز از نظر پزشکان نباید برای تزریق توکسین اقدام نمایند، اما در برخی موارد پزشکان برای بهبود لرزش های بدن آن ها مانند دست و انگشتان دوز کمی از بوتاکس را در ناحیه ی معینی تزریق می نمایند. بسیاری از افراد اظهار نظر می کنند که تزریق توکسین باکتری کلستریدیوم بوتولینوم یا همان بوتاکس محدودیت سنی به دنبال ندارد، در حالی که پزشکان متخصص قبل از تزریق بوتاکس سن فرد را نیز مد نظر قرار می دهند، به عنوان مثال تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک صورت زیر 18 سال مناسب نمی باشد. افراد بالای 70 سال نیز نباید بوتاکس تزریق نمایند.

 

>> فعالیت هایی که بهتر است قبل از تزریق بوتاکس محدود شوند

با توجه به اینکه برخی افراد بعد از تزریق توکسین با عوارضی چون تورم، کبودی، درد و التهاب و قرمزی مواجه می شوند، بهتر است که افراد از فعالیت هایی که سبب بدتر شدن این عوارض می شود جلوگیری نمایند. نوشیدن الکل، مصرف سیگار، مصرف برخی داروها از فعالیت هایی که باید محدود شود. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

بهبود سندروم مچ درد با تزریق بوتاکس

>> بهبود سندروم مچ درد با تزریق بوتاکس

مچ درد یکی از عارضه هایی است که در اثر بسیاری از بیماری ها به وجود می آید و فرد را از فعالیت های روزمره باز می دارد. سندروم هایی چون سندروم تقاطع، سندروم کانال کارپ، و بیماری هایی چون تاندونیت مچ دست، گانگلیون، بیماری دکرون، بیماری کین باخ از عوامل ایجاد کننده درد در مچ دست می باشند.   بهبود سندروم مچ درد با تزریق بوتاکس  

با توجه به میزان درد، علل ایجاد شده و وخامت بیماری روش های درمانی مختلفی به بیماران پیشنهاد می شود، که از این روش های درمانی می توان به فیزیوتراپی، ورزش یا رفتار درمانی، دارودرمانی، عمل جراحی و تزریق بوتاکس اشاره کرد. استفاده ی مداوم از مچ دست و انجام کارهایی که نیازمند استفاده ی مداوم از مچ دست می باشد، می تواند از علل ایجاد درد در قسمت مچ دست باشد. تایپیست ها، خیاط ها، رانندگان، نویسندگان، نوازندگان، تکنیسین ها جزو گروهی می باشند که بیشتر از سایر افراد در معرض این بیماری می باشند.

 

بهبود سندروم مچ درد با تزریق بوتاکس

 

>> چه افرادی نیازمند تزریق بوتاکس برای بهبود سندروم مچ درد می باشند

اگر مچ درد در افراد به قدری باشد که فرد در انجام فعالیت های روزمره ناتوان شود و یا درد آن به قدری است که فرد از خواب بیدار می شود، و توانایی حمل اشیاء را ندارد، می تواند برای بهبود موقت از تزریق بوتاکس بهره مند شود. البته تجویز تزریق بوتاکس برای مچ درد به عوامل گوناگونی بستگی دارد. چون درد مچ تنها مربوط به ماهیچه ها و اعصاب دست نمی باشد و در بعضی مواقع به خاطر درگیری تاندون ها، رباط ها، مفاصل، غضروف و استخوان ها می باشد. در مواردی که درد مچ به دلیل آسیب ماهیچه و اعصاب دست باشد، تزریق بوتاکس موثر خواهد بود. در بعضی مواقع مچ درد به سبب خستگی و گرفتگی عضلات ماهیچه های مچ می باشد که اگر این درد طولانی مدت باشد و گرفتگی ماهیچه ی مچ مدت زمان زیادی به درازا بکشد، تزریق بوتاکس موثر خواهد بود.

 

>> روش های جلوگیری از سندروم مچ درد

همانطور که بیان شد افراد زیادی به دلایل شغلی در معرض این عارضه می باشند، ورزش های مخصوص مچ که به تقویت تاندون ها، رباط ها، مفاصل و ماهیچه ها می پردازد و کاهش وزن، تحت فشار قرار ندادن مچ، کار نکردن زیاد با مچ، جلوگیری از قرار دادن مچ به صورت غیر استاندارد و یکنواخت به مدت طولانی می تواند از بروز این سندروم جلوگیری کند.

 

>> درمان لرزش مچ دست با تزریق بوتاکس

علاوه بر عارضه ی مچ درد، عارضه دیگری نیز به نام ترمور یا لرزش مچ دست نیز وجود دارد که دلایل مختلفی چون بیماری اعصاب، ام اس، افزایش سن و زمینه های ارثی در بروز این عارضه موثر می باشند.  راهکارهای درمانی مختلفی چون دارو درمانی، عمل جراحی مغز و تزریق بوتاکس برای این عارضه پیشنهاد می شود. دارو درمانی برای درمان لرزش دست روشی موقت بوده و ممکن است عوارض ناخواسته ای را به دنبال داشته باشد. عمل جراحی برای درمان لرزش دست، عملی بسیار سنگین بوده و در طی این عمل مغز جراحی شده و در سر الکترود گذاشته می شود، این روش درمانی نیز روشی طولانی مدت نمی باشد و پس از مدتی فرد بهبودی خود را از دست می دهد. تزریق بوتاکس با آنکه روشی هزینه بر می باشد، اما عوارض آن نسبت به دارو درمانی و عمل های جراحی کمتر می باشد. ضمن اینکه این روش نیز روشی موقت بوده و پس از 4 تا 6 ماه از اولین تزریق باید تزریق مجدد انجام داد. در بعضی موارد برخی افراد پس از 4 تا 6 بار تزریق لرزش های دست آن ها کاهش یافته و وضعیت آن ها بهتر می شود.

 

>> درمان لرزش دست ناشی از بیماری ام اس با تزریق بوتاکس

یکی از دلایل لرزش دست خصوصا قسمت مچ و انگشتان دست بیماری ام اس می باشد. بیماری ام اس جزو بیماری های خود ایمنی می باشد که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های خودی بدن حمله می کند و موجب بروز واکنش ها و عوارضی چون لرزش بازو، شانه و لرزش مچ و انگشتان دست می شود. یکی از روش های درمان و بهبود لرزش ها تزریق بوتاکس در عضله ی مربوطه می شود. تزریق بوتاکس در عضله سبب فلج موقت ماهیچه ها شده و از انقباض و حرکات مکرر ماهیچه ها جلوگیری به عمل می آورد. در بیماران مبتلا به ام اس لرزش پاها نیز مکررا دیده می شود که برای درمان از تزریق بوتاکس نیز بهره مند می شوند. برای تاثیر بهتر تزریق بوتاکس، بهتر است که بیماران از روش های درمانی موثر دیگر چون ورزش و فیزیوتراپی نیز بهره مند شوند. بیماران مبتلا به ام اس در اثر لرزش شدید دست ها قادر به انجام فعالیت های روزانه مانند نوشتن، غذا خوردن و بلند کردن اجسام نمی باشند، اما با تزریق بوتاکس می توانند فعالیت های روزانه ی خود را به خوبی انجام دهند. هنوز نحوه ی درمان این عارضه با استفاده از بوتاکس به خوبی مشخص نشده است، اما به طور قطع می توان گفت که تزریق بوتاکس با تغییر تعامل مسیرهای عصبی بین ماهیچه و سیستم عصبی موجب بهبود لرزش ها می شود.

 

>> عوارض تزریق بوتاکس مچ دست

عوارضی چون درد، تورم، التهاب، قرمزی در ناحیه ی تزریق کاملا عادی بوده و پس از چند ساعت تا چند روز کاملا از بین می روند. تزریق در ناحیه ی مچ دست ممکن است عوارض شدید تری چون ضعف اندام و ماهیچه ها را در پی داشته باشد، که این عارضه نیز موقتی بوده اما ماندگاری آن نسبت به عوارض دیگر بیشتر بوده و حتی تا دو هفته می تواند ادامه دار باشد. در صورتی که سیستم ایمنی بدن فرد حساس باشد، ممکن است فرد مبتلا به عوارضی چون تنگی نفس و دو بینی شود که باید سریعا به پزشک مراجعه نماید، البته این عوارض خیلی نادر می باشد.

 

>> مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس مچ دست

تا چندین ساعت پس از تزریق که حداقل 4 ساعت می باشد، بهتر است که در معرض حرارت به هیچ عنوان قرار نگیرید. حتی از دوش آب گرم نیز اجتناب نمایید. بهتر است که بعد از تزریق برای کاهش عوارضی چون قرمزی و کبودی از کمپرس سرد استفاده نمایید. تزریق بوتاکس در مچ دست می تواند چین و چروک های دست را برطرف کرده و دست را جوانتر نشان دهد. البته بهتر است این را بدانید که شرط سنی برای تزریق بوتاکس دست بسیار مهم می باشد، این روش به افراد زیر 18 و افراد بالای 70 پیشنهاد نمی گردد. همچنین وجود بیماری هایی چون میاستنی گراویس، و نارسایی های کلیوی مانع بزرگی برای تزریق بوتاکس می باشد، به همین سبب باید قبل از تزریق پزشک معالج در جریان وضعیت جسمانی شما به طور کامل قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

>> انواع توکسین باکتری یا بوتاکس تزریقی

بوتاکس، توکسین باکتری یا سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم می باشد که این سم توسط باکتری بی هوازی در غذاهای کنسرو شده ی فاسد یافت می شود، این باکتری در اثر حرارت زیاد به مدت 20 دقیقه از بین می رود، به همین علت پزشکان توصیه می کنند که غذاهای کنسرو شده راقبل از مصرف حتما بجوشانید، زیرا وجود این سم اثرات زیانباری داشته و مرگ فرد مصرف کننده را در پی دارد. در سال 1980 شرکت آمریکایی آلرگان این سم را از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A استخراج کرده و این سم را برای درمان بیماری های مربوط به عضلات چون لوچی چشم و افتادگی پلک استفاده کرده اند، که بعدها برای موارد زیبایی نیز مورد استفاده واقع شد.   انواع توکسین باکتری یا بوتاکس تزریقی  

نام تجاری توکسین باکتری برای اولین بار با نام بوتاکس مورد عرضه قرار گرفت، به همین سبب نام این سم با هر مارک و برندی بوتاکس نامیده می شود و نام های تجاری دیگر حتی با وجود باکیفیت تر بودن نیز با همین نام بوتاکس خوانده می شوند. بوتاکس، زئومین، دیسپورت، نرونوکس، مسپورت، کانیتوکس، درماتوکس از مشهورترین برندهای تجاری بوتاکس می باشند که در ادامه به ویژگی های آن ها اشاره می شود.

 

انواع توکسین باکتری یا بوتاکس تزریقی

 

>> ویژگی های توکسین باکتری با برند بوتاکس

توکسین باکتری با برند بوتاکس از انتقال پیام های عصبی توسط استیل کولین به ماهیچه ها جلوگیری می کند. بعد از تزریق بوتاکس عضله حالتی سفت پیدا کرده و قدرت انقباض خود را از دست می دهد، به همین سبب ماهیچه ریلکس یا شل شده و این عملکرد باعث می شود که خط و خطوط پوست حالتی صاف پیدا کند. درمان با بوتاکس برای چین و چروک های  پیشانی , چین و چروک پا کلاغی دور چشم , خطوط اخم بین دو ابرو , خطوط خنده دور لب , خطوط و چروک های روی بینی ( چروک های خرگوشی ) , چال و برجستگی قسمت چانه , خطوط روی پوست گردن و اطراف دهان ( که باعث افتادگی و شل شدگی گوشه های لب می شود و خطوط دور لب ناشی از اعتیاد به سیگار و دخانیات ) رایج می باشد.

 

>> کاربردهای توکسین باکتری با برند زئومین

زئومین برای درمان تیک های عصبی حرکتی مانند چشمک زدن های غیر ارادی و چین و چروک های اخم که به صورت سطحی و عمیق می باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای این برند مورد تایید دانشمندان و متخصصین قرار گرفته است. توکسین باکتری با برند زئومین از بوتولینوم تیپ A به دست آورده شده است و همچنین وجود پروتئین مرکب در ترکیب آن یافت نمی شود. پس از تزریق زئومین در بدن شاهد توقف فعالیت عصبی در عضله هستیم و این توقف فعالیت باعث فلج موقت عضلات می شود .

 

>> کاربردهای توکسین باکتری با برند دیسپورت

دیسپورت در واقع نوعی نورتوکسن یا سم عصبی می باشد که به وسیله ی زنجیره های بلند پلی پپتیدی که به شکل پروتئین در آمده اند، احاطه شده اند. نورتوکسن سبب می شود تا سیگنال های مغزی به ماهیچه نرسند و ماهیچه ها به طور موقت فلج شده و خطوط پوست و چین و چروک کاهش پیدا می کند. دیسپورت در بین برندهای تجاری توکسین باکتری کلستریدیوم بیشترین شباهت را به برند تجاری معروف بوتاکس دارد و به میزان زیادی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. این توکسین تمامی مجوز ها و تاییدیه های لازم بین المللی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت را دارا می باشد. این دارو به صورت 500 و 300 واحدی عرضه می شود در کشور انگلیس تولید می شود.

 

>> کاربردهای توکسین باکتری با برند نرونوکس

در بین برندهای تجاری توکسین باکتری نرونوکس جدیدترین برند تجاری می باشد که این توکسین هم نوعی سم بوتولینوم می باشد. با ترزیق دوز مناسبی از نرونوکس در داخل ماهیچه ها و عضلات مختلف صورت و بدن، این توکسین باعث قطع ارتباط ارتباط عصبی – شیمیایی در  عضله می شود و در نتیجه به صورت موضعی فعالیت عضلانی ماهیچه را تحت تاثیر قرار داده و کم می کند، نرونوکس در کشور کره تولید گردیده است.

 

>> ویژگی های توکسین باکتری با برند مسپورت

توکسین باکتری با برند مسپورت بوتاکس تولیدی در شرکت مسون دارو می باشد. شرکت مسون دارو تنها شرکتی در ایران می باشد که قادر است توکسین باکتری کلستریدیوم بوتولینوم را به عنوان دارو تخلیص کرده و فرآوری نماید. در حال حاضر تولید انبوه این محصول با نام تجاری مسپورت جزو اولویت های کاری این شرکت می باشد. این دارو جزو بوتاکس های جدیدی است که به بازار عرضه نیز راه پیدا کرده است. این محصول دارای پروانه ی بهداشت بوده و علاوه بر تاییدیه ی وزارت بهداشت، تاییدیه ی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی معتبر را نیز دریافت کرده است. این دارو مشابه با نوع انگلیسی آن می باشد، اما به دلیل اینکه تولید داخلی می باشد و قیمت ارز و دلار تاثیر کمتری بر روی آن دارد، با قیمت کمتری به فروش می رسد. از کاربردهای  مسپورت می توان به رفع موقت چین و چروک های  اخم سطحی تا عمیق بین دو ابرو را نام برد.

 

>> کاربردهای توکسین باکتری درماتوکس

درماتوکس توکسین باکتری می باشد که با فرمولی خاص تولید شده است. فرمول خاص این توکسین سبب شده تا علاوه بر مزیت های دیگر توکسین ها دارای مزیت های دیگری نیز باشد و برای سلامتی پوست نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این توکسین توانایی بهبود و درمان بسیاری از بیماری ها را دارد.  با توجه به نظر متخصصین و تولید کنندگان این توکسین برای هر قسمت از بدن کاربرد داشته و دارای منافع زیادی می باشد. از کاربردهای این محصول می توان به کاربرد آن به عنوان لوسیون مرطوب کننده و اصلاح کننده منافذ باز پوست اشاره کرد. فرمول کریستالی و طبیعی این توکسین باعث بازسازی سلول های پوست، تقویت و زیباتر شدن ظاهر پوست می شود .

 

>> ویژگی های بوتاکس های نامرغوب موجود در بازار

بوتاکس های نامرغوب به تعداد انبوهی در بازار عرضه می شوند و متاسفانه مورد استفاده قرار گرفته و ضررهای جبران ناپذیری را وارد می کنند. دقت نمایید که برای تزریق بوتاکس حتما به نزد پزشک متخصص،متعهد و با تجربه مراجعه نمایید. پزشکان از شرکت های دارویی معتبر که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می باشند، بوتاکس خریداری می کنند. بوتاکس های نامرغوب بوتاکس های چینی می باشند که با نام کانادایی در بازار عرضه می شوند.  برچسب ویالهای این توکسین ها پرچم کانادا می باشد، در صورتی که هیچ شرکت کانادایی بوتاکس تولید نمی کند! درجه خلوص بوتاکس های چینی کم بوده و حاوی پروتئین های نامرغوب و مضر می باشد؛ مشکلات آلرژیک، سفت و شق و رق شدن عضلات چهره ، آلرژی های شدید و خطرناک، شوک آنافلاکسی (شوک ناشی از آلرژی)، تنگی نفس و بستری شدن افراد از عوارض استفاده از بوتاکس های نامرغوب چینی می باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

 تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد

 >> تزریق بوتاکس برای درمان تعریق

تعریق یا دفع آب بدن به صورت مایع، یک واکنش بیولوژیک طبیعى است و نقش مهمى را درتنظیم دماى بدن، تعادل آب و یون های بدن ، دفع سموم و مواد زائد بدن و مرطوب نگه داشتن پوست بدن دارد. با وجود همه ی این مزیت ها تعریق بیش از حد، دردسرساز شده و در اکثر مواقع خجالت فرد و منزوی شدن فرد را در پی دارد.  

 تزریق بوتاکس برای درمان تعریق  

تعریق بیش از حد در بعضی از نقاط بدن مانند زیر بغل، کف دست و کف پا، تعریق بیش از حد زیر بغل دردسر های بیشتری داشته و باعث می شود تا همیشه لباس های افراد در قسمت زیر بغل خیس باشد و در بعضی مواقع خصوصا مواقعی که فرد لباس روشن مانند سپید می پوشد، این قسمت زرد شده و فرد باید همیشه لباس های خود را بشوید و در اثر شستن لباس ها بیش از حد لباس هایش زود کهنه شوند. از طرفی این مشکل در تابستان بغرنج تر شده و باعث خجالت فرد در بین جمع می شود. تعریق کف دست هم که موجب می شود فعالیت های ساده روزانه مانند نوشتن مشکل شود و در هنگام دست دادن فرد احساس شرمساری کند.    تزریق بوتاکس برای درمان تعریق  

تعریق بیش از حد که با نام هایپرهیدروزیس نیز  خوانده می شود، به معنی عرق کردن بسیار زیاد پوست می باشد به نحوى که عملکرد فرد را مختل می نماید، این افزایش تعریق به خودی خود مشکل ساز است ولی گاهی عوارض این اختلال به مراتب بغرنج تر از خود اختلال مى‌شود. به عنوان مثال؛ هایپرهیدروزیس و رطوبت ناشى از آن، باعث تغییر فلور طبیعى پوست و بروز عفونت‌هاى قارچى و باکتریایى و بوى بد بدن مى‌شود؛ تغییر فلور طبیعی پوست بدین معنی است که تعریق بیش از حد شرایط رشد و تکثیر باکتری ها و میکروارگانیسم ها را فراهم کرده و میکروارگانیسم ها بیش از حد طبیعی بر روی پوست قرار می گیرند، چون در سطح پوست همیشه تعدادی باکتری زندگی می کنند که این تعداد مقدار ثابتی بوده و برای بدن ضرری را به دنبال ندارد، اما اگر با تغییر شرایط چون تغییر رطوبت و تغییر اسیدیته رشد و تکثیر میکروارگانیسم ها افزایش می یابد مشکلاتی را برای بدن چون عفونت های پوستی را به وجود می آورد.

>> راهکارهای درمانی برای تعریق بیش از حد

درمان های دارویی، روش های جراحی، روش یونتوفورز و تزریق بوتاکس از روش های درمانی رایج برای درمان تعریق بیش از حد می باشد. هر کدام از این راهکارهای درمانی مزیت ها و معایب خاصی داشته که در ادامه به آن می پردازیم. به دلیل عوارض و محدودیت‌هاى روش‌هاى درمانی دارویی و جراحی تزریق بوتاکس در سال 2004 مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و این روش بسیارمؤثر و موفق عمل کرده است، مزیت هایی چون عدم داشتن عوارض و مشکلات درمان‌های دارویى و جراحى، غیرتهاجمى بودن و نداشتن دوره نقاهت، انجام آن درمطب به صورت سرپایی ، ساده و ارزان بودن سبب گردیده تا این روش بیش از پیش مورد استقبال واقع شود.

>> نحوه ی تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد

بوتاکس ارتباط بین اعصاب محرک سمپاتیک با غدد عرق را قطع کرده و از این طریق تعریق بیش از حد را درمان می نماید. اگر تزریق زیر نظر پزشک متبحر صورت بگیرد آن قدر موثر عمل می کند که ناحیه مورد نظر کاملا خشک می شود. بوتاکس در قسمت عمیق پوست، در محلی که غدد اکرین یا غدد عرق ساز حضور دارند، تزریق می گردد. با توجه به وسعت منطقه ی مورد تزریق دوز تزریق می تواند متفاوت باشد، تقریبا در هر سانتی متر مربع یک تزریق صورت می گیرد. پزشکان متخصص و متبحر برای تاثیر بهتر بوتاکس، تزریق بهتر، تزریق در عمق بیشتر و احساس درد کمتر با استفاده از گان مزوتراپی تزریق را انجام می دهند. تاثیر این روش پس از 24 ساعت قابل مشاهد می باشد و ترشح عرق از غدد آکرین کمتر شده و پس از یک هفته بهبودی کامل مشاهده می شود. در صورتی که پس از گذشت یک هفته همچنان غدد عرق فعال در پوست وجود داشته باشد، پزشک متخصص مجددا پوست را مورد ارزیابی قرار داده و غددی که غیر فعال نشده اند را با تزریق بوتاکس غیر فعال می سازد. هدف از تزریق بوتاکس؛ خشک شدن پوست و توقف کامل ترشح غدد عرق است. اثر بوتاکس موقتی و بازگشت پذیر بوده و9 تا ١٢ ماه باقى مى‌ماند. بعد از گذشت این مدت، تزریق مجدد حداقل سالی یک بار صورت گرفته و سپس برای همیشه غدد فعال غیر فعال شده یا فعالیتشان کاهش چشمگیری می یابد به طوری که داروهای موضعی جوابگو بوده و می توان با استفاده از آن ها از تعریق بیش از حد جلوگیری کرد. بهترین برند بوتاکس برای درمان بیش از حد تعریق برند دیسپورت می باشد. بوتاکس درمانی یک روش بی خطر و کم عارضه و موثر بوده و برای نواحی مختلفی چون زیر بغل، دست، پا، سر و صورت و نواحی نسبتاً کوچک و زیر سینه به کار برده می شود.

>> تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل

تزریق بوتاکس 82 تا 87 درصد از تعریق بیش از حد زیر بغل را بهبود می بخشد.  پس از 2 روز از تزریق تاثیر تزریق بوتاکس زیر بغل قابل درک خواهد بود و پس از دو هفته نتایج نهایی و قطعی قابل مشاهده می شوند. پس از تزریق بوتاکس زیر بغل بین ۴ تا ۱۲ ماه عرق نخواهد کرد اما بعد از 14 ماه و یا فعالیت دوباره غدد آکرین زیر بغل باید تزریق مجدد تا درمان قطعی ادامه پیدا کند. تزریق های پی در پی بوتاکس از نظر علمی در صورتی که فرد مصرف کننده ی داروی خاصی نباشد یا درگیر بیماری خاصی نباشد و یا در دوران بارداری و یا شیردهی نباشد، هیچ ضرری در پی ندارد، حتی تزریق بوتاکس برای تعریق بیش از حد باعث افزایش کیفیت زندگی فرد می شود. دقت کنید که بوتاکس فقط به نواحی تزریق می شود که سهم آن ها در تولید عرق بدن اندک می باشد، و غیر فعال شدن غده های آن قسمت ضرری را برای فرد به دنبال ندارد و مشکلاتی را در تعادل یون های بدن و دفع مواد زائد ایجاد نمی کند. بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل، ممکن است فرد دچار ضعف در عضلات دست بویژه شصت دست شود که این عارضه گذرا و موقت می باشد. دقت نمایید که  اپیلاسیون زیربغل ، استحمام با آب داغ، انجام فعالیت های ورزشی سنگین و لیزر موهای زائد تا چند روز پس از تزریق ممنوع می باشد. هزینه ی بوتاکس با توجه به وسعت ناحیه ی مورد نظر، محل تزریق، برند قابل استفاده، پزشک متخصص، تعداد دفعات تزریق، دوز قابل تزریق و شدت اختلال می تواند متغیر باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

بهبود تیک های عصبی با تزریق بوتاکس

>> بهبود تیک های عصبی با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در علم پزشکی دارای کاربرد های گسترده ای بوده و برای درمان و بهبود عارضه های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. اما در بین بسیاری از افراد خصوصا ایرانیان تزریق بوتاکس به گونه ای جا افتاده است که گمان می کنند، بوتاکس فقط دارای کاربردهای زیبایی و جوانسازی می باشد و از اینگونه کاربردهای تزریق بوتاکس کاملا بی اطلاع می باشند.  

بهبود تیک های عصبی با تزریق بوتاکس

  یکی از کاربردهای گسترده ی بوتاکس کمک به بهبود و درمان تیک های عصبی حرکتی می باشد. تیک های عصبی در سنین کودکی خصوصا تا سن 5 سالگی نگران کننده نمی باشد و بعد از گذشت مدت زمانی بهبود می یابند. اما اگر تیک های عصبی در کودکان بیش از 5 سال به طور مداوم مشاهده شود و یا در افراد بزرگسال به گونه ای وجود داشته باشد که باعث اختلال در فعالیت های روزانه می شود باید سریعا به پزشک مراجعه نمایند.   بهبود تیک های عصبی با تزریق بوتاکس  

با توجه به نوع تیک عصبی و شدت آن روش های درمانی مختلفی به بیمار پیشنهاد می شود که می توان به رفتار درمانی، روان درمانی، دارو درمانی و تزریق بوتاکس اشاره کرد. به طور کلی تیک های عصبی در دو نوع تیک های حرکتی و تیک های صوتی تقسیم بندی می شوند. تزریق بوتاکس برای درمان و یا بهبود تیک های عصبی حرکتی به کار برده میشود و تزریق آن برای درمان تیک های صوتی هیچگونه تاثیری ندارد. علت دقیق ایجاد تیک های عصبی از نظر پزشکی دقیقا مشخص نیست، اما از نظر روانی جمع شدن یک احساس ناخوشایند در بدن سبب بروز این تیک ها می شود. اما تیک های حرکتی شامل طیف وسیعی از حرکات مختلف می باشد که به شایع ترین آن ها در ادامه اشاره می کنیم. شایع ترین تیک های عصبی حرکتی شامل حرکاتی چون چشمک زدن، تکان دادن سر، در هم کشیدن بینی، تکان دادن و بالا انداختن شانه ها، تکان دادن مکرر بازوها و باز کردن دهان و حرکات سریع و تند لب ها و جمع کردن آن ها می باشد. در خصوص تیک های عصبی حرکتی لازم است این نکته را بدانید که ممکن است تیک‌های حرکتی در ظاهر مثل حرکات عادی بدن به نظر برسند، اما با این تفاوت که تیک عصبی حرکتی قابل کنترل نمی باشد. برای درک بهتر تیک های عصبی حرکتی آن ها را به اینگونه تعریف می کنند که، تیک های عصبی حرکتی حرکات تند، سریع و مکرر ماهیچه های بدن می باشند که به طور غیر ارادی تکرار می شوند. برای درمان تیک ها باید از روش هایی استفاده کرد که  جلوی انقباض و حرکات غیر ارادی ماهیچه ها را بتواند بگیرد. تزریق بوتاکس یکی از این روش های درمانی اما برگشت پذیر می باشد.

>> نحوه  درمان تیک های عصبی با تزریق بوتاکس

برای بهبود تیک های عصبی چون پریدن پلک، پریدن چشم، پریدن سر و گردن از تزریق بوتاکس بهره مند می شوند. برای برطرف کردن تیک هایی چون در هم کشیدن بینی، تکان دادن و بالا انداختن شانه ها، تکان دادن مکرر بازوها و باز کردن دهان و حرکات سریع و تند لب ها و جمع کردن آن ها نیز تزریق بوتاکس را به کار می برند. با توجه به نوع تیک عصبی دوز معین و مشخصی از بوتاکس را در عضله ی مربوطه تزریق می نمایند. پس از اینکه بوتاکس توسط عضله ی مربوطه جذب شد و این ماده ی پروتئینی خالص که از ترشحات و توکسین باکتری کلستریدیوم بوتولینوم جمع آوری شده و طی فرآیندهای مختلف کاهش سمیت پیدا کرده است، در عصب های ماهیچه ها که مسئول دریافت استیل کولین می باشند، تجمع پیدا کرده و اثر بوتاکس نمایان می گردد. حدود دو ساعت پس از تزریق زمان لازم است تا این ماده ی پروتئینی به خوبی جذب شود، سپس پس از چند روز شاهد بهبود تیک های عصبی حرکتی خواهیم بود. بهتر است آگاهی داشته باشید که تزریق بوتاکس با وجود مزیت های زیادی که دارد اما متاسفانه یک راه حل قطعی و طولانی مدت نمی باشد، و پس از گذشت 4 تا 6 ماه تیک های عصبی حرکتی تکرار می شوند. برای کنترل مجدد این تیک ها باید مجددا تزریق بوتاکس صورت بگیرد، اما بعد از تزریق نوبت دوم فاصله ی تزریق سوم نسبت به تزریق دوم بیشتر خواهد بود. برای نتیجه گیری بهتر، بهتر است که از روش های رفتار درمانی و مراجعه به روانشناس در کنار تزریق بوتاکس نیز بهره مند شوید. زیرا ممکن است پس از گذشت مدتی با رفتار درمانی دیگر نیازی به تزریق بوتاکس نداشته باشید. افرادی که برای بهبود تیک های عصبی حرکتی بوتاکس تزریق می نمایند از مزیت های دیگر تزریق بوتاکس نیز بهره مند می شوند، به عنوان مثال با تزریق بوتاکس در ناحیه ی مورد نظر، چروک ها و خط و خطوط آن ناحیه نیز درمان شده و جوانسازی پوست در آن قسمت صورت می گیرد. سلول های پوستی بازسازی شده و پوست شروع به ساختن الاستین و کلاژن می کند.

>> چه افرادی می توانند داوطلب تزریق بوتاکس برای بهبود تیک های عصبی باشند؟

دقت نمایید که تمامی افرادی که دارای تیک های عصبی حرکتی می باشند نمی توانند از روش تزریق بوتاکس برای این عارضه بهره مند شوند. افراد مبتلا به بیماری هایی چون میاستنی گراویس، سندورم ایتون لامبرت، افرادی که دچار نارسایی های شدید کلیوی هستند، و افرادی که یک هفته قبل از تزریق داروهایی چون جنتامایسین و آمیکاسین مصرف کرده اند، نمی توانند از تزریق بوتاکس بهره مند شوند. به همین سبب بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس پزشک متخصص کاملا در جریان وضعیت جسمانی شما قرار بگیرد. همچنین پزشکان در مواردی برای بهبود تیک های عصبی از تزریق بوتاکس استفاده  می کنند که شدت دفعات وقوع تیک عصبی در فرد بسیار زیاد باشد، به عنوان مثال اگر شدت دفعات تیک عصبی هفته ای یک یا دو بار باشد تزریق بوتاکس صورت نمی گیرد. تیک های عصبی حرکتی در صورتی که مشکلات اجتماعی چون طرد شدن و آزار دیدن و منزوی شدن و افسردگی را در پی داشته باشد، پزشکان از این روش بهره می گیرند. بعض از تیک های عصبی حرکتی که موجب آسیب جسمانی به فرد می شود، پزشک از تزریق بوتاکس برای درمان استفاده می کند. دقت نمایید که برای رفع مشکل تیک عصبی حرکتی و تزریق بوتاکس حتما باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید، در غیر این صورت ممکن است فرد با عوارض جدی روبرو شود و مشکلاتش دو چندان شود. از روش هایی مانند رفتار درمانی و دارو درمانی نیز در کنار تزریق بوتاکس استفاده نمایید. بعد از تزریق بوتاکس ممکن است با عوارضی چون سوزش، التهاب و تورم و کمی درد دست و پنجه نرم کنید، این عوارض گذرا بوده و پس از چند روز کاملا برطرف می شوند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

بهبود بی اختیاری ادرار با تزریق بوتاکس

>> بهبود بی اختیاری ادرار با تزریق بوتاکس

بی اختیاری ادرار یکی از عارضه هایی است که می تواند جزو علائم بیماری های دیگر باشد که به صورت غیر مستقیم بر روی مثانه و عضلات آن تاثیر گذاشته و موجب بروز این نشانه شده است و یا ممکن است در اثر بیماری های مربوط به مثانه این نشانه بروز پیدا کرده باشد. به عنوان مثال سندروم مثانه ی بیش فعال، بیماری می باشد که با بی اختیاری ادرار همراه می باشد، یکی دیگر از عواملی که سبب بی اختیاری ادرار می شود، وجود بیماری های عصبی و یا خود ایمنی مانند ام اس می باشد.   بهبود بی اختیاری ادرار با تزریق بوتاکس  

فارغ از دلیل ایجاد بی اختیاری ادرار، این عارضه می تواند بسیار مشکل ساز باشد به طوری که یک فرد اجتماعی را به یک فرد منزوی تبدیل کرده و یا فرد در اثر این عارضه دچار افسردگی نیز شود. بنابه دلایل گفته شده و برای جلوگیری از عوارض ناشی از بی اختیاری ادرار درمان این عارضه مهم تلقی می شود. روش های درمانی بسیاری برای درمان بی اختیاری ادرار ذکر گردیده است که می توان به رفتار درمانی، دارو درمانی و تزریق بوتاکس اشاره کرد.   بهبود بی اختیاری ادرار با تزریق بوتاکس

  دارو درمانی بر روی برخی از افراد موثر نبوده و برخی نیز دچار عوارض ناخواسته ی این داروها می شوند. رفتار درمانی نیز یکی از راهکارهای درمانی موثر می باشد، اما در طولانی مدت تاثیر خود را می گذارد. منظور از رفتار درمانی درمان عارضه با حرکات ورزشی مانند ورزش عضلات کف لگن می باشد. ورزش عضلات کف لگن می تواند از بی اختیاری ادرار جلوگیری کند و راه حل بسیار موثری برای پیشگیری از این عارضه می باشد، اما برای بهبودی بی اختیاری ادرار با این روش باید پروسه ی طولانی مدتی را پشت سر گذاشت. اما تزریق بوتاکس راه حل درمانی موثر، سریع و کم عارضه می باشد، اما لازم به ذکر است که این روش درمانی موقت و برگشت پذیر بوده و پس از دوره ای حدودا 3 تا 9 ماهه وابسته به دوز تزریق باید مجددا تزریق صورت بگیرد. نحوه ی درمان بی اختیاری ادرار با تزریق بوتاکس شاید برایتان جالب باشد که بدانید بوتاکس همان سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم می باشد، این سم اگر در غذاهای کنسرو شده موجود باشد باعث فلج عضلات تنفسی شده و در اثر تنگی نفس، دو بینی و فلج عضلات فرد دچار مرگ می شود. اما دانشمندان و متخصصین داروسازی توکسین یا سم این باکتری را استخراج کرده و با کاهش مقدار سمیت آن از آن به عنوان دارو استفاده می کنند. بوتاکس به عضله ی مثانه تزریق شده و باعث مسدود کردن عصب هایی می شود که پیام تخلیه ی غیر ارادی ادرار را صادر می کنند. برای تزریق بوتاکس مثانه، فرد باید به کلینیک یا اتاق عمل مراجعه نماید. برای تزریق بوتاکس مثانه باید مثانه ی فرد تحت بی حسی موضعی به صورت کامل قرار بگیرد. پس از بی حس شدن ناحیه ی مثانه، یک اسکوپ از طریق مجرای ادرار وارد مثانه فرد می شود، در میان اسکوپ، سوزنی قرار داده می شود که این سوزن حاوی مقدار مشخصی بوتاکس می باشد، پس از اینکه بوتاکس به خوبی در مثانه پخش شد تزریق متوقف می شود و فرد پس از نیم ساعت می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد. ممکن است بعضی از افراد پس از تزریق و یا حین تزریق دچار درد و سوزش شوند که این عوارض پس از چندین ساعت از بین می روند. سوالات متداول در خصوص تزریق بوتاکس مثانه سوالات زیادی در خصوص بوتاکس مثانه پرسیده می شود که در ادامه به متداول ترین این سوالات پاسخ داده می شود: یکی از سوالات رایج در خصوص تزریق بوتاکس مثانه دوره ی بهبودی پس از تزریق می باشد، بهتر است بدانید که برخی از افراد بلافاصله پس از تزریق بوتاکس، به تزریق واکنش داده و علائم بهبودی کم کم در آن ها بروز پیدا می کند. اما به طور کلی باید گفت که پس از یک هفته از تزریق بوتاکس بهبودی کامل را افراد مشاهده خواهند کرد. یکی دیگر از سوالاتی که در مورد تزریق بوتاکس مثانه متداول است، این است که آیا پس از تزریق، فرد باید مراقبت خاصی انجام دهد یا خیر؟ تزریق بوتاکس مثانه به مراقبت های خاصی پس از درمان نیاز ندارد، فقط برای اینکه فرد در معرض عفونت های ادراری قرار نگیرد باید فرد حدودا سه روز پس از تزریق آنتی بیوتیک با تجویز پزشک مصرف نماید. پزشکان و متخصصان در خصوص عوارض جانبی تزریق بوتاکس مثانه نیز با پرسش های گوناگونی مواجه می شوند، که در این مورد باید بیان داشت که احتمال بروز عوارض جانبی ناگوار بسیار کم می باشد، اما در بعضی از افراد ممکن است سبب بروز عوارضی ناگوار شود که در صورت مشاهده باید سریعا به پزشک مراجعه شود. اما بروز برخی عوارض کاملا طبیعی و گذرا بوده و پس از گذشت دو تا سه روز کاملا برطرف می شود. از این عوارض گذرا می توان به مشاهده ی ادرار در خون، درد در بخش پایینی شکم اشاره کرد. اما عوارض شدیدی چون تب بالا همراه با درد شدید در ناحیه ی پایینی شکم، مشاهده ی لخته های خون در ادرار در افراد کمی مشاهده می شود. ممکن است التهاب مثانه و عفونت مجاری ادرار در برخی افراد پس از تزریق بوتاکس مشاهده شود، اما دقت نمایید که برای جلوگیری از این عارضه حتما آنتی بیوتیک مصرف نمایید، عفونت ادراری در حد خفیف می باشد که پس از مدتی با مراقبت و استفاده از دارو رفع می شود. درد مثانه در بسیاری از افراد مشاهده می شود، که با مصرف داروهایی مانند پاراستامول این درد کنترل شده و پس از چند روز از بین می رود. علائم شبیه به سرماخوردگی نیز از عوارض شایع و زودگذر می باشد. چه افرادی می توانند تزریق بوتاکس مثانه انجام دهند بی اختیاری ادرار به چند دسته تقسیم می شود، برخی از افراد ممکن است به صورت موقت در اثر فشارهای روانی شدید دچار این مشکل شوند، برخی نیز دچار بی اختیاری های ادرار به صورت فوری و عملکردی می باشند. افرادی هم هستند که دچار بی اختیاری ادرار سرریزی بوده و یا به صورت مختلط یعنی در اثر عوامل گوناگون دچار این عارضه می باشند. قطعا افرادی که به صورت موقتی مثلا در اثر سرفه یا خنده دچار این عارضه می باشند نیازی به تزریق بوتاکس ندارند. یا مثلا افرادی که در اثر تنش های استرسی دچار بی اختیاری شده و با رفع علت بی اختیاری آن ها نیز درمان می شود، نیازمند تزریق نمی باشند. افرادی که به صورت دائمی و مختلط دچار این عارضه می باشند یا در اثر بیماری های عصبی به مدت طولانی با این عارضه دست و پنجه نرم می کنند، می توانند از این روش درمانی بهره مند شوند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده خدمات پوست و مو و زیبایی در تهران با پیشرفته ترین امکانات می باشد.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

بهترین زمان تزریق بوتاکس با توجه به وضعیت جسمانی

>> بهترین زمان تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از راه حل های درمانی موقت برای بسیاری از عارضه ها می باشد و می تواند افراد را از روش های دارویی و جراحی نجات دهد. اما همه ی داوطلبین تزریق بوتاکس نمی توانند از این روش درمانی بهره مند شوند، که علت آن دلایل زیادی می باشد. بسیاری از افراد به صورت دوره ای نمی توانند تزریق بوتاکس را انجام دهند که با رفع مشکل می توانند از این روش بهره مند شوند، اما برخی از افراد به هیچ عنوان نباید از این روش استفاده نمایند.   بهترین زمان تزریق بوتاکس

  به همین سبب متخصصان زیبایی بهترین زمان برای تزریق بوتاکس را با در نظر گرفتن تمامی عوامل بیان کرده اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. عوامل زیادی چون ناحیه ی تزریق، هدف تزریق، سن فرد و وضعیت جسمانی فرد در تعیین بهترین زمان تزریق بوتاکس موثر می باشد.  

>> بهترین زمان تزریق بوتاکس با توجه به وضعیت جسمانی فرد

وضعیت جسمانی فرد مهمترین عامل تعیین کننده برای بهترین زمان تزریق بوتاکس می باشد. به عنوان مثال اگر مادری دوران بارداری یا شیردهی خود را پشت سر می گذارد، بدون توجه به ناحیه و هدف او از تزریق بوتاکس، به هیچ عنوان تزریق به او پیشنهاد نمی شود.   بهترین زمان تزریق بوتاکس  

داوطلب باردار پس از گذراندن دوران شیردهی در صورت نداشتن بیماری خاص و یا در صورت عدم مصرف داروی خاص می تواند برای تزریق اقدام نماید. اگر بخواهیم بهترین زمان تزریق بوتاکس را از نظر سنی بررسی کنیم، بهترین زمان تزریق بوتاکس سن 25 تا 65 سال می باشد. به افراد جوان تر بنا به دلایلی تزریق بوتاکس پیشنهاد نمی گردد. بعضی از متخصصین اعتقاد دارند که تزریق بوتاکس به دفعات می تواند موجب مقاوم شدن عضله به تزریق شود، به همین دلیل بهتر است که در سنین زیر 25 سال تزریق بوتاکس انجام ندهید و این کار را به مواقعی موکول کنید که چروک های سطحی بر روی پوست ظاهر می شود. سن بالاتر از 65 سال نیز به هیچ وجه سن مناسبی برای تزریق بوتاکس نمی باشد، زیرا نتیجه ی عکس داده و چین و چروک های پوست را افزایش می دهد. اگر فردی از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کند و مبتلا به اختلالات انعقادی خون می باشد، هیچ زمانی برای تزریق بوتاکس برای این فرد مناسب نمی باشد. افراد مبتلا به نارسایی های کلیوی، بیماران میاستنی گراویس، نفروپاتی و بیماران مبتلا به ام اس و بیمارانی که دچار ضعف عضلات شدید و بیماری های عصبی می باشند، هیچ زمانی برای تزریق بوتاکس مناسب آن ها نمی باشد. بیمارانی که هیچگاه نمی توانند بوتاکس تزریق نمایند، علاوه بر بیماران ذکر شده می توان به بیماران فلج عضلانی، افراد مبتلا به عفونت های فعال، و بیماران ضعف ایمنی و بیماران قلبی و عروقی حاد اشاره کرد. افرادی که به صورت موقت نمی توانند از بوتاکس استفاده نمایند شامل افرادی است که داروهای آنتی بیوتیکی مانند خانواده ی جنتامایسین و تتراسایکلین مصرف می کنند، پس از قطع مصرف این داروها به مدت یک ماه افراد می توانند از مزیت های تزریق بوتاکس بهره مند شوند. دسته ای دیگر از افرادی که نمی توانند به طور موقت بوتاکس تزریق نمایند، افرادی می باشند که به هر دلیل مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند. افراد واکسینه شده حداقل تا دو هفته نباید بوتاکس تزریق نمایند.  

>> بهترین زمان بوتاکس با توجه به هدف تزریق

ناحیه ی تزریق نیز از مهم ترین عواملی است که برای تعیین زمان تزریق توسط متخصص مد نظر قرار می گیرد. اگر هدف از تزریق از بین بردن چروک های پوست می باشد، بهترین زمان برای تزریق زمانی است که اولین چروک های پوست بر روی نقاط مختلف صورت از جمله بینی، پیشانی، اطراف لب و چانه ظاهر می شود. اگر زمانی که اخم می کنید، می خندید و واکنش های مختلف را از خود بروز می دهید و این خطوط و چروک ظاهر شده و تا چند دقیقه بر روی صورت باقی می مانند، تا دیر نشده و این خطوط عمق بیشتری پیدا نکرده اند و بر روی صورت ثابت نشده اند، بهتر است که تزریق بوتاکس صورت بگیرد. در صورتی که عمق چین و چروک های پوست بیشتر شده اند و این چروک ها به خطوط دائمی بر روی پوست تبدیل شده اند، بهتر است که در کنار تزریق بوتاکس از روش های مکمل دیگری چون تزریق فیلر نیز استفاده نمایید. به این نکته توجه نمایید که تزریق بوتاکس به محض مشاهده ی چروک های سطحی پوست، علاوه بر درمان این چروک ها می تواند از بروز دیگر چروک ها و عمقی شدن خط و خطوط جلوگیری نماید. اگر هدف از تزریق بوتاکس، هدف های درمانی باشد مانند کوچک تر کردن فک، برطرف کردن اسپاسم های عضلانی، درمان سندرم مچ درد، برطرف کردن تیک های عصبی، و افتادگی پلک باشد، باید قبل از شدید تر شدن این بیماری ها و بالا رفتن سن اقدام به درمان با بوتاکس کرد. اگر تعداد چین و چروک های صورت شما متناسب با سن تقویمیتان نمی باشد، بهتر است که هر چه زودتر تصمیم خود را برای تزریق قطعی کرده و از روش های جوانسازی هم برای تکمیل و تاثیر بهتر این روش بهره مند شوید.  

>> بهترین زمان تزریق بوتاکس بعد از اولین تزریق

یکی از سوالات رایج در خصوص زمان تزریق، وقفه های بین تزریق ها می باشد. اگر برای بار اول است که تزریق بوتاکس را انجام می دهید، باید بدانید که تزریق بوتاکس یک راهکار درمانی موقت و برگشت پذیر می باشد. این توکسین باکتری کلستریدیوم بوتولینوم که با نام تجاری بوتاکس خوانده می شود، سبب فلج شدن و شل شدن موقتی عضلات شده و به عنوان یک راهکار درمانی دائمی به کار برده نمی شود. به همین سبب بعد از اولین تزریق به مدت 4 تا 6 ماه باید تزریق مجدد صورت بگیرد. دفعات بعدی تزریق دوز توکسین تزریقی کمتر شده و فواصل تزریق نیز بیشتر می شود. در بعضی از موارد برای بعضی از عارضه ها بعد از چندین سال بهبودی کامل صورت می گیرد. یکی دیگر از سوالات رایج در خصوص تزریق زمان ماندگاری عوارض بوتاکس می باشد، که در این مورد باید عنوان کرد که بسته به محل تزریق، دوز توکسین تزریق شده، حساسیت سیستم ایمنی بدن بستگی دارد. اما اگر تزریق توسط متخصص و با استفاده از مواد مرغوب و بااستاندارد انجام شده باشد، عوارضی گذرا در حد چندین روز مانند خارش، قرمزی و تورم را به همراه خواهد داشت. اما اگر در آرایشگاه ها و در نزد افراد نابلد تزریق صورت گرفته باشد، فرد با عوارض جبران ناپذیری گریبان گیر خواهد شد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس چانه جهت رفع خط

>> تزریق بوتاکس چانه

چانه یکی از نقاطی می باشد که بسیاری از مراجعه کنندگان به پزشک برای این ناحیه درخواست بوتاکس دارند. تزریق بوتاکس چانه برای موارد مختلفی صورت می گیرد، که از این موارد می توان به رفع چین و چروک های چانه، رفع افتادگی چانه، رفع خط چانه، و کوچک تر کردن فک اشاره کرد. تمامی این اهداف برای زیبایی صورت مورد استفاده قرار می گیرد و در بعضی از موارد تزریق بوتاکس چانه جنبه ی درمانی دارد.

 

تزریق بوتاکس چانه

 

>> تزریق بوتاکس برای رفع خط چانه

خط خنده و خط چانه از خطوطی هستند که در صورت بسیار تاثیر گذار بوده و این خطوط صورت افراد را بالاتر از سن واقعیشان نشان می دهد. عواملی که سبب می شود تا در این نقاط چین و چروک های زیادی ایجاد شود متفاوت بوده و در این بین می توان به افزایش سن، عدم ساخت کلاژن و الاستین در اثر پیری پوست، تاثیر جاذبه ی زمین که در این نقطه بیش تر از سایر نقاط می باشد، شلی و افتادگی پوست، خشکی پوست، افتادگی عضلات این ناحیه اشاره کرد.   تزریق بوتاکس چانه  

باید بدانید که عضلاتی که در ناحیه ی فک وجود دارند، عضلاتی قوی بوده و بیش تر از سایر عضله های صورت منقبض می شوند. به همین سبب ظهور چین و چروک ها در این ناحیه از بدن بیشتر از سایر نقاط می باشد. برای از بین بردن خطوط چانه و رفع شلی و افتادگی عضلات فک در این ناحیه راهکارهای درمانی زیادی چون عمل های جراحی وجود دارد. اما بسیاری از افراد زیر بار عمل های جراحی نرفته و دوست دارند، راهکارهای سریع تر و راحت تری را تجربه نمایند. تزریق بوتاکس یکی از راهکارهای درمانی نوین برای اینگونه افراد می باشد. تزریق بوتاکس اطراف لب، و در قسمت چانه باعث فلج موقت و قابل بازگشت عضلات این ناحیه می شود و در نتیجه باعث رفع چین و چروک های ناحیه ی فک می گردد. خیلی از افراد در خصوص افتادگی بیش از حد چانه سوال می کنند و می پرسند که آیا عمل بوتاکس می تواند افتادگی شدید فک را در افرادی که حالت غبغب پیدا کرده است درمان نماید؟ جوابی که از سوی متخصصان زیبایی به این افراد داده می شود این است که تزریق بوتاکس یک راهکار درمانی موقت می باشد و در فواصل مختلف باید تزریق بوتاکس صورت بگیرد. افرادی که دچار افتادگی شدید فک می باشند، تزریق بوتاکس می تواند به طور موقت این حالت را در چهره ی افراد بهبود ببخشد. برای تاثیر بهتر و بیشتر در کنار تزریق توصیه می شود که از راهکارهای درمانی دیگر چون لیفت با نخ، تزریق فیلر یا ژل و جوانسازی پوست بهره بگیرند.

>> کوچک کردن فک با تزریق بوتاکس

داوطلبینی که هدف از تزریق بوتاکس چانه برای آن ها زاویه دار کردن صورت و یا کوچک تر کردن فک می باشد، اغلب خانم ها می باشند. بالای 90 درصد از مراجعین این امر خانم ها بوده زیرا اعتقاد دارند هر چقدر فک صورت کوچکتر باشد و صورت حالت زاویه دار داشته باشد، ظرافت زنانه صورت آن ها بیشتر می باشد. عمل های جراحی یکی از راه های کوچک تر کردن فک و زاویه دار کردن صورت می باشد. اما از راه ها کم دردسر تر و سریع تر و کم عارضه تر می توان به تزریق بوتاکس اشاره کرد. خیلی از افراد با شنیدن اینکه تزریق بوتاکس می تواند فک آن ها را کوچکتر نشان دهد، تعجب می کنند و سوالات زیادی در ذهن آن ها در این خصوص شکل می گیرد. یکی از سوالات این است که تزریق بوتاکس به چه شکل باعث کوچک تر شدن فک صورت می شود و صورت را زاویه دار نشان می دهد؟ یکی از دلایلی که سبب می شود فرد صورتی مربعی شکل و فکی بزرگ داشته باشد، بزرگ بودن عضلات جویدنی می باشد. تزریق بوتاکس عضلات جویدنی فک را شل کرده و در اثر کاهش انقباض این عضلات، و کاهش اندازه و قدرت ماهیچه ها، فک حالت مربعی خود را از دست داده و به شکل زاویه دار و بیضی، در می آید. در واقع خط فک فرد در روش تزریق بوتاکس حالت مربعی خود را کاملا از دست می دهد. یکی از سوالات رایج در خصوص تزریق بوتاکس برای کوچک تر کردن فک این است که آیا عضلات فک فرد پس از تزریق بوتاکس آسیب دیده شده و عمل جویدن با مشکل مواجه می شود یا نه؟ این نکته را باید به داوطلبین عرض کرد که تزریق بوتاکس چانه هیچ آسیبی به عمل جویدن وارد نمی کند، و عمل بلع و جویدن مانند قبل از تزریق خواهد بود.

>> تزریق بوتاکس چانه و متعادل ساختن صورت

یکی دیگر از مزیت های تزریق بوتاکس چانه متعادل سازی چهره می باشد. شاید دقت کرده باشید که برخی از افراد در چانه ی خود خط و برجستگی دارند که به آن ها چانه ی قلوه سنگی می گویند. برخی از مراجعه کنندگان از این وضعیت خود شاکی بوده و نیمرخ چهره ی خود را به خاطر این برجستگی و خط زیر لب پایین دوست ندارند، تزریق بوتاکس از راه حل های موثری می باشد، که می تواند این برجستگی و خط را از بین برده و به چانه حالت زیبایی بدهد.

>> تزریق بوتاکس چانه در کدام عضله صورت می گیرد؟

عضله ای به نام عضله ی منتالیس در چانه وجود دارد که تزریق بوتاکس در 4 نقطه ی مهم در این عضله صورت می گیرد. عضله ی منتالیس در چانه سبب به وجود آمدن ناهمواری هایی می شود که این ناهمواری ها به پوست حالتی ناصاف می دهند. تزریق بوتاکس سبب شل شدن این عضله شده و سبب صاف و هموار شدن چانه می شود. لازم به ذکر است که در بعضی از مواقع برای از بین رفتن خطوط لب از تزریق بوتاکس بر چانه استفاده می کنند. زیرا در بعضی مواقع عضلات چانه باعث پایین آوردن لب شده و این چروک ها را ایجاد می کنند، تزریق بوتاکس برروی این قسمت ها سبب فلج موقت عضله ی پایین آورنده ی لب شده و این خطوط را از بین می برند. در هنگام تزریق بوتاکس دقت نمایید که در بعضی مواقع که چین و چروک ها و خطوط خیلی عمیق می باشند، برای گرفتن نتیجه ی بهتر از روش های جوانسازی، تزریق فیلر و چربی نیز استفاده نمایید. استفاده از لیزر هم می تواند بسیار کمک کننده باشد. یکی از اشتباهات رایج افراد در تزریق بوتاکس این است که به آرایشگاه ها و افراد غیر متخصص مراجعه می نمایند، دقت کنید که بوتاکس حتما باید نزد پزشک متخصص و متعهد انجام گیرد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

 



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی

>> تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی

افراد زیادی داوطلب تزریق بوتاکس برای موارد مختلف می باشند. افراد داوطلب قبل از تزریق بوتاکس سوالاتی زیادی در ذهنشان به وجود می آید، که جواب به این سوالات می تواند از عارضه های بعد از تزریق بوتاکس جلوگیری به عمل آورد. قبل از جواب به سوالات متداول در خصوص تزریق بوتاکس باید نکاتی را مد نظر قرار داد. اول اینکه شایعاتی در خصوص تزریق بوتاکس وجود دارد، که جواب به این شایعات و روشن سازی آن ها می تواند، ذهنیت افراد را نسبت به تزریق بوتاکس عوض کند.   تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی  

یکی از این شایعات که در بین بعضی از افراد وجود دارد، این است که قبل از جراحی بینی نباید تزریق بوتاکس انجام داد.خیلی از پزشکان متخصص جراحی معتقدند که تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی نمی تواند، آسیب رسان باشد. اما باید توجه کرد که برای احتیاط بیشتر باید حداقل 7 یا 8 روز قبل از عمل بینی تزریق بوتاکس صورت گرفته باشد، یعنی نمی توان چند ساعت قبل از جراحی بینی به مطب پزشک مراجعه کرد و تزریق توکسین انجام داد و بعد به اتاق عمل رفت و تحت عمل جراحی بینی قرار گرفت ! چرا که برای نتیجه گیری بهتر از عمل تزریق و جلوگیری از عوارض ناخواسته باید حداقل 4 تا 7 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از دراز کشیدن و خوابیدن جلوگیری کرد.   تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی  

از آنجا که ممکن است بعد از تزریق بوتاکس عوارضی گذرا مانند تورم و قرمزی و ورم کم صورت پیش بیاید، تا بهبود این وضعیت بهتر است که عمل جراحی بینی انجام نپذیرد، در غیر این صورت بوتاکس هیچ منعی برای عمل جراحی بینی نمی باشد.

>> تزریق بوتاکس بعد از عمل بینی

یکی دیگر از سوالاتی که در خصوص تزریق بوتاکس مطرح می شود، تزریق بوتاکس بعد از عمل جراحی بینی می باشد. پزشکان توصیه می کنند که بهتر است تزریق بوتاکس سه تا 4 هفته بعد از عمل جراحی بینی صورت بگیرد. زیرا بعد از عمل بینی صورت دچار ورم شده و تا بهبود ورم ها و کبودی های صورت 3 تا 4 هفته زمان لازم می باشد. بعد از بهبود ورم های عمل جراحی بهتر است که تزریق انجام شود. به غیر سوالاتی که مربوط به زمان و رابطه ی تزریق توکسین و عمل جراحی می باشد، سوالات زیادی پیرامون تزریق بوتاکس بینی مطرح می شود، که در ادامه به بررسی این سوالات می پردازیم.

>> تزریق بوتاکس و پر کردن گودی بینی

یکی از تصورات غلط راجع به تزریق بوتاکس این است که خیلی از افراد گمان می کنند که تزریق بوتاکس می تواند جایگزین تزریق ژل شده و جاهای فرورفته را پر کند. در حالی که بوتاکس مانند ژل نمی تواند عمل کند، و برای پر کردن فرورفتگی های صورت پیشنهادات دیگری به مراجعه کننده داده می شود.

>> تزریق بوتاکس و بالا کشیدن نوک بینی

یکی از کاربردهای گسترده ی بوتاکس بالا کشیدن نوک بینی می باشد. بالا بودن نوک بینی یکی از جنبه هایی است که سبب زیباتر شدن و جذاب تر شدن حالت بینی و در نتیجه صورت می شود. تزریق بوتاکس به عضله ی تیغه ی وسط بینی که به لب بالا متصل شده است، می تواند باعث بالا کشیدن نوک بینی شود. علت این امر آن است که تزریق بوتاکس یا سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم که طی فرآیندهای مشخص تغییر یافته و میزان سمیت آن کاهش یافته است، سبب فلج شدن عضله ی مذکور می شود. زیرا این عضله بر اثر انقباضات مکرر باعث افتادگی نوک بینی می شود. بوتاکس موجب می شود که این عضله موقتا فلج شده و در اثر فلج شدن، شدت و دفعات این انقباضات به طور قابل توجهی کاهش می یابد. در نتیجه نوک بینی به سمت بالا حرکت کرده و همچنین باعث جلوگیری از افتادگی نوک بینی می شود. افرادی که تحت عمل های جراحی زیبایی بینی قرار می گیرند، در بعضی مواقع به علت اینکه عضلات تیغه ی بینی که به لب بالا متصل می باشد، دستکاری می شود، نوک بینی در حالت پایین قرار می گیرد. تزریق سم باکتری در این افراد تاثیر بسیار کمی داشته و در بعض مواقع بی نتیجه می باشد.

>> درمان باز شدن بیش از حد پره های بینی با تزریق توکسین باکتری کلستریدیوم بوتولینوم

باز بودن بیش از حد پره های بینی تاثیر زیادی در چهره ی فرد دارد. خیلی از افراد برای بستن این پره ها عمل های جراحی زیبایی انجام می دهند. اما اگر به دنبال روشی سریع تر و کم عارضه تر می باشید، تزریق بوتاکس برای بستن پره های بینی به شما پیشنهاد می شود. با تزریق توکسین به عضلات اطراف پره ی بینی، این عضلات موقتا از کار افتاده و پره های بینی به علت انقباض کمتر عضلات بسته تر می شوند.

>> تزریق بوتاکس بینی برای درمان خطوط و چین و چروک های خرگوشی بینی

یکی از عضله های مهم بینی، عضله ی نازالیس نام دارد. انقباضات شدید این عضله موجب ایجاد چین و چروک هایی به نام خطوط خرگوشی روی بینی می شود. این خطوط سبب می شود تا سن فرد را بالاتر نشان داده و تاثیر منفی بر روی زیبایی چهره می گذارد. خانم هایی که به زیبایی و جوانی پوست خود حساس می باشند، این خطوط می تواند باعث آزار آن ها باشد. از راهکارهای درمانی برای رفع این خطوط می توان به کرم های جوان کننده، استفاده از روش های سنتی مانند روغن شتر مرغ و روغن بادام اشاره کرد. تزریق بوتاکس از راه حل های درمانی نوین می باشد، که در عرض چند دقیقه تزریق بوتاکس در زیر سطح پوست انجام می شود. بعد از تزریق بوتاکس در زیر سطح پوست، بوتاکس به آرامی در عرض 90 دقیقه جذب ماهیچه شده و در قسمت عصب های ماهیچه قرار می گیرد. بعد از این تزریق ماهیچه پیام انقباض از مغز را دریافت نکرده و در حال استراحت باقی می ماند، در نتیجه ماهیچه تحرک خود را از دست داده و چین و چروک ها از بین می رود. همچنین تزریق توکسین می تواند از ایجاد چین و چروک پیشگیری کند و سلول های بازسازی کننده ی پوست را تحریک نماید.

>> عوارض تزریق بوتاکس بر بینی

با وجود کاربردها و مزیت های زیادی که برای تزریق توکسین بینی برشمرده شد، اما از عوارض آن نیز نباید چشم پوشی کرد.

برشمردن مزیت ها و عوارض در کنار هم سبب می شود تا بیمار با توجه به شرایط جسمانی خود بهترین تصمیم را بگیرد. اختلال در صحبت کردن، ریزش اشک، افتادگی لب، لبخند غیر قرینه، اختلال در خوردن و آشامیدن از این عوارض می باشد.

البته ناگفته نماند که در صورت مراجعه به پزشک متخصص و استفاده از مواد با استاندارد این عوارض به وجود نمی آید و در صورت بروز عوارضی خفیف بعد از چند روز متوقف می شوند.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس  مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

 



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس کف دست و مزایای آن

>> تزریق بوتاکس کف دست

کف دست و پا در انسان ها از ناحیه هایی می باشند که غدد آکرین یا غدد عرق ساز در مقایسه با نواحی دیگر بدن بیشتر مشاهده می شوند. همین امر سبب گردیده بعضی از افراد از تعریق دست و پا در عذاب باشند. تعریق کف دست و پا سبب می شود تا فعالیت های روزمره و روابط اجتماعی فرد با مشکل مواجه شود.     تزریق بوتاکس کف دست 

برخی از افراد اعتقاد دارند که تعریق بیش از حد کف دست و پا ممکن است از عوارض بیماری های مختلف باشد و در نتیجه فرد باید قبل از هر اقدام درمانی آزمایشات کاملی انجام دهد. در حالی که به این نکته توجه کنید، که تعریق موضعی در یک یا دو ناحیه از بدن بیشتر به عوامل محیطی و ژنتیکی بستگی دارد و تعریقی که نشانه ی بیماری می باشد، کل بدن فرد را درگیر می کند.

  تزریق بوتاکس کف دست

  تعریق بدن خصوصا تعریق کف دست و پا به هایپرهیدروزیس یا تعریق بیش از حد خوانده می شود. بیماری هایپرهیدروزیس می تواند عوارضی را در پی داشته باشد که از این عوارض می توان به اضطراب و استرس زیاد، افزایش عفونت های پوستی، افزایش عارضه ی درماتیت اگزمایی، افزایش عارضه ی کرامپ های عضلانی اشاره کرد. کرامپ های عضلانی در واقع عارضه ای می باشد که عضلات فرد دچار گرفتگی و انقباض می شوند که درد زیادی را نیز در پی دارد. درماتیت اگزمایی نیز با خارش، سوزش، قرمزی، پوسته ریزی، خشکی و ترک پوستی نیز همراه می باشند. تعریق بیش از حد کف پا در برابر تعریق بیش از حد کف دست عارضه ای ناخوشایندتر می باشد. زیرا پاها به مدت طولانی در کفش قرار دارند و هوا به آن ها نرسیده و امکان خشک کردن تعریق آن ها نیز وجود ندارد. در نتیجه پاها بیش تر از کف دست در معرض عارضه های ناشی از تعریق بیش از حد یا هایپرهیدروزیس قرار دارند. راه حل های زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد که می توان به عمل های جراحی که در طی آن غدد عرق کف دست و پا را برمی دارند، دارو درمانی و محلول درمانی و تزریق بوتاکس اشاره کرد.

>> راهکارهای درمانی تعریق کف دست و پا

همانطور که بیان شد تزریق بوتاکس از راهکارهای درمانی کاهش تعریق کف دست و پا می باشد. بوتاکس در واقع سم یا توکسین باکتری کلستریدیوم بوتولینوم می باشد که سم این باکتری در صورتی که به بدن وارد شود فرد دچار دوبینی، فلج و در نهایت مرگ می شود. متخصصان و داروسازان با تغییر این سم و کاهش سمیت آن و تخلیص ماده ی پروتئینی آن دارویی به نام بوتاکس را تولید کرده اند. بوتاکس جذب ماهیچه شده و باعث غیر فعال شدن غدد عرق یا آکرین می شوند. پس از تزریق بوتاکس به مدت یکسال تعریق شدید دست و پا کاهش چشمگیری پیدا می کند. اما پس از گذشت یکسال باید مجددا به پزشک معالج مراجعه شود تا تزریق مجدد صورت بگیرد. از دیگر راهکارهای درمانی می توان به دارو درمانی نیز اشاره کرد، دارو درمانی هزینه ای بسیار کمتر از تزریق بوتاکس دارد اما عوارض داروها بسیار بیشتر از تزریق بوتاکس می باشد. لازم به ذکر است که دارو درمانی و مداومت به استفاده ی از داروها صرف وقت و دقت بیشتری می باشد، اما با یک بار مراجعه به پزشک به مدت یکسال از تعریق بیش از حد کف دست و کف پا راحت می شویم.

>> مزایای دیگر تزریق بوتاکس برای تعریق کف دست و پا

تزریق بوتاکس کف دست و پا علاوه بر درمان تعریق بیش از حد مزایای دیگری نیز دارد که می توان به جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری پوست اشاره کرد. تزریق بوتاکس باعث بازگشت حالت کشسانی پوست شده و در نتیجه چین و چروک های پوست را از بین می برد. همچنین کلاژن سازی را تحریک کرده و از پیری پوست جلوگیری می کند.

>> معایب تزریق بوتاکس برای تعریق کف دست و پا

تزریق بوتاکس با وجود مزیت های زیادی که دارد، اما معایبی نیز دارد که از این دست معایب می توان به کاهش فعالیت ماهیچه های دست اشاره کرد. پر هزینه بودن این روش نسبت به درمان های دارویی نیز از معایب این روش می باشد.

>> موارد منع تزریق بوتاکس برای تعریق کف دست و پا

محدودیت هایی برای تزریق بوتاکس وجود دارد که از این محدودیت ها می توان به عدم تزریق در مادران باردار و شیرده اشاره کرد. علت منع مصرف بوتاکس برای مادران باردار و شیر ده این می باشد که ممکن است بوتاکس از طریق جریان خون وارد جفت شود و یا از طریق گردش خون وارد غدد شیری شود، از آنجا که تحقیقاتی راجع به ضررهای بوتاکس در جفت و جنین انجام نشده است، انجام بوتاکس به هیچ عنوان به این مادران توصیه نمی شود. کسانی که مشکلات عضلانی دارند و یا دچار بیماری های عصبی مختلف می باشند و یا دچار بیماری هایی می باشند که فرد پس از مدتی دچار عارضه ی ناتوانی در عضله می شود، مصرف بوتاکس به هیچ عنوان به آن ها توصیه نمی شود. بیمارانی که داروهایی چون آنتی بیوتیک های گلیکوزیدی مصرف می نمایند و یا از مهار کننده های کولین استراز استفاده می کنند، نباید تزریق بوتاکس را انجام دهند.

>> عوارض تزریق بوتاکس برای تعریق کف دست و پا

تزریق بوتاکس کف دست اگر در نزد پزشک متخصص انجام شود، عوارض جانبی بسیار کمی خواهد داشت. از عوارض جانبی گذرای تزریق بوتاکس کف دست و پا می توان به کبودی خفیف، خارش و سوزش محل تزریق، درد و تورم اشاره کرد. علائم گفته شده پس از چند روز بهبود می یابد. اما در مواردی که سیستم ایمنی بدن فرد خیلی حساس می باشد، ممکن است مشکلات جدی تری را برای فرد ایجاد کند. در صورت بروز علائم زیر باید حتما به پزشک مراجعه نمایید:

  1. تنگی نفس و نفش کشیدن دشوار
  2. دوبینی و یا تاری دید

بعضی از عوارض نیز ممکن است پیش بیاید که فعالیت های روزمره ی فرد را به مدت چند روز دچار اختلال کند، از این عوارض می توان به مشکل راه رفتن، درد و هماتوم در محل تزریق خصوصا در کف پا و آتروفی اشاره کرد، لازم به ذکر است که در صورت بروز این علائم به مدت چندین روز استراحت نمایید.

>> چه افرادی داوطلب تزریق بوتاکس برای درمان تعریق کف دست و پا می توانند باشند

تزریق بوتاکس کف دست و پا برای افرادی پیشنهاد می شود که تعریق کف دست و کف پای آن ها، آن ها را دچار مشکلات جدی کرده و فعالیت های روزمره را با مشکل مواجه کرده است. همچنین افرادی که تعریق کف دست و پا در آن ها دو طرفه بوده و حملات آن ها بیش از یکبار در هفته می باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در لب مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

بهبود اسپاسم اندام فوقانی و تحتانی بدن با تزریق بوتاکس

>> بهبود اسپاسم عضلانی با تزریق بوتاکس

همه ی ما در طول زندگی خود اسپاسم ماهیچه های بدن را تجربه کرده ایم. اسپاسم یا گرفتگی عضلات عارضه ای است که بیشتر اندام فوقانی بدن مانند کتف و کمر و یا اندام تحتانی بدن مانند پشت پا را درگیر می کند. عوامل زیادی در ایجاد اسپاسم اندام فوقانی بدن موثر می باشند که می توان به ورزش های سنگین، بلند کردن اجسام سنگین و کارهایی با فشار زیاد اشاره کرد.   بهبود اسپاسم اندام

  اسپاسم اندام فوقانی و تحتانی بدن به دلیل عوامل ذکر شده، کوتاه مدت بوده و بعد از گذشت چند روز بهبودی کامل حاصل می شود. اما در بعضی موارد اسپاسم اندام فوقانی و تحتانی بدن بلند مدت بوده و فرد را دچار مشکلات عدیده ای می کند. عوامل عصبی و بیماری های ژنتیکی بدن از این عوامل می باشد. راهکارهای زیادی برای درمان و بهبود اسپاسم عضلات بدن وجود دارد که از این راهکارها می توان به کمپرس سرد و گرم، ماساژ، دوش آب گرم، آبرسانی بدن، تامین مواد معدنی بدن و تزریق بوتاکس اشاره کرد.   بهبود اسپاسم اندام  

خیلی از افراد با شنیدن تزریق بوتاکس برای درمان اسپاسم عضلات و ماهیچه های بدن تعجب کرده و سوالات زیادی در این خصوص در ذهن آن ها شکل می گیرد. مثلا چه افرادی می توانند داوطلب تزریق بوتاکس برای درمان اسپاسم عضلات شوند؟ موارد منع تزریق بوتاکس در چه افرادی است؟ و یا چه سنی مناسب تزریق بوتاکس برای درمان اسپاسم عضلات می باشد؟   قبل از پاسخ دادن به این سوالات بهتر است تا کمی در خصوص اینکه چرا باید برای درمان یا بهبود اسپاسم عضلات بوتاکس تزریق کرد را توضیح داد؟ همانطور که بیان کردیم عوامل زیادی موجب بروز این بیماری می شود. در مواردی که فرد در اثر کارهای سنگین و ورزش به گرفتگی و اسپاسم اندام فوقانی و تحتانی دچار شده است، نیازی به تزریق بوتاکس نمی باشد، زیرا با گرفتن دوش آب گرم، یک ماساژ خوب و عالی و یا کمپرس سرد و گرم این عارضه سریعا رفع می گردد. اما در برخی موارد مانند بیماری های عصبی و یا مشکلات ژنتیکی که اسپاسم عضلانی جزو عارضه های جدی آن ها می باشد، درمان های جدی تر و طولانی تری باید مورد توجه قرار بگیرد. افرادی که دچار این مشکل می باشند، عضلات آن ها شدیدا منقبض شده و به مدت طولانی نمی توانند ماهیچه های خود را حرکت دهند. تزریق بوتاکس از راهکارهایی است که به بهبود این بیماران کمک شایانی می نماید.

>> چگونگی عملکرد بوتاکس برای بهبود اسپاسم اندام فوقانی و تحتانی

پس از تزریق بوتاکس در زیر سطح پوست با استفاده از سوزن های طبی بسیار ریز، بوتاکس بعد از چند ساعت کم کم جذب ماهیچه می شود. بوتاکس در کانال های عصبی ماهیچه ها قرار می گیرد، وقتی ماده ی شیمیایی استیل کولین از مغز ترشح می شود و دستور انقباض را برای ماهیچه صادر می کند به علت قرار گرفتن بوتاکس در نواحی که مربوط به استیل کولین می باشد، ماهیچه توانایی دریافت پیام انقباض را از دست داده و در نتیجه منقبض نمی گردد. فلج موقت ماهیچه های اندام های گرفته شده، سبب بهبود این بیماری می شود. لازم به ذکر است که این درمان موقت بوده و بعد از گذشت چندین ماه باید مجددا تزریق صورت بگیرد.

>> بهبود اسپاسم اندام فوقانی در کودکان فلج مغزی

کودکانی که دچار فلج مغزی می باشند با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که از این مشکلات می توان به ناقص بودن مراحل رشدی و حرکتی، محدودیت دامنه حرکتی مفاصل، عدم توانایی در کشش عضلات بدن اشاره کرد. در تحقیقاتی که در دهه های اخیر در ایالات متحده ی امریکا انجام شده است، نشان داده شده که کودکان زیر 6 سالی که در آن ها تزریق بوتاکس صورت گرفته است، اسپاسم اندام های آن ها به طور قابل توجهی بهبود یافته است. علاوه بر این طبق آمار منتشر شده دامنه ی حرکتی مفاصل این کودکان بیشتر شده و کشش عضلات بدن راحت تر شده است.

>> داوطلبان تزریق بوتاکس برای بهبود اسپاسم اندام های فوقانی چه کسانی هستند؟

لازم به ذکر است که تمامی افرادی که با اسپاسم عضلات دست و پنجه نرم می کنند، نمی توانند جزو داوطلبین تزریق بوتاکس باشند، چرا که تزریق بوتاکس در همه ی افراد جوابگو نیست و افراد محدودی می توانند از این روش درمانی بهره مند شوند. تزریق بوتاکس برای افرادی که دچار مشکلات حرکتی هستند، استفاده می شود. به عنوان مثال اگر شخصی در اثر اسپاسم عضلات فوقانی و تحتانی نتواند دست خود را تکان دهد، یا نتواند در اثر اسپاسم عضلات مچ کارهای روزمره مانند نوشتن را انجام دهد، یا توانایی راه رفتن و یا ایستادن را نداشته باشد، برای بهبود وضعیت او از تزریق بوتاکس استفاده می شود. بهتر است بدانید که بوتاکس علاوه بر نقش درمان کننده، نقش پیشگیری کننده را نیز دارا می باشد. به عنوان مثال افرادی که دچار اسپاسم شدید اندام فوقانی و تحتانی می باشند، با گذشت زمان استخوان هایشان طول بیشتری پیدا کرده و ماهیچه های آن ها کوتاه تر می شود، به همین سبب اندام آن ها فرم استاندارد و زیبای خود را از دست داده و فرمی غیر استاندارد و ظاهری د فرم پیدا می کند، با تزریق بوتاکس در سنین پایین و یا در اوایل این بیماری می توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

>> نحوه ی تزریق بوتاکس در بیماران مبتلا به اسپاسم اندام فوقانی و تحتانی

برای درمان و بهبود وضعیت این بیماران لازم است که بوتاکس به عضله ی درگیر برسد. بر روی محل تزریق کرم بی حس کننده ی موضعی استفاده می شود. کرم بی حس کننده بدین سبب استفاده می شود که فرد درد ناشی از فرو رفتن سوزن در ماهیچه را احساس نکند. با توجه به وزن فرد، با توجه به شدید بودن عارضه، و با توجه به اینکه چندمین جلسه ی درمان است و با توجه به سن بیمار و طول و حجم عضله دوز و میزان مصرف بوتاکس ممکن است متفاوت باشد. در بعضی مواقع با توجه به نظر پزشک ممکن است گچ گیری هم در ناحیه  تزریق مورد استفاده قرار بگیرد. دقت شود که در محل تزریق هیچ گونه عفونتی از قبل وجود نداشته باشد. در صورتی که دارای بیماری خاصی می باشید و یا از آنتی بیوتیک های خانواده جنتامایسین قبل از تزریق استفاده کرده اید، پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس  مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

آشنایی کامل با تزریق بوتاکس چشم

>> تزریق بوتاکس چشم

نام تزریق بوتاکس برای اغلب افراد جامعه ی ما نامی آشنا می باشد، اما تعداد بسیار کمی از افراد با کاربردهای آن مانند تزریق بوتاکس چشم آشنا می باشند. اغلب افراد بوتاکس را روشی غیر جراحی برای زیبایی و رفع چین و چروک های صورت می دانند و از مزایا و کاربردهای گسترده ی آن در درمان بسیاری از بیماری ها ناآگاه می باشند.   تزریق بوتاکس چشم  

تزریق بوتاکس در ایران یک دهه است که رواج زیادی پیدا کرده است و اغلب افراد برای موارد زیبایی برای بوتاکس به پزشک مراجعه می کنند. تزریق بوتاکس به چشم برای مواردی چون درمان انحراف چشم و رفع اسپاسم پلک کاربرد دارد. در ادامه ی مطلب با نحوه ی درمان این بیماری ها با تزریق بوتاکس چشم آشنا خواهید شد.

 

تزریق بوتاکس چشم

 

>> درمان انحراف چشم با تزریق بوتاکس

استرابیسم یا انحراف چشم که در بین عامه ی مردم با نام لوچی چشم نیز خوانده می شود، از مشکلاتی می باشد که 4 درصد از مراجعین به چشم پزشکی برای درمان این بیماری به چشم پزشک مراجعه می کنند. استرابیسم انواع مختلفی دارد که می توان به نوع ایزوتروپی یا انحراف چشم به داخل، اگزوتروپی یا انحراف چشم به خارج ، هتروتروپی یا انحراف چشم آشکار  و هتروفوریا یا انحراف چشم مخفی که با بستن یک چشم قابل تشخیص است، اشاره کرد. در  بیماری انحراف چشم عضلات اطراف چشم دچار مشکل می باشند به طوری که حرکت آن ها با همدیگر در تعادل و هماهنگی نبوده و همین موضوع سبب انحراف چشم می شود. این بیماری علاوه بر اینکه در زیبایی فرد نقش تاثیر گذاری دارد، دارای عوارضی نیز می باشد که از عوارض این بیماری می توان به دوبینی که گاهی در فرد مشاهده می شود، خستگی چشم، ناهماهنگی حرکات چشم و عدم درک صحیح در هنگام مشاهده اشاره کرد. به همین سبب درمان این بیماری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. از روش های مطمئن و کم خطر درمانی می توان به تزریق بوتاکس چشم اشاره کرد. وقتی بوتاکس بر چشم تزریق می شود، این ماده ی پروتئینی بر ماهیچه های اطراف چشم تاثیر می گذارد و از دریافت پیام های عصبی توسط اعصاب این ماهیچه ها از مغز جلوگیری می کند. در نتیجه بوتاکس با فلج موقت و یا شل تر کردن عضلات قوی چشم و بازگرداندن قدرت به عضلات ضعیف تر سبب بهبود وضعیت حرکات عضلات چشم شده و در نتیجه انحراف چشم بهبود می یابد. لازم به ذکر است که این روش موقتی بوده و بعد از گذشت 3 تا 6 ماه وضعیت بیمار به حالت اولیه بازگشته و باید مجددا درمان را تکرار نماید.

>> درمان بلفارواسپاسم پلک های چشم با تزریق بوتاکس

بلفارواسپاسم نوعی بیماری شایع چشم می باشد که در آن فرد دچار پرش غیر ارادی و یا بسته شدن غیر ارادی چشم ها می شود. بسته شدن و پرش خود به خودی چشم ناشی از انقباضات شدید ماهیچه های پلک می باشد. این بیماری در زنان بیشتر از مردان دیده شده و از آنجا که این بیماری جزو بیماری های پیش رونده ی عصبی تقسیم بندی می شود، در افراد میانسال بیشتر شاهد آن خواهیم بود. این بیماری نوعی دیستونی می باشد که به دیستونی پلک معروف بوده و در آن به صورت مکرر انقباض غیر ارادی در آن رخ می دهد. استرس های عصبی، محیط های نامناسب مانند محیط با نور شدید و بالا، بادهای سرد و خشک می تواند سبب تشدید این حملات شود و  در نتیجه در موارد حاد ممکن است که فرد به مدت چندین روز نابینا شود. یکی از راه حل های درمانی برای بهبودی بلفارواسپاسم پلک تزریق بوتاکس چشم می باشد. بوتاکس یا توکسین تغییر یافته ی باکتری کلستریدیوم بوتولینوم که در برندهای مختلف عرضه می شوند، سبب فلج شدن موقت این ماهیچه ها می شود. فلج شدن ماهیچه های پلک بدین معنی است که این ماهیچه ها به طور موقتی توانایی دریافت، سیگنال های عصبی استیل کولین از مغز را از دست داده و در نتیجه دستور انقباض ماهیچه دریافت نشده و ماهیچه در حالت استراحت باقی می ماند. به همین سبب از بسته شدن پلک جلوگیری می شود. لازم به ذکر است که فلج شدن ماهیچه های پلک یا کاهش انقباضات خود به خودی آن ها موقت بوده و بعد از گذشت 3 تا 6 ماه به حالت اولیه باز می گردد، پس برای بهبودی مجدد باید هر 3 تا 6 ماه تزریق بوتاکس صورت بگیرد.

>> عوارض تزریق بوتاکس چشم

دوز تزریق بوتاکس چشم به قدری می باشد که برای بدن عوارض جدی در پی نداشته و مقداری که به گردش خون راه پیدا می کند، بسیار ناچیز می باشد. از آنجا که تزریق بوتاکس از طریق سوزن های بسیار ریز صورت می گیرد، و شیئی خارجی در اثر تزریق به بدن وارد می شود، سیستم ایمنی بدن واکنش داده و در اثر تولید هیستامین قرمزی، سوزش و خارش خفیفی در محل تزریق ایجاد می شود. ناگفته نماند که این عوارض بعد از چند ساعت بهبود می یابد. افرادی که سیستم ایمنی حساس تری دارند، ممکن است با عوارض وخیم تری روبرو شوند که از این عوارض می توان به حالت تهوع، سردرد، آبریزش بینی و علائم سرماخوردگی اشاره کرد. این علائم پس از چند روز کاملا برطرف می گردند. در موارد بسیار نادر که حدود 3 درصد از افراد را شامل می شود، افتادگی پلک پس از حدود یک هفته از تزریق مشاهده می شود. که این عارضه پس از چند هفته بهبود می یابد.

>> افرادی که نباید تزریق بوتاکس چشم انجام دهند

مادران باردار، مادران شیر ده، افراد مبتلا به بیماری های عصبی عضلانی، افرادی که از آنتی بیوتیک های خاص استفاده می کنند، نباید تحت این روش درمانی قرار بگیرند. نکاتی در رابطه با تزریق بوتاکس لازم به رعایت است که در این مطلب ذکر می گردد:

  1. به هیچ عنوان برای تزریق بوتاکس به مراکز غیر معتبر و یا آرایشگاه ها مراجعه نکنید.
  2. برای تزریق بوتاکس خصوصا ناحیه ی چشم که بسیار بسیار حساس می باشد به پزشک متخصص و با تجربه مراجعه نمایید.
  3. دقت کنید که پزشک معالج از مواد با استاندارد و معتبر برای تزریق استفاده می کند. البته ناگفته نماند که پزشکان متخصص متعهد بوده و از مواد بی کیفیت برای تزریق استفاده نمی نمایند.
  4. در صورتی که بیماری شما حاد باشد، روش های جراحی موثرتر خواهد بود. پس با توجه به نظر پزشک متخصص اقدام به درمان نمایید.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وب سایت کلینیک پوست و مو رز بر روی لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

جذابیت بیشتر با تزریق بوتاکس گونه

>> جذابیت بیشتر با تزریق بوتاکس گونه

بوتاکس گونه یکی از راه حل های رفع نواقص صورت و یا جذاب تر کردن صورت می باشد. علاوه بر نقش زیبایی، بوتاکس یک روش درمانی و پیشگیری کننده نیز محسوب شده که در صورت مراجعه به پزشک متخصص و متبحر می تواند، مزیت هایی به دنبال داشته باشد. بوتاکس در واقع پروتئینی خالصی می باشد که از سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم استخراج گشته است، و طی فرآیندهای مختلف تغییر شکل یافته است.   تزریق بوتاکس گونه  

افراد مختلف برای هدف های مختلف به سراغ تزریق بوتاکس گونه می روند که از این اهداف می توان به برجسته تر کردن گونه، از بین بردن افتادگی گونه، از بین بردن شل شدگی پوست، از بین بردن افتادگی گونه، زاویه دار کردن صورت، کوچک تر کردن فک اشاره کرد.

>> زاویه دار کردن صورت با تزریق بوتاکس گونه

زاویه دار کردن صورت یکی از اهداف بوتاکس گونه می باشد. برخی افراد دارای صورتی مربعی شکل بوده و اغلب آن ها دارای فک بزرگی در صورت خود می باشند.   تزریق بوتاکس گونه

  صورت مربعی باعث نارضایتی بسیار از خانم ها می باشد و احساس می کنند که ظرافت زنانه صورت آن ها کاهش پیدا می کند، با تزریق بوتاکس به گونه می توان صورت را زاویه دار کرد و با زاویه دار کردن صورت، فک و چانه را کوچکتر نشان داد. یکی از حسن های صورت های زاویه دار مشخص بودن خطوط فک بوده و جدا بودن گردن از صورت به خوبی مشخص می باشد. خطوط فک صورت کشیده و باریک دیده شده و در حالت کلی صورت باریک تر و کشیده تر خواهد شد. روش تزریق بوتاکس گونه از روش های سریع، بدون درد، بدون خونریزی بوده و در دسته ی روش های غیر جراحی قرار می گیرد. در این روش پزشک معالج با بررسی آناتومی صورت ارتباط برجستگی گونه با اندازه و شکل فک را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده، و سپس با تزریق میزان مناسبی بوتاکس در محل مناسب باعث تغییر و کشیده تر شدن صورت خواهد شد.

>> رفع افتادگی پوست صورت با تزریق بوتاکس گونه

یکی از اصول زیبایی صورت داشتن گونه های خوش حالت و سفت می باشد؛ اما بر اثر بعضی از عوامل چربی های زیر پوست صورت فرد از بین رفته و سبب افتاگی و شل شدگی بافت پوست می شود. لاغری سریع، سوختگی، افزایش سن، رژیم های غذایی غلط و بیماری از عوامل ایجاد گونه های شل و افتاده می باشند. یکی از راه حل های برطرف کردن این حالت و بهبود بخشیدن به آن ، تزریق بوتاکس به گونه می باشد. بوتاکس به عضلات زیر پوست تزریق شده و باعث فلج شدن موقت عصب عضلات گونه می شود. فلج شدن این عصب ها سبب می شود تا عضلات حرکتی نداشته باشند و در نتیجه در حالت خوش فرم باقی بمانند. از مزیت های مهم تزریق بوتاکس گونه می توان به شفاف تر شدن پوست، جوان سازی آن نیز اشاره کرد. همچنین بعضی از افراد که از باز بودن منافذ پوست خود ناراضی می باشند، تزریق بوتاکس می تواند تا حدود زیادی این منافذ را کاهش دهد. فقط دقت نمایید که بعد از تزریق بوتاکس گونه، گونه ها را تحت فشار زیاد قرار ندهید.

>> مزیت های بوتاکس گونه نسبت به سایر روش های جراحی و غیر جراحی

صورت لاغر سن فرد را بیشتر نشان داده و به همین سبب خانم های زیادی در پی گونه گذاری هستند. روش های زیادی برای گونه گذاری توسط پزشکان توصیه می شود که این روش ها در دو دسته ی روش های جراحی و غیر جراحی قرار می گیرند. در روش جراحی استخوان گونه صورت، فرد بیهوش شده و همراه با درد و خونریزی می باشد. علاوه بر این موارد فرد باید زمان طولانی تری را برای بهبودی طی نماید، اما روش جراحی روشی دائمی تر می باشد. تزریق بوتاکس گونه از روش های غیر جراحی می باشد که فرد در آن متحمل درد نشده و از طرفی نیازی به بیهوشی نمی باشد. این روش بدون درد و خونریزی همراه بوده و در کمترین زمان ممکن نتیجه می دهد. اما ماندگاری این روش طولانی مدت نبوده و فرد پس از سه ماه باید مجددا به پزشک متخصص مراجعه نماید تا تزریق مجدد صورت بگیرد.

>> عوارض بوتاکس گونه

عوارض مختلفی توسط افراد مختلف برای تزریق بوتاکس گونه بر شمرده می شود. قبل از بیان عوارض بوتاکس گونه باید توجه داشت که برای تزریق باید نزد پزشک متخصص و با تجربه رفت و در عین حال از مواد استاندارد و معتبر که مورد تایید FDA باشد، استفاده نمود. در صورت استفاده نکردن از مواد با استاندارد و در صورت عدم مراجعه به پزشک متخصص عوارض زیادی دامنگیر فرد مراجعه کننده می شود. از این عوارض می توان به تورم و التهاب شدید در گونه، ایجاد ناهمواری های شدید در گونه، عدم تقارن دو طرف گونه، حساسیت های شدید که منجر به مرگ بیمار می شود، عدم تحرک صورت، چین خوردگی شدید در اطراف چشم در موقع خندیدن اشاره کرد.

>> تاثیرات بوتاکس عالی بر گونه و صورت

در صورتی که بوتاکس توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت بگیرد و از بهترین و بااستانداردترین مواد اولیه مانند دیسپورت، مسپورت، نورونوکس استفاده شود، نه تنها عوارضی را برای مراجعه کننده در پی ندارد بلکه دارای تاثیرات خوبی می باشد. از این تاثیرات می توان به حرکت راحت ماهیچه های صورت، حرکت طبیعی ماهیچه ها، تقارن دو طرف صورت، نداشتن چین و چروک، عدم وجود خط و خطوط در صورت، صاف و یکدست شدن پوست و کاهش چشمگیر منافذ باز اشاره کرد.

>> مراقبت های پس از بوتاکس گونه

پس از تزریق بوتاکس، بوتاکس به ماهیچه می چسبد و کم کم جذب بدن می شود. احتمال حرکت کردن بوتاکس در محل تزریق بسیار کم می باشد، اما برای جلوگیری از این پیش آمد با همین احتمال کم نیز باید مراقبت هایی انجام داد. 90 دقیقه ی اول بعد از تزریق بوتاکس بهتر است بنشینید و از تحرک به شدت جلوگیری کنید. چون زمانی که نیاز است تا بوتاکس جذب ماهیچه ی صورت شود، 90 دقیقه می باشد. از ماساژ دادن و فشار دادن محل تزریق به شدت اجتناب کنید. حداقل تا 4 ساعت پس از تزریق بوتاکس به هیچ وجه دراز نکشید. برای جلوگیری از کبودی از داروهای رقیق کننده خون تا چند روز استفاده ننمایید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس  مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

 



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

ورم چشم بعد از تزریق بوتاکس

>> ورم چشم بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس، روش مدرنی است که با تزریق منظم آن شاهد کاهش تدریجی چین و چروک های بخش های مختلف صورتتان هستید. خود فرآیند تزریق بوتاکس بسیار ساده و آسان است ولی اثرات جانبی آن میتواند کمی پیچیده باشد. یکی از اثرات جانبی مربوط به تزریق بوتاکس در صورت مربوط به چشم ها می شود. ورم شدید چشم ها و پف کردن دور چشم و گاهی وقتها افتادگی پلک چشم ها جزو اثرات جانبی نادری هستند که بعد از تزریق بوتاکس رخ میدهند و ورم چشم ها تاثیر زیادی بر روی صورت می گذارد و حتی می تواند باعث اختلال در زندگی فرد بشود.   ورم چشم بعد از تزریق بوتاکس  

البته راه های زیادی وجود دارد که بیمار می تواند از ایجاد این عارضه به خوبی جلوگیری کند.

>> چه عواملی باعث ورم چشم بعد از تزریق بوتاکس می شوند؟

بوتولونیوم توکسین که در بوتاکس وجود دارد، باعث فلج شدن ماهیچه ها در صورت می شود. عدم فعالیت ماهیچه ها از ایجاد خطوط پنجه کلاغی، خطوط خنده و چین و چروکهای پیشانی جلوگیری می کند. متاسفانه، متخصص ها نمی توانند تزریق بوتاکس را در غمق پوست بیمار به خوبی کنترل کنند.   ورم چشم بعد از تزریق بوتاکس  

در موارد نادری بوتاکس از غشا میان پوستی به ماهیچه بالای چشم ها به نام "ماهیچه بالا برنده پلک بالایی چشم ها" منتقل می شود. این ماهیچه، باز و بسته شدن پلک چشم و سایر فعالیت های چشم را کنترل می کند. با غیر فعال شدن این ماهیچه، ورم زیادی در اطراف چشم ها مشاهده می شود. علت انتقال بوتاکس به ماهیچه چشم ها این است که متخصص از دوز بالایی از بوتاکس استفاده کرده است و یا بوتاکس را نزدیک به چشم ها تزریق کرده است. تزریق بوتاکس هم یک هنر محسوب می شود و متخصص های باتجربه می توانند به خوبی از پس تزریق بوتاکس بربیایند. متخص های با مهارت، محل مناسب تزریق بوتاکس در صورت را می شناسند و از نکنیک های درستی برای تزریق بوتاکس استفاده می کنند. عمق تزریق بوتاکس از اهمیت زیادی برخوردار است و رعایت همه ی این نکات در عدم انتقال بوتاکس به ماهیچه چشم ها کمک زیادی می کند. متخصص ها قبل از تزریق بوتاکس از بیمار می خواهند تا عضلات صورت خود را متقیض کند تا نقطه مناسب برای قرار دادن سوزن بوتاکس مشخص بشود. تورم چشم زمانی رخ میدهد که نئوروتوکسین خیلی پایین و در ماهیچه پیشانی تزریق بشود تا چین های پیشانی و خطوط بین دو ابرو را برطرف کند ولی در نهایت، باعث تورم و حتی افتادگی چشم هم می شود.

>> برای جلوگیری از تورم چشم ها بعد از تزریق بوتاکس چه کاری می توان انجام داد؟

بهترین توصیه ای که می توانیم به بیماران کنیم این است که همیشه به نزد متخصص با تجربه و با مهارت مراجعه کنند؛ متخصصی که در تزریق بوتاکس تجربه دارد و ساختمان عضلانی و ترتیب ماهیچه های صورت را هم به خوبی می شناسد. علاوه بر این، از برندهای معمولی بوتاکس استفاده نکنید. قبل از اینکه متخصص اقدام به تزریق بوتاکس در صورت شما کند، در مورد مارک بوتاکسی که قرار است برای شما استفاده بشود از متخصص خود سوالاتی را بپرسید و مطمئن شوید که از مارک خوبی از بوتاکس برای شما استفاده می شود. بوتاکس فقط توسط برند آلرگان (نام شرکت) تولید می شود و برندهای با کیفیت دیگر شامل بوتاکس دیسپورت می شود که توسط شرکت مدیسیس ساخته می شود و بوتاکس زئومین که توسط شرکت مرتز ساخته می شود. همه ی این سه برند بوتاکس، تحت آزمایش های زیادی قرار گرفته اند و نتایج بهتری را نسبت به سایر برندهای معمولی برای بیمار به دنبال دارند. البته توجه داشته باشید که حتی اگر از برند خوبی برای تزریق بوتاکس استفاده بشود و در بخش مناسبی تزریق بشود و حتی عمق تزریق هم مناسب باشد، باز هم احتمال خیلی کمی وجود دارد که اطراف چشمانتان تورم بوجود بیاید. خوشبختانه، تورم چشم ها عارضه ماندگاری نیست و برطرف می شود.

>> تا چه مدت بعد از تزریق بوتاکس ورم چشم ها ادامه دارد؟

خبر خوبی که میتوانیم به شما بدهیم این است که در اکثر موارد، ورم چشم ها بعد از 4 تا 6 هفته برطرف می شود. فقط در بعضی از موارد نادر است که تورم اطراف چشم ها دیرتر بهبود می یابد. مدت زمانی که طول می کشد تا ورم چشم های شما بهبود پیدا کند، بستگی به این دارد که چه مقدار از بوتاکس به ماهیچه چشم انتقال یاقته است و تا چه میزان بوتاکس در ماهیچه چشم تاثیر گذاشته است. البته دوز کمتری از بوتاکس به ماهیچه های چشم انتقال می یابد و در مواردی که میزان بیشتری از بوتاکس به ماهیچه های چشم انتقال داده شود، تورم چشم ها تا چندین ماه ادامه می یابد.

>> اگر بوتاکس به ماهیچه چشم منتقل شود، چه کاری می توانیم انجام بدهیم؟

اگر چشم های شما بعد از تزریق بوتاکس دچار عارضه تورم، پف و افتادکگی پلک شده است ، نباید بیش از حد نگران وضعیت خودتان باشید زیرا تورم چشم ها خطرناک نیست و کاملا موقتی است. شما میتوانید با متخصص صحبت کنید که برای شما قطره چشم آپراکلونیدین را تجویز کند. فقطره آپراکونیدین می تواند میزان تورم دور چشمها را کاهش بدهد. در واقع، قطره آپراکونیدین در ماهیچه دیگری به نام "مولر" که در کنار ماهیچه اصلی چشم قراردارد  تاثیر می گذارد و باعث فعال شدن و انقباض ماهیچه مولر می شود. بعضی از متخصص ها به بیمار پیشنهاد می دهند که بار دیگر بوتاکس تزریق کند تا ماهیچه های دیگر را تحریک کند تا ورم و افتادگی چشم ها کاهش یابد ولی این کار برای همه بیماران جواب نمی دهد؛ مثلا می توان بوتاکس را مجددا در پیشانی تزریق کرد و اثرات بوتاکس را در ناحیه ابروها کاهش داد و یا واحد کمی از بوتاکس را به دم ابرو تزریق کرد تا پف و تورم چشم ها برطرف بشود و چشم ها بازتر بشوند. در مواردی که بوتاکس در پیشانی تزریق می شود؛ افتادگی ابروها بوجود می آیند. در واقع، هیچ پادزهری برای تزریق نادرست بوتاکس وجود ندارد و بیمار باید صبر کند تا اثرات بوتاکس در بدن از بین برود.

نکته آخر :

اگر تزریق بوتاکس توسط متخصص با تجربه ای صورت بگیرد، احتمال ایجاد پف و ورم در اطراف چشم بسیار کمتر می شود.  هیچ کسی به اندازه متخصص، آناتومی ماهیچه های صورت را به خوبی نمی شناسد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در لب مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

ورزش بعد از تزریق بوتاکس

>> ورزش بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس، برندی است که در فرمول خود دارای بوتولنویم کلستریدیوم است که یک توکسین محسوب می شود و برای تضعیف ماهیچه ها، کاهش انقباضات صورت و درمان پلک زدن غیر ارادی از آن استفاده می شود. متخصص ها، بوتاکس را در بخش هایی از صورت تزریق می کنند تا چین و چروک ها و خطوط صورت را از بین ببرند. نتایج بوتاکس 4 تا 6 ماه ماندگاری دارد و بعد از تزریق بوتاکس، برای مدت زمانی کوتاهی نباید ورزش کرد.

 

ورزش بعد از تزریق بوتاکس

 

>> اثرات بوتاکس

اثرات جانبی تزریق بوتاکس در اکثر بیماران بیش تر از 24 تا 48 ساعت باقی نمی ماند. در طول این چند ساعت، بیماران به استراحت بیشتری نیاز دارند و نباید فعالیت سختی را انجام بدهند تا دچار سردرد نشوند. ورزش های ایروبیک، سردرد را تشدید می کند و تا چند روز نباید این ورزش را انجام داد. عوارض داروی بوتاکس با ورزش بدتر می شود زیرا حرکات ورزشی باعث می شود تا فرد عرق کند.   ورزش بعد از تزریق بوتاکس  

افتاگی پلک که در نتیجه انتقال بوتاکس به نقاط دیگر صورت بوجود می آید هم میتواند اثرات جانبی بدتری را به دنبال داشته باشد و باعث بسته شدن چشم و از کار افتادگی بیشتر ماهیچه ها بشود. به بیماران توصیه می شود که تا 12 ساعت به صورت خود فشاری وارد نکنند و از فعالیت هایی که باعث تعریق شدید می شود هم خودداری کنند. برای جلوگیری از انتقال بوتاکس به سایر بخش ها به بیماران توصیه می شود تا از انجام ورزش خودداری کنند .

>> ورزش صورت در حین تزریق بوتاکس و بعد از آن

برای اینکه بوتاکس بتواند به عمق ماهیچه ها نفوذ پیدا کند، بیماران تشویق می شوند تا تا ورزش های صورت را بدون دست زدن و تماس با صورتشان انجام بدهند. بیماران باید در همان بخشی که میخواهند بوتاکس تزریق کنند، ماهیچه های خود را منقبض کنند و برای 5 ثانیه نگه دارند و بعد آن را رها کنند. با فشار آوردن به ماهیچه هایتان میتوانید آن ها را منبقض کنید. سایر حرکات صورت شامل اخم کردن، نگاه با چشم نیمه باز و یا جمع کردن لب ها است که بستگی به بخشی از صورت دارد که میخواهید بوتاکس تزریق کنید. شما میتوانید 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس هم این حرکات صورت را تکرار کنید. سایر ورزش های صورت هم برای بیمارانی که برای درمان مشکلات و اختلالات مربوط به ماهیچه های خود در سایر بخش های بدن بوتاکس تزریق کرده اند هم الزامی است. کشش و انبساط ماهیچه هایی که در آنها بوتاکس تزریق شده است، باید بلافاصله بعد ازتزریق صورت بگیرد؛ مخصوصا در بیمارانی که برای درمان اسپاسم ها (انقباضات بیش از حد) ماهیچه ای مثل دیستروفی عضلانی (تحلیل و فشاد عضلانی) و اختلالات دماغی (مثل اختلال در گفتار) بوتاکس تزریق کرده اند. کشش عضلات باید آرام و منظم صورت بگیرد. از کشش عضلات به سمت خودتان و انجام حرکات کششی سخت خودداری کنید. بیمارانی که برای ماهیچه های پای خود بوتاکس تزریق کرده اند هم ممکن است به جلسات ورزش درمانی اضافه ای برای راه رفتن درست خود نیاز داشته باشند زیرا به دلیل غیر فعال شدن اسپاسم، این بیماران برای راه رفتن با مشکلات زیادی مواجه می شوند. این بیماران از وسیله هایی مثل واکر و غیره استفاده کنند تا بتوانند کمی راه بروند. البته یک روز قبل از تزریق بوتاکس هم نباید ورزش های سختی را انجام بدهید و ضربان قلب و فشار خون بیمار هم توسط متخصص چک می شود. بیمارانی که روز قبل از تزریق بوتاکس را به فعالیت های سخت و شدید بپردارند، شاهد کبودی زیادی در بخش مورد نظر هستند.

>> 4 نکته در مورد ورزش بعد از بوتاکس که بر نتایج تاثیر زیادی می گذارد

اگر عضو فعال باشگاه هستید، شاید برایتان خیلی سخت باشد که نتوانید بعد از تزریق بوتاکس ورزش کنید. به بیماران توصیه می شود که تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از انجام فعالیت های شدید ورزشی خودداری کنند. 4 نکته ای که باید بعد از تزریق بوتاکس در نظر بگیرید عبارتند از:

  1. چرا از شما خواسته می شود که بعد از تزریق بوتاکس ورزش نکنید؟ چون بعد از تزریق بوتاکس، پروتئین های مختلفی که در بوتاکس وجود دارند، پخش و پراکنده می شوند. افزایش جریان خون با افزایش ضربان قلب میتواند تاثیرات منفی در بوتاکس داشته باشد. در کل، همه ی این عوامل دست به دست هم میدهند تا تزریق بوتاکس نتایج خوبی را برای شما به دنبال نداشته باشد.
  2. پاک کردن عرق روی ابروهای شما یک ماساژ کوچک به شمار می آید و می تواند باعث جابجایی مواد بوتاکس تزریق شده بشود. در کلاس یوگا هم نباید دستتان را روی قلبتان بگذارید و به طرف پایین خم بشوید. به بیماران توصیه می شود که راست بایستند و برای 4 ساعت اول دراز هم نکشند.
  3. از استفاده از ماسک های فشرده صورت هم خودداری کنید. فشاری که ماسک می تواند بر روی صورت شما وارد کند باعث می شود که بوتاکس به یک بخش دیگر از صورت منتقل بشود.
  4. بوتاکس یک روش بسیار موثر برای درمان خطوط خنده، خطوط پنجه کلاغی و سایر خطوط و چین ها است. در مورد برنامه های ورزشی خود حتما با متخصص صحبت کنید زیرا متخصص به شما راهنمایی های ویژه ای می کند و یا اینکه برنامه ورذزشی شما را تغییر می دهد تا تاثیر منفی روی بوتاکس نداشته باشد.

>> ماندگاری بوتاکس در کسانی که به طور مرتب ورزش می کنند

با انجام ورزش و فعالیت هایی که ضربان قلب را بالا می برند، از ماهیچه های صورتمان بیشتر استفاده می کنیم. هر چقدر بیشتر ورزش کنیم، عضلات صورت ما بیشتر دچار کشش می شوند. افرادی که به طور منظم وزش می کنند، قطعا این حرکات ورزشی می تواند بر نتایج بوتاکس هم تاثیر بگذارد. افرادی که با وزنه ها ورزش می کنند، کشش های بیشتری را در ماهیچه ها و عضلات خود بوجود می آورند. ورزش، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و در نتیجه ماندگاری بوتاکس کمتر می شود زیرا بدن می تواند زودتر بوتاکس را تجزیه کند و آن را سریع تر خرد کند. تزریق بوتاکس در ماهیچه های ضعیف تر، ماندگاری بیشتری را به دنبال دارد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در لب مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

 



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

بوتاکس صورت مردان و مراقبت های بعد از آن

>> تزریق بوتاکس در صورت مردان

استفاده مردها از بوتاکس هم روز به روز بیشتر می شود. طبق تحقیقات، 20 درصد از افرادی که برای تزریق بوتاکس به کلینیک مرجعه می کند را مردها تشکیل میدهند که نسبت به سال های گذشته، تعداد آنها بسیار افزایش پیدا کرده است.   بوتاکس صورت مردان  

مردهایی که قصد کاهش چین و چروک های صورتشان را دارند و میخواهند آثار پیری را در صورت و چهره خود از بین ببرند ولی تمایلی به جراحی ندارند، میتوانند از بوتاکس استنقاده کنند که یک روش بسیار سریعی است و به ریکاوری خاصی نیاز ندارد.

>> تفاوت های تزریق بوتاکس در مردها و خانم ها

افزایش سن بر روی زن ها و مردها تاثیرات بسیار متفاوتی می گذارد. مردها معمولا نگران چین و چروک و خطوط بین دو ابروهایشان، گود افتادگی صورتشان و همچنین نگران خطوطی هستند که در اثر نور خورشید ایجاد شده اند.   بوتاکس صورت مردان  

چین و چروک و خطوط روی صورت مردها خیلی بیشتر از خانم هاست و نمی توان تمام آنها را با بوتاکس پوشش داد ولی با تزریق بوتاکس میتوان میزان این چین و چروکها را کاهش داد. متخصص ها این تفاوت ها به خوبی درک می کنند و از تکنیک های خاصی برای تزریق بوتاکس در صورت مردها استفاده می کنند تا مردها هم نتایج رضایت بخشی از تزریق بوتاکس بگیرند و همچنین خصوصایت مردانه صورت آنها هم حفظ بشود.

>> تزریق بوتاکس در مردها و فواید آن

خطوط اطراف ابرو و چشم ها باعث می شود تا صورت مردها عصبانی یا نگران نشان بدهد؛ حتی وقتهایی که واقعا حال آنها خوب باشد. بوتاکس یک تنورتوکسین قابل تزریق است که از تحریک اعصاب جلوگیری میکند تا ماهیچه ای که مسئول ایجاد چین و چروک در صورت است، همچنان بی حرکت و غیر فعال باقی بماند و در نتیجه چین و چروک خاصی در صورت به چشم نخورد و پوست هم صاف بنظر برسد. اثرات بوتاکس چند روز بعد از تزریق مشخص می شود و تا 4 ماه یا بیشتر ماندگاری دارد. تکرار تزریق بوتاکس در طی جلسات منظم میتواند به شما در رسیدن به نتایج موفقیت آمیز کمک زیادی بکند. برای مردان در کلینیک تخصصی پوست و مو رز، بوتاکس با دوز مناسبی تزریق می شود تا نتیج کاملا طبیعی را برای شما بوجود بیاورد. تزریق بوتاکس در آقایان میتواند:

  1. خطوط عمیق اطراف ابرو را از بین ببرد
  2. خطوط اخم را کاهش بدهد
  3. خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم را از بین ببرد
  4. گودی چانه را در آقایان کمتر کند
  5. خطوط عمیق پیشانی را هم برطرف کند

>> کادندیهای مناسب تزریق بوتاکس در صورت در بین آقایان

اگر شما مردی هستید که در بخش های خاصی از صورتتان چین و چروک دارید مثلا در پیشانی، بین ابروها و اطراف چشم ها؛ ممکن است کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس باشید.

>> مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس در مردان

  1. برای اینکه احتمال کبودی بعد از تزریق بوتاکس کمتر شود، 2 الی 3 روز قبل از اولین جلسه تزریق بوتاکس از مصرف آسپرین، موترین، ایبوپروفن، آدویل و قرص های ضد انعقاد خون خودداری کنید.
  2. سیر، جنسینگ، زنجییل و ویتامین E هم مصرف نکنید.

>> مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در مردان

  1. تا 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس دراز نکشید
  2. بخشهایی که بوتاکس تزریق کرده اید را دست نزنید و ماساژ هم ندهید
  3. تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، فعالیت شدید و حرکات ورزشی را انجام ندهید

>> اولین جلسه تزریق بوتاکس در مردان

مردها بوتاکس را انتخاب می کنند چون تزریق بوتاکس بسیار سریع انجام می شود، دردی ندارد و به هیچ استراحتی هم نیاز ندارد. قبل از اینکه مردها اقدام به تزریق بوتاکس کنند، باید درمورد مراحل تزریق بوتاکس هم اطلاعاتی را به دست بیاورید. 15 دفیقه قبل از تزریق بوتاکس از کرم بی حسی برای شما استفاده می شود. حدودا 6 تا 8 دفعه می توان بوتاکس را روی ماهیچه های صورت با سرنگ تزریق کرد. برای بیشتر مردها، تجربه اولین تزریق بوتاکس درست مثل واکسن زدن است. مردها معمولا در چند لحظه اول احساس درد می کنند و بعد از تزریق بوتاکس، پوست آنها قرمز و ملتهب می شود. قبل از تزریق بوتاکس باید ماهیچه هایتان را منقبض کنید؛ برای اینکار، متخصص از شما می خواهد که اخم کنید یا ابروهایتان را بالا ببرید، لبخند بزنید و لب هایتان را جمع کنید. شاید انجام این کارها برای شما خنده دار بنطر برسد ولی این حرکات کمک می کند تا بوتاکس بتواند در بخشی که تزریق شده است، به خوبی پخش بشود. متخصص به شما می گوید که به مدت 24 الی 48 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، نباید خم بشوید، دراز بکشید یا اینکه فشاری به صورتتان وارد کنید. این کارها هم از پراکندگی بوتاکس در عمق پوست جلوگیری میکند. اگر کسی به این مراقبت ها توجهی نکند، تزریق بوتاکس باعث فلج شدن صورت و افتادگی پلک چشم می شود. تزریق بوتاکس در مردان می تواند هر سه ماه تکرار بشود.

>> چرا انتخاب متخصص در مردان از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

اکر قصد تزریق بوتاکس در صورتتان را دارید، مطمئن شوید که متخصصی که انتخاب می کنید در تزریق بوتاکس برای مردها مهارت زیادی دارد زیرا تزریق بوتاکس در زن ها و مردها با یکدیگر تفاوت های زیادی دارد. متخصص، حجم ماهیچه بیمار، الگوی فیبری ماهیچه و همچنین وضعیت موهای سر شما را بررسی می کند. دوز مناسبی برای تزریق بوتاکس در صورت مردها وجود ندارد ولی معمولا برای مردها از دوز بیشتری از بوتاکس استفاده می شود. مخصص باید تفاوت های آناتومی بین مردها و زنها را به خوبی بشناسد. تفاوت اصلی آناتومیک بین مردها و زنها این است که ابروهای زنها به طور طبیعی دارای قوس است ولی ابروهای مردها صاف تر است؛ اگر بوتاکس زیر ابروهای مردها تزریق بشود، چهره آنها زنانه می شود. متخصص ها معتقد هستند که بهترین مزیت تزریق بوتاکس برای صورت مردها، صاف کردن چین های عمیقی است که بین ابروها شکل می گیرد. طاسی مردها هم فاکتور دیگری است که باید قبل از تزریق بوتاکس آن را بررسی کرد زیرا خطوط پیشانی مردهای طاس خیلی بیشتر از سایر مردها و حتی زنها به نظر می رسد و این چین و چروک ها به خاطر طاسی، در بخش بالاتری از صورت مردها قرار دارند. صورت مردها نسبت به زنها، برجستگی خاصی ندارد پس بعد از تزریق بوتاکس نباید چهره آنها زنانه به نظر برسد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در لب مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

شستن صورت بعد از بوتاکس به چه شکل می باشد

>> شستن صورت بعد از تزریق بوتاکس

از تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک های صورت استفاده می شود؛ مخصوصا چین و چروک ها و خطوطی که با انقباضات ماهیچه ها بوجود می آیند. بوتاکس از پروتئین خالصی ساخته شده است و برای ریلکس کردن ماهیچه هایی که عامل بوجود آمدن چین و چروک های دینامیک هستند، بکار می رود. تزریق بوتاکس بسیار سریع انجام می شود و بی خطر است و در بسیاری از کلینیک ها جرو خدمات اصلی به شمار می آید.   شستن صورت بعد از بوتاکس  

تزریق بوتاکس هم مثل هر فرآیند دیگری به مراقبت های خاصی احتیاج دارد که با رعایت آنها احتمال بروز مسائل و مشکلات بعد از تزریق بوتاکس هم کاهش می یابد. در مورد شستشوی صورت بعد از تزریق بوتاکس هم نکاتی وجود دارد که به بیمارانی که قصد تزریق بوتاکس را دارند پیشنهاد میدهیم که حتما این مقاله را مطالعه کنند.

>> نحوه دوش گرفتن بعد از تزریق بوتاکس

دوش گرفتن و استحمام بعد از تزریق بوتاکس مانعی ندارد فقط حواستان باید به دمای آب باشد. شما نباید از آب گرم برای شستن صورتتان بعد از تزریق بوتاکس استفاده کنید. استفاده از آب گرم یا آب بسیار داغ تاثیر منفی بر نتایج بوتاکس می گدارد.   شستن صورت بعد از بوتاکس  

آب گرم می تواند جریان خون شما را افزایش بدهد و باعث پخش شدن بوتاکس در صورتتان بشود و به بخش های دیگر صورتتان هم منتقل شود. پخش شدن بوتاکس هم باعث بوجود آمدن نتایج غیر طبیعی در صورت می شود. سایر محدودیت های بعد از تزریق بوتاکس عبارتند از:

  1. استفاده از وانی که با آب داغ پر شده است
  2. نشستن در حمام بخار

تاثیرات بخار هم مثل آب داغ است و باعث پخش شدن بوتاکس می شود و نتایج نامطلوبی را برای بیمار به دنبال دارد.

>> تا چه مدت نمی توانیم از آب گرم برای شستشوی صورتمان استفاده کنیم؟

24 ساعت اول بعد از تزریق بوتاکس، زمان بسیار مهمی به شمار می آید. در طول این زمان، بوتاکس قابلیت تغییر و جابجایی را دارد. خوشبختانه شما فقط در روزهای اول بعد از تزریق بوتاکس در مورد استفاده از آب گرم محدودیت دارید و میتوانید تا چند روز دیگر با خیال راحت از آب گرم در هنگام استحمام استفاده کنید. یک روز بعد از تزریق بوتاکس میتوانید صورتتان را ماساژ هم بدهید تا مانع جابجایی و ایجاد برآمدگی در ناحیه مورد نظر بشوید. برای اینکه تورم صورتتان کاهش یابد، با پوستتان باید به آرامی رفتار کنید. شما نباید فشار خاصی به صورتتان وارد کنید.

>> تاثیر دمای آب بر صورت

آیا تا به حال به تاثیر دمای آب بر روی پوستتان و مخصوصا موقع استحمام فکر کرده اید؟ خیلی ها فکر می کنند که شستشوی صورت با آب گرم میتواند تمام آلودگی ها را از روی صورت پاک کند و پوست را خوب تمیز کند. دمای آبی که موقع استحمام از آن استفاده می کنید، تاثیر زیای بر روی سلامت پوست شما دارد؛ مثلا آب گرم باعث انبساط رگ های خونی می شود و پوست را قرمز می کند. آب گرم می تواند چربی های طبیعی روی پوست شما را از بین ببرد و پوست را خشک تر از قبل کند وحتی باعث التهاب پوست هم بشود. استفاده از آب سرد، مشکلات کمتری را برای پوست ما به دنبال دارد. آب سرد میتواند چربی های اضافه پوست را از بین ببرد ولی نسبت به آب گرم تاثیر کمتری در پاک کردن چربی ها و آلودگی های عمیق پوست دارد. بعضی از افراد اصلا دوست ندارند از آب سرد برای شستشوی صورت خود استفاده کنند. آب سرد میتواند درد چشم ها و صورت را تسکین بدهد و باعث جمع تر شدن منافذ صورت هم می شود. اگر به دنبال کرم ضد چین و چروک می گردید، آب سرد بهترین گزینه برای شماست زیرا آثار پیری پوست با آب سرد کاهش می یابد. بهترین دمای آب، دمایی است که پوست شما را تمیز کند و باعث حفظ سلامت و شادابی پوست هم بشود. استفاده از آب داغ شاید بتواند پوست را کاملا تمیز کند ولی احتمال دارد بعد از آن تاول بزنید. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، استفاده از آب ولرم میتواند بهترین دما برای شستشوی پوست باشد.

>> نکات مهم در مورد تزریق بوتاکس در صورت

  1. هر گونه توده، جای سوزن بوتاکس در روی صورت و قرمزی پوستی که بر اثر تزریق بوتاکس در صورت ایجاد شده است باید در عرض چند ساعت در صورت شما برطرف بشود.
  2. تلاش کنید تا چند ساعت بعد از تزریق بوتاکس در صورتتان، کمی ورزش صورت را هم انجام بدهید. مثلا اخم کنید و ابروهایتان را بالا ببرید زیرا این کارها کمک می کند تا ماده بوتاکس در ماهیچه های شما بهتر پخش بشوند ولی این حرکات را بیش از حد انجام ندهید.
  3. 48 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، صورتتان را ماساژ ندهید و به آن دست نزنید. بعد از اینکه صورتان را شستید، حوله نرمی را به آرامی بر روی صورتتان قرار بدهید.
  4. حداقل 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس نباید ورزش کنید، خم نشوید و دراز هم نکشید.
  5. 12 ساعت بعد از تزریق بوتاکس از مواد آرایشی استفاده نکنید. تا 2 هفته هم از وکس و یا بند انداختن صورتتان خودداری کنید.
  6. اگر صورتتان کبود شده است، میتوانید از کرم آرنیکا استفاده کنید تا به بهبود سرعت ترمیم پوستتان هم کمک زیادی کرده باشید.
  7. ار قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب خودداری کنید. دمای محیطی که در آن قرار دارید، نباید خیلی پایین باشد. تا 2 هفته بعد از تزریق از سونا استفاده نکنید.
  8. 2 الی 3 روز طول میکشد تا بوتاکس تاثیر خود را بگذارد؛ هر چند برای رسیدن به نتایج کامل باید بیشتر صبر کنید. نتایج بدست آمده هم به قدرت ماهیچه ها و شرایط بدن بیمار بستگی دارد.
  9. بعد از رد شدن اثرات بی حسی، ممکن است احساس درد داشته باشید.
  10. اگر قرمزی پوستتان و درد آن بعد از 2 تا 3 روز بیشتر شد، به احتمال زیاد نشانه عفونت است که باید به متخصص خود حتما اطلاع بدهید.
  11. اگر 2 تا 3 رو بعد از تزریق بوتاکس با افتادگی پلک چشم مواجه شدید، حتما به نزد متخصص مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در لب مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

 

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس در دوران بارداری و اثرات جانبی آن

>> تزریق بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی

بوتاکس، دارویی است که از سم بوتولونیوم توکسین بدست می آید و نوروتوکسینی است که به طور موقت ماهیچه ها را فلج می کند. بوتاکس کاربردهای زیادی در رفع چین و چروک های بخش های مختلف صورت دارد.   تزریق بوتاکس در دوران بارداری  

یکی از موضوعاتی که دغدغه بسیاری از خانم هاست، استفاده یا عدم استفاده از بوتاکس در دوران باردری یا شیردهی است. آیا خانم هایی که باردار هستند و یا به نوزاد خود شیر می دهند، می توانند بوتاکس تزریق کنند یا تزریق بوتاکس برای آنها و سلامتی جنین ضرر دارد؟

>> کاربردهای بوتاکس

پروتئین های نوروتوکسین موجود در بوتاکس، با مسدود کردن انتقال دهنده استیل کولین بر روی اعصاب تاثیر می گذارد و به طور موقت از انقباض ماهیچه ها و فعالیت های سلولی غدد جلوگیری می کنند.

  تزریق بوتاکس در دوران بارداری  

با تزریق بوتاکس در بخش های خاصی از صورت مثل ماهیچه های گردن، ماهیچه ها مجبور می شوند که غیر فعال بشوند و در نتیجه ظاهر خطوط پنجه کلاغی، خطوط پیبشانی، خطوط اخم و خطوط اطراف دهان هم بهبود می یابد. جدا از رفع چین و چروک، بوتاکس می تواند بسیاری از مشکلات پزشکی را هم حل کند که شامل:

  1. مشکلات عصبی و عضلانی که بر نحوه کنترل ماهیچه ها تاثیر می گذارد؛ مثل اختلالات دماغی (اختلال در گفتار)
  2. سردرد میگرن شدید
  3. تعریق شدید
  4. درمان بی اختیاری ادراری
  5. کنترل اسپاسم های پلک چشم
  6. کنترل اسپاسم های گردن، شانه و ماهیچه ها
  7. درمان سندرم روده تحریک پذیر
  8. کنترل موقعیت هایی که باعث سفت شدن ماهیچه ها می شود

سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از بوتاکس را برای دوران بارداری یا شیردهی هنوز تایید نکرده است زیرا نتایج آن کاملا نامعلوم است.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس برای مادران بادردار و شیرده

تا به حال در مورد انتقال مواد بوتاکس از بدن مادر به جنین چیزی گزارش نشده است ولی بوتاکس حاوی نوروتوکسین هایی است که استفاده از آن در افرادی که به این مواد آلرژی دارند، میتواند بسیار خطرناک باشد. بیماری یا عفونتی که در اثر تزریق بوتولونیوم توکسین بوجود می آید، در اصطلاح "بوتولسیم" نامیده می شود. بوتولیسم، بسیار خطرناک است و ممکن باعث مرگ جنین بشود. بسیاری از تحقیقات ثابت کرده اند که بوتولونیوم توکسین ممکن است بسیار بزرگ باشد و نتواند از جفت جنین عبور کند، ولی همواره به زنان باردار یا شیرده توصیه می شود که از مصرف مواد غذایی سمی و مخصوصا تزریق بوتاکس خودداری کنند. مواد غذایی که حاوی بوتولیسم هستند و در دوره بارداری نباید از آنها استفاده بشوند شامل:

  1. میوه و سبزیجات کنسرو شده
  2. غذاهایی که برای مدت طولانی گرم نگه داشت شده اند یا اینکه در در یخچال نگه داری نشده اند
  3. ماهی و گوشت فاسد

با اینکه تحقیقات زیادی در مورد اثرات تزریق بوتاکس در زنان باردار یا شیرده انجام نشده است ولی بوتاکس قادر است که در رگ های عصبی  یا سلول های دیگر پخش بشود و باعث بروز نشانه های خطرناکی در بدن انسان بشود. تحقیقات سال 2016 نشان میدهد که بوتولونیوم توکسین تزریق شده در یک ناحیه می تواند با چسبیدن به نورون ها، در بخش های دیگر بدن پخش بشود و غده ها و ماهیچه های دیگر را هم فلج کند. تنگی نفس هم یکی از مشکلات تزریق بوتاکس است که می تواند تهدیدی برای جان انسان باشد. سایر اثرات جانبی تزریق بوتاکس برای مادران شیرده و باردار شامل جوش، تاول یا خارش پوست، التهاب، درد، خونریزی، مشکلاتی در بلعیدن غذا، افزایش یا کاهش تولید بزاق دهان یا تعریق شدید، حالت تهوع، شکم درد، اسهال، سردرد، گلو درد، بی اختیاری ادراری، عفونت مجاری دراری، خستگی مفرط، افتادگی پلک چشم، اختلالات بینایی، احساس سرگیجه، ضف و غیره.

>> جایگزین های بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی

بجای تزریق بوتاکس در دوران بارداری یا شیردهی، می توانید از روش های زیر استفاده کنید؛ البته قبل از استفاده حتما با پزشکتان مشورت کنید.

  1. طب سوزنی
  2. ماساژ و استفاده از بادکش
  3. ورزش های مخصوص صورت
  4. کرم و مکمل های حاوی کلاژن
  5. لایه بردارهای شیمیایی
  6. استفاده از کرم های قوی که حاوی رتینوئید (ویتامین A) ، ویتامین C، هیدروکسی اسید و ترتینوئین باشند

>> روش های طبیعی و خانگی برای کاهش میزان چین و چروک در دوران بارداری و شیردهی

راه کارهایی وجود دارد که می تواند میزان چین و چروک ها کاهش بدهد و در دوران بارداری و شیردهی هم می توانید با خیال راحت از این روش ها استفاده کنید.

  1. همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. سعی کنید کرمتان دارای اس پی اف 30 باشد تا از پوست شما در برابر امواج فرا بنفش محافظت کند
  2. آب کافی بنوشید
  3. از محصولات برنزه استفاده نکنید
  4. از محصولات روشن کننده پوست استفاده نکنید
  5. همیشه صورتتان را بشویید و قبل از خوابیدن، آرایش را از صورتتان پاک کنید
  6. از پوستتان در برابر سرما و گرما محافظت کنید؛ شما می توانید از کلاه، بلوزهای آستین بلند وعینک آفتابی استفاده کنید
  7. ماسک و سرم خانگی بسازید؛ از مواد طبیعی مثل آب آناناس، آب لیمو و سرکه سیب استفاده کنید
  8. از اسکراب خانگی استفاده کنید؛ شما می توانید شکر سفید را با روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کنید
  9. از کرم های آبرسان، روغن ها و طبیعی سرم های خانگی استفاده کنید؛ مخصوصا آنهایی که حاوی گلیسیرین و اسیدهای هیالورونیک هستند

مواد مغذی و مکمل هایی که می تواند در جلوگیری و یا کاهش خطوط و چین و چروک ها به شما کمک کنند شامل:

  1. انواع میوه ها سبزیجات و حبوبات
  2. ویتامین های C، E و A
  3. کاروتنوئیدها
  4. کراتین
  5. امگا 3، امگا 6  و امگا 9
نکته آخر: بخاطر اینکه هنوز اثرات تزریق بوتاکس در زنان باردار یا شیرده مشخص نیست و هنوز ثابت نشده است که بوتاکس می تواند در دوران بارداری روی جنین تاثیر بگذارد یا خیر و یا اینکه آیا بوتاکس می تواند از طریق شیر مادر به بدن نوزاد منتقل بشود یا خیر، بیشتر متخصص ها از تزریق بوتاکس در مادران بادردار یا شیرده خودداری می کنند. بوتولونیوم توکسین می تواند تا 6 ماه با بیشتر در بدن فعال بماند و حتی برای زنانی که قصد باردار شدن دارند هم استفاده از بوتاکس مناسب نیست. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس به بینی مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  
 

جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید

https://rozclinic.com    


:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس به بینی و ماندگاری آن

>> تزریق بوتاکس به بینی

اگر از ظاهر بینی تان خوشتان نمی آید، شاید در مورد فرآیند "تزریق بوتاکس به بینی" چیزهایی را شنیده باشید که به عمل جراحی هم نیازی ندارد؛ تزریق بوتاکس به بینی با نام هایی مثل "رینوپلاستی مایع" یا "رینوی مایع" هم شناخته می شود.   تزریق بوتاکس به بینی  

تزریق بوتاکس در بینی با اصطلاح "تغییر شکل بینی در 15 دقیقه" هم در بین مردم شناخته می شود. بسیاری از بیماران بجای اینکه برای اصلاح نواقص بینی خود زیر تیغ جراحی بروید، تزریق بوتاکس در بینی را به عمل بینی ترجیح می دهند. تزریق بوتاکس به بینی می تواند بخش هایی را در بینی اصلاح کند که به بینی شما ظاهر و فرمی نامناسب داده اند. سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از بوتاکس را برای بینی تایید نکرده است.

 

تزریق بوتاکس به بینی

 

>> مزایای تزریق بوتاکس در بینی نسبت به عمل جراحی بینی

  1. دردی ندارد
  2. نیازی به جراحی ندارد
  3. نسبت به عمل جراحی بینی، کم هزینه تر است
  4. نتایج ماندگاری دارد
  5. هیچ اسکاری به جا نمی ماند
  6. به بیهوشی عمومی نیازی ندارد
  7. نیازی به بستری ندارد
  8. نتایج بهتر و طبیعی تری نسبت به عمل جراحی بینی به دنبال دارد

عمل جراحی بینی، فرآیندی است که شامل شکاف بینی می شود و بعد در ساختار غضروف ها و استخوان بینی تغییراتی ایجاد می شود تا اندازه و شکل بینی عوض بشود. اگر در عمل جراحی بینی به غضروف بیشتری نیاز باشد، شاید از غضروف های گوش استفاده کنند. بعد از عمل جراحی، بینی شما پانسمان می شود و از اسپلینت برای نگه داشتن آن استفاده می شود. تورم بینی تا ماه ها ادامه دارد و کبودی هم تا چند هفته برطرف می شود. تزریق بوتاکس در بینی، روشی غیر تهاجمی برای تغییر شکل بینی است. در مقایسه با عمل جراحی بینی که نتایج آن بعد از یک سال مشخص می شود، نتایج ترزیق بوتاکس در بینی بلافاصله بعد از 15 دقیقه مشخص می شود.

>> فرآیند تزریق بوتاکس در بینی

قبل از تزریق بوتاکس، بینی و اطراف آن به خوبی ضد عفونی می شوند تا احتمال بروز عفونت پایین باشد. متخصص با کمک سوزن، دوز مناسبی از بوتاکس را بر روی نقاط مشخصی از بینی شما تزریق می کند که مکان این نقاط بستگی به نواقص بینی و نیازهای شما دارد.

>> کاربردهای تزریق بوتاکس در بینی

  1. اصلاح قوز بینی
  2. اصلاح برآمدگی های بینی
  3. ایجاد نمایی باریکتر از بینی بیمار
  4. بالا بردن نوک بینی

>> برای اصلاح نواقص بینی، بوتاکس در چه بخش هایی از بینی تزریق می شود؟

  1. بوتاکس را می توان بین چشم ها و قسمت بالای بینی تزریق کرد تا برآمدگی بینی اصلاح بشود
  2. تزریق بوتاکس می تواند در بالا یا پایین قوز بینی هم انجام بشود

در واقع، بوتاکس را می توان در هر جایی از بینی تزریق کرد تا بتواند نواقص آن را اصلاح کند. نواحی تزریق بوتاکس در بینی توسط متخصص مشخص می شود. بوتاکس حتی در نوک بینی هم تزریق می شود تا باعث بهبود فرم بینی بشود و پهن یا تخت بنظر نرسد.

>> تزریق بوتاکس در بینی چقدر طول می کشد؟

تزریق بوتاکس در بینی به همراه مشاوره قبل از آن، حدودا بین 15 الی 30 دقیقه طول می کشد. البته فرم بینی و دوز مناسب بوتاکس برای هر بیماری نسبت به سایر بیماران متفاوت است و بنابراین تزریق بوتاکس در بینی بعضی از بیماران بیشتر طول می کشد و برای دسته ای از بیماران هم تزریق بوتاکس به مدت زمان کوتاه تری نیاز دارد. تزریق بوتاکس به بینی به ریکاوری هم نیازی ندارد و بلافاصله بعد از تزریق می توانید به منزل یا سر کار خود برگردید و به فعالیت های روزانه خودتان مشغول بشوید. در صورت تمایل، همزمان با تزریق بوتاکس در بینی خودتان می توانید در سایر بخش های صورتتان هم بوتاکس تزریق کنید.

>> ماندگاری تزریق بوتاکس در بینی

ماندگاری تزریق بوتاکس در بینی به متابولیزم بدن شما و نحوه تزریق بوتاکس در بینی شما بستگی دارد و معمولا بین 12 ماه ماه تا 2 سال ماندگاری دارد و بعد از این مدت، بدن مواد بوتاکس را جذب می کند و بینی به حالت اولیه خود باز می گردد.

>> چه کسانی می توانند در بینی خود بوتاکس تزریق کنند ؟

شما کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس در بینی هستید اگر:

  1. می خواهید برآمدگی بینی تان را اصلاح کنید
  2. می خواهید بینی شما با سایر اجزای صورتتان، از تناسب خوبی برخوردار باشند
  3. برآمدگی بینی تان یک دست یا مسطح است
  4. نوک بینی شما افتاده است و به لیفت نیاز دارد
  5. لبه های سوراخ بینی تان بسیار بالا هستند

تزریق بوتاکس در بینی مناسب افراد بالغی است که از نظر سلامت فیزیکی در شرایط خوبی قرار دارند. شما کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس در بینی هستید اگر نواقص کوچکی در بینی خودتان دارید. اینکه بیمار توقعات واقع بینانه ای از نتایج تزریق بوتاکس داشته باشد هم بسیار مهم است. تزریق بوتاکس در بینی نمی تواند نتایج عمل جراحی بینی را به دنبال داشته باشد و تمام ابعاد بینی را تغییر بدهد؛ تزریق بوتاکس در بینی نمی تواند سوراخ های بزرگ بینی را کوچکتر کند و یا اینکه بینی بزرگ را کوچک کند. اگر می خواهید سایز بینی خودتان را کاهش بدهید و یا نواقص اصلی بینی تان را اصلاح کنید، کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس در بینی هستید. بسیاری از بیمارانی که بینی آنها نواقص کوچکی داشته است با تزریق بوتاکس توانسته اند به نتایج بسیار خوبی برسند.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس در بینی

بعد از تزریق بوتاکس شاهد اثرات جانبی زیر در ناحیه بینی هستید:

  1. تورم خفیف
  2. قرمز شدن سطح بینی
  3. کبودی بینی

البته تزریق بوتاکس به بینی نسبت به عمل جراحی بینی، عوارض و اثرات جانبی بسیار کمی را به دنبال دارد. در موارد نادری، تزریق بوتاکس می تواند باعث عفونت و یا واکنش های آلرژیک هم بشود.

>> آیا تزریق بوتاکس در بینی درد دارد؟

مثل فرآیندهای دیگر، قبل از تزریق بوتاکس در بینی از بی حسی موضعی استفاده می شود و بیمار هیچگونه دردی را حین وارد شدن سوزن بوتاکس به بینی خود احساس نمی کند.

>> مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در بینی

  1. سرتان را به مدت 3 تا 4 ساعت بالا نگه دارید
  2. بینی و اطراف آن را ماساژ ندهید
  3. سعی کنید اخم نکنید و با چشم نیمه باز هم نگاه نکنید زیرا به بینی فشار وارد می شود.
شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس به بینی مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.   
 

  جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس لب برای لبخندی زیباتر

>> تزریق بوتاکس لب

تزریق بوتاکس در لب ها می تواند فواید زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. بوتاکس می تواند به طور موقت ماهیچه های لب را ضعیف یا فلج کند.  

تزریق بوتاکس لب  

یک بار تزریق بوتاکس در لب ها می تواند تا 3 ماه ماندگاری داشته باشد. خطوط و چین و چروک های روی لب می تواند در اثر فاکتورهای زیر بوجود بیاید:

  1. خندیدن
  2. اخم کردن
  3. بوسیدن
  4. سیگار کشیدن
  5. افزایش سن
  6. از بین رفتن بافت های زیرین لب
  7. کاهش تولید کلاژن

کاهش تولید کلاژن باعث ضعیف شدن پوست لبها می شود و در نتیجه چین و چروک هایی در لب بالایی بوجود می آیند.   تزریق بوتاکس لب  

افرادی که دهان خود را بسیار تکان می دهند، احتمال ایجاد چین و چروک در لب های بالایی آنها بیشتر از افرادی است که از لب های خود کمتر استفاده می کنند. یک دیگر از دلایل ایجاد چین و چروک در لب بالایی، کشیدن سیگار است. پوست افراد سیگاری زودتر از بقیه افراد، پیر و شکسته می شود زیرا سیگار باعث انقباض رگ های خونی زیر پوست می شود و با کاهش جریان خون و جمع تر شدن دهان، احتمال ایجاد چین و چروک در لب بالایی بیشتر می شود.

>> فواید تزریق بوتاکس برای لب ها :

  1. کاهش چین های روی لب بالایی و پایینی
  2. بهبود خطوط گوشه دهان
  3. بوتاکس از نمایان شدن لثه در حین خندیدن جلوگیری می کند
  4. تزریق بوتاکس باعث می شود لب بالایی بالاتر برود که در اصطلاح به آن "لیفت لب با بوتاکس" گفته می شود

تاثیر بوتاکس بر روی لب های شما به نقاطی که بوتاکس تزریق می شود هم بستگی دارد؛ برای مثال، لیفت لبها با تزریق بوتاکس در اثر غیر فعال شدن ماهیچه های اطراف لب ها بوجود می آید و در واقع تزریق بوتاکس باعث بزرگ شدن لبها هم می تواند بشود. در بیشتر موارد، تزریق بوتاکس معمولا بین 10 الی 15 دقیقه طول می کشد. تزریق بوتاکس به دوره ریکاوری نیازی ندارد و شما می توانید بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس به فعالیت های روتین خودتان بپردازید.

>> تکنیک تزریق بوتاکس به منظور لیفت لبها

لیفت لبها، فرآیندی است که با کمک تزریق بوتاکس انجام می شود. برای اینکه بوتاکس باعث لیفت لبها بشود، متخصص چندین واحد بوتاکس را در وسط لب بالایی شما تزریق می کند. وقتی ماهیچه های لب غیر فعال و یا فلج بشوند، لب ها به سمت بالا می روند و به طور طبیعی بزرگ می شوند. اگر قصد دارید لبهایتان را برجسته کنید، می توانید با متخصص صحبت کنید تا بر روی لب هایتان فیلر تزریق کند. شما می توانید از بوتاکس و فیلر لب به طور همزمان استفاده کنید تا شاهد نتایج فوق العاده آن باشید.

>> تکنیک تزریق بوتاکس برای لبخندی زیباتر

تزریق بوتاکس با تکنیک مخصوصی می تواند لثه ها را در حین خندیدن بپوشاند تا شما صاحب لبخند زیباتری بشوید. بعضی از انسانها در حین خندیدن، دندان های بالا و لثه هایشان مشخص می شود که در اصلاح به آن "خنده دندانی" گفته می شود چون موقع خندیدن انگار تمام دندان هایشان مشخص می شود. دسته ای دیگر از افراد هم هستند که موقع خندیدن، لثه هایشان معلوم نمی شود یا فقط بخش بسیار کوچکی از لثه هایشان مشخص می شود. یکی از تکنیک های تزریق بوتاکس مربوط به حل این مشکل می شود که متخصص بوتاکس را در بخشی از لب به نام "کمان کوپید" تزریق می کند. کمان کوپید در قسمت میانی بالای لب های شما قرار دارد که در زیر آن ماهیچه قرار دارد. این ماهیچه مسئول جمع تر کردن لب ها است. وقتی بعد از تزریق بوتاکس می خندید، ماهیچه های غیر فعال شما به پوشاندن لثه های شما کمک می کنند و باعث جلوه بیشتر لب های ما در حین خندیدن می شوند. اگر می خواهید از این تکنیک تزریق بوتاکس بهره مند بشوید، حتما از قبل به متخصص اطلاع بدهید.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس در لب

در صورتیکه بوتاکس توسط متخصص با تجربه ای در لب تزریق بشود، کاملا بی خطر است و عوارض خاصی را به دنبال ندارد. البته سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز استفاده از بوتاکس برای لب را تایید نکرده است. بعد از تزریق بوتاکس در لب، شاهد عوارض جانبی خفیفی خواهید بود که چند روز طول می کشد تا برطرف بشوند؛ عوارض و اثرات جانبی تزریق بوتاکس در لب شامل:

  1. بی حسی و کرختی لبها
  2. کبودی لب ها
  3. تورم لبها که باعث می شود لب ها بزرگتر از حد واقعی خود به نظز برسند
  4. حساسیت
  5. سردرد
  6. حالت تهوع

تزریق بوتاکس در ماهیچه ی لب و کاهش چین وچروک های اطراف دهان باعث می شود تا نتوانید بعضی از کارها را مثل قبل انجام بدهید؛ مثل سوت زدن، بوسیدن و یا مکیدن بعضی از غذاها. تزریق بوتاکس می تواند بر روی صحبت کردن شما و تلفظ کلمات هم تاثیر بگذارد. بعضی از افراد هم بعد از تزریق بوتاکس، به طور غیر عمدی لب هایشان را گاز می گیرند. بعضی از اثرات جانبی وقتی به وجود می آیند که بوتاکس از سمت ماهیچه لب ها به سمت ماهیچه ها و بافت های دیگر حرکت می کند. این دسته از عوارض جانبی شامل:

  1. ضعف کلی ماهیچه ها
  2. تنگی نفس
  3. ایجاد مشکلاتی در صحبت کردن
  4. ایجاد مشکلاتی در خوردن غذا
  5. اختلالات بینایی

اگر باردار هستید و یا قصد بارداری را در سه ماه آینده دارید، برای تزریق بوتاکس در لب هایتان محدودیت دارید.

>> قبل از تزریق بوتاکس در لبهایتان

  1. به نتایجی که دوست دارید از تزریق بوتاکس در لبهایتان بگیرید فکر کنید
  2. عکس قبل و بعد بیمارانی که در لبهایشان بوتاکس تزریق کرده اند را بررسی کنید
  3. در جلسه مشاوره، در مورد توقعاتتان از تزریق بوتاکس با متخصص صحبت کنید
  4. قبل از تزریق بوتاکس، در مورد تمام اثرات جانبی که بوتاکس می تواند به دنبال داشته باشد مطالعه کنید
  5. در مورد مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس از متخصص خود کمک بگیرید

>> هزینه تزریق بوتاکس در لب

تزریق بوتاکس، فرآیند طبیعی محسوب می شود زیرا غیر تهاجمی است و به جراحی نیازی ندارد. نتایج تزریق بوتاکس موقتی است و تا 6 ماه یا بیشتر ماندگار است. هزینه تزریق بوتاکس در لب به نوع بوتاکس و مقدار مورد نیاز از بوتاکس بستگی دارد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در لب مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

  جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید

https://rozclinic.com


:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس صورت و اثرات جانبی آن

>> تزریق بوتاکس صورت

چین و چروک های صورت بخاطر انقباض های همیشگی ماهیچه های صورت و همچنین بخاطر سایر عواملی که باعث آسیب های پوستی می شوند بوجود می آیند. اولین آثار پیری در صورت مربوط به ایجاد چین و چروک در اطراف چشم ها، پیشانی، گونه ها و لب ها می شود.

  چین و چروک، ویژگی طبیعی صورت انسان محسوب می شود ولی بیشتر افراد فکر می کنند که چین و چروک ها باعث می شوند تا پیرتر نشان داده بشوند. بعضی از افراد برای کاهش چین و چروک های صورت خود تصمیم می گیرند تا بوتاکس تزریق کنند. بوتاکس انواع مختلفی دارد مثل بوتاکس دیپورت یا زئومین. تزریق بوتاکس ماهیچه های صورت را فلج می کند و چین و چروک های صورت را برای دوره زمانی خاصی از بین می برد.

 

تزریق بوتاکس صورت

 

>> انواع چین و چروک های صورت

چین و چروک های صورت به دو دسته تقسیم می شوند؛ چروک های فعال (دینامیک) و چروک های عمیق

1- چروک های فعال (دینامیک)

چروک های فعال با حرکت ماهیچه های صورت در حین خندیدن و نگاه کردن با چشم نیمه باز ایجاد می شوند. این چین و چروک ها بیشتر در اطراف لب ها، روی پیشانی و بین ابروها دیده می شوند. همچنین خطوط پنجه کلاغی گوشه چشمانتان هم جزو چروک های فعال محسوب می شوند. همه انسانها با چین و چروک های فعال متولد می شوند. همزمان با بالاتر رفتن سنتان ، این چین و چروک ها به تدریج عمیق تر می شوند. بوتولونیوم توکسین می تواند این چین و چروک های فعال را به طور موقت در صورت از بین ببرد.

2- چروک های عمیق

چین و چروک های عمیق زمانی در صورت بوجود می آیند که میزان تولید کلاژن کاهش شدیدی پیدا کند. کلاژن، پروتئینی است که در لایه های زیرین و عمیق پوست وجود دارد. افزایش سن و آسیب های نور خورشید دو فاکتوری هستند که باعث کاهش میزان تولید کلاژن در بافت های پوست می شوند. کاهش و توقف تولید کلاژن باعث انبساط و ترک خوردن پوست می شود و در نهایت، چین و چروک های عمیقی در سطح پوست صورت ایجاد می شوند. بوتولونیوم توکسین تاثیر کمتری در رفع این چین و چروک ها دارد و برای رسیدن به نتایج بهتر، بیمار باید چندین بار اقدام به تزریق بوتاکس نماید.

>> بوتاکس چه تاثیری بر روی چین و چروک های صورت می گذارد؟

بوتولونیوم توکسین توسط باکتری خاصی تولید می شود و دوزهای بالای آن، بسیار سمی است. برای کاهش چین و چروک های صورت از دوز بسیار کمی از بوتاکس استفاده می شود. وقتی بوتولونیوم توکسین بر روی بخش های مختلف صورت تزریق می شود، پیام های عصبی خاصی را بلاک می کند تا ماهیچه ها منقبض نشوند. با فلج شدن ماهیچه ها هم چین و چروک های آزار دهنده صورت از بین می روند. ماندگاری بوتاکس بین 3 الی 6 ماه است و بعد از آن هم ماهیچه ها دوباره فعالیت خود را شروع می کنند و سر و کله ی چین و چروک ها دوباره پیدا می شود. تزریق بوتاکس صورت فقط چند دقیقه طول می کشد و بعد از 3 روز، شاهد نتایج آن خواهید بود. با گذشت یک هفته همچنان تغییرات ادامه دارد و از میزان چین و چروک ها به تدریج کاسته می شود.

>> کاربردهای بوتاکس برای بخش های مختلف صورت

>>> قسمت بالایی صورت

1- رفع خطوط اخم

خطوط عمودی اخم در قسمت برآمدگی پیشانی بین ابروها قرار دارند و حالتی خسته یا عصبانی به صورت می دهند. تزریق بوتاکس برای رفع این خطوط بسیار موثر است. اگر خطوط اخم عمیق باشند، متخصص از فلیرهای پوستی و بوتاکس بصورت ترکیبی و همزمان استفاده می کند.

2- رفع خطوط پیشانی

خطوط پیشانی به خطوط تعجب هم معروف هستند و وقتی ابروهای شما بالا می روند، این خطوط در صورت نمایان می شوند. خطوط پیشانی، فرد را پیرتر نشان می دهند. تزریق بوتاکس می تواند این خطوط را کاهش بدهد ولی نمی تواند به طور کامل این خطوط را از بین برد.

3- رفع خطوط بینی (دو طرف بینی)

بعضی از افراد با چروک بینی هم درگیر هستند و وقتی که فین می کنند یا چیزی رو بو می کنند، این خطوط در بینی ظاهر می شوند. تزریق بوتاکس در دو طرف بینی می تواند باعث کاهش این خطوط بشود.

>>> چشم ها

1- لیفت ابروها و چشم هایی با پلک افتاده

تکنیک پیشرفته ای وجود دارد که می تواند برای بالاتر بردن یا لیفت ابروها استفاده بشود که به آن لیفت صورت با بوتاکس گفته می شود. با لیفت ابروها، چشم ها هم بازتر می شوند؛ بازتر شدن چشم ها هم یکی از مزیت های تزریق بوتاکس محسوب می شود.

2- رفع چین و چروک های گوشه چشم ها (خطوط پنجه کلاغی)

تزریق بوتاکس تاثیر زیادی در کاهش خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم ها دارد. اگر از تکنیک درستی در حین تزریق بوتاکس در این ناحیه استفاده بشود، چشم هایی که پلک افتاده ای دارند، بازتر از قبل می شوند.

3- رفع خطوط زیر چشم ها (خطوط اشک)

در حین تزریق بوتاکس برای رفع خطوط زیر چشم ها باید خیلی دقت کرد زیرا این ماهیچه، پلک پایینی چشم را کنترل می کند.

>>> بخش پایینی صورت

1- رفع خطوط اطراف دهان

در بیشتر حالت های صورت، خطوط اطراف دهان سریع ظاهر می شود و با تزریق بوتاکس در گوشه های دهان می توان خنده ی بیمار را هم اصلاح کرد.

2- رفع گودی چانه

با افزایش سن، ماهیچه های چانه بسیار فعال می شوند و حالتی افتاده به خود می گیرند و به تدریج گود می شوند. تزریق بوتاکس می تواند از حرکت این ماهیچه جلوگیری کند و میزان گودی چانه را بهبود ببخشد.

3- فک و گردن

چین و چروک ها تا فک و گردن هم می توانند پیش روی کنند و تزریق بوتاکس می تواند نقش مفیدی در رفع این چین و چروک ها داشته باشد.

4- بهبود زاویه فک (و جلوگیری از دندان قروچه)

با تزریق بوتاکس در ناحیه فک می توان به راحتی از دندان قروچه جلوگیری کرد.

>> چه کسانی می توانند در بخش های مختلف صورتشان بوتاکس تزریق کنند؟

برای تزریق بوتاکس در صورت شما باید سالم باشید و حداقل 18 سال سن داشته باشید. محدودیت های تزریق بوتاکس در صورت شامل کسانی می شود که:

  1. بیماری مالتیپل اسکلروزیس (ام اس) دارند
  2. باردار یا شیرده هستند
  3. بعضی از ماهیچه های صورتشان ضعیف است
  4. افتادگی پلک بالایی چشم دارند
  5. اسکارهای عمیقی در صورت خود دارند
  6. پوست صورتشان بسیار کلفت و ضخیم است
  7. دو طرف صورتشان تقارنی با یکدیگر ندارند
  8. در بخشی که می خواهند بوتاکس تزریق کنند، مشکلات پوستی خاصی دارند

قبل از اینکه در صورت خود بوتاکس تزریق کنید، در مورد مسائل زیر با متخصص صحبت کنید:

  1. سابقه پزشکی
  2. داروهای مصرفی
  3. ویتامین ها و مکمل های مصرفی
  4. محصولات گیاهی که روزانه مصرف می کنید.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس در بخش های مختلف صورت

  1. سر درد
  2. قرمزی چشم ها
  3. حساسیت و التهاب
  4. تورم
  5. کبودی
  6. افتادگی پلک چشم
شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در صورت مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید. 
 

  جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید

https://rozclinic.com


:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس زیر چشم و اثرات آن

>> تزریق بوتاکس زیر چشم

دایره های سیاه زیر چشم نه تنها در افرادی که خواب خوبی ندارد و یا از نظر سلامتی در وضعیت خوبی قرار ندارند ایجاد می شود، بلکه تیرگی زیر چشم در بین افرادی که زندگی سالمی دارند و استراحت خوبی دارند هم مشاهده می شود.   تزریق بوتاکس زیر چشم

  تزریق بوتاکس باعث کاهش چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم ها می شود. به نظر شما آیا بوتاکس برای رفع گودی های سیاه زیر چشم هم تاثیری دارد؟ بوتولونیوم توکسین که با نام عمومی "بوتاکس" در بین مردم شناخته می شود، دارویی است که مانع از انقباض ماهیچه هایی می شود که عامل ایجاد چروک هستند. بوتاکس به طور موقت چین و چروک ها را در بخش های زیر هم کاهش می دهد:

  1. بین ابروها
  2. در پیشانی
  3. در گوشه های چشم ها
  4. اطراف دهان

سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز استفاده از بوتاکس را برای زیر چشم تایید نکرده است و عدم تایید این سازمان به معنای این است که تزریق بوتاکس در زیر چشم با اثرات جانبی خاصی همراه است.

 

تزریق بوتاکس زیر چشم

 

>> تزریق بوتاکس در زیر چشم چقدر موثر است؟

در مورد تاثیر بوتاکس برای رفع حلقه ها یا گودی های سیاه زیر چشم تحقیقات کمتری انجام شده است و متخصص ها مطمئن نیستند که تزریق بوتاکس چقدر می تواند موثر و مفید باشد. در تحقیقاتی که بین 19 خانم انجام شده است، کسانی که به طور همزمان در زیر پلک پایینی چشمشان و همچنین در خطوط پنجه کلاغی گوشه های چشمانشان بوتاکس تزریق کرده اند نسبت به کسانی که فقط در پلک پایینی چشمشان بوتاکس دریافت کرده اند، نتیجه بهتری از بوتاکس گرفته اند؛ این بررسی ها نشان می دهد که تزریق بوتاکس می تواند تاثیر خوبی در رفع گود افتادگی ها و دایره های سیاه رنگ زیر چشم ها داشته باشد. محققان در مورد تاثیر تزریق دوزهای مختلف بوتاکس هم تحقیقاتی را انجام داده اند؛ بیمارانی که 8 واحد بوتاکس دریافت کرده بودند نتایج بهتری از این روند گرفتند ولی شاهد بیشترین عوارض و اثرات جانبی بعد از تزریق بوتاکس بوده اند.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس در زیر چشم

چشم ها، بخش بسیار حساسی در صورت ما هستند؛ اثرات جانبی که تزریق بوتاکس در این ناحیه حساس می تواند به دنبال داشته باشد شامل:

  1. مشکلاتی در باز و بسته کردن چشم ها
  2. افتادگی پلک چشم
  3. بی حسی و کرختی در ناحیه چشم ها
  4. تورم در پلک پایینی چشم

اثرات جانبی مشترک تزریق بوتاکس در بین بخش های مختلف صورت و از جمله در اطراف چشم ها شامل:

  1. خونریزی
  2. کبودی
  3. درد
  4. قرمز شدن چشم ها
  5. سرگیجه
  6. غش و ضعف

سایر عوارض جدی تزریق بوتاکس عبارت است از:

  1. دو بینی
  2. ضعف ماهیچه ها
  3. یبوست
  4. عدم کنترل مثانه و بی اختیاری ادراری و غیره

>> جزئیات فرآیند تزریق بوتاکس در زیر چشم ها

متخصص بین 1 الی 3 سی سی بوتاکس که با نمک ترکیب شده است را در ماهیچه ی زیر چشمان شما تزریق می کند. در طول فرایند تزریق بوتاکس در زیر چشم، احتمالا احساس ناراحتی و کمی درد خواهید داشت. بلافاصله بعد از تزریق شما قادر به انجام فعالیت های عادی و نرمال خودتان هستید. بعد از 7 تا 14 روز می توانید شاهد نتایج تزریق بوتاکس در زیر چشمانتان باشید. با گذشت چند روز تغییراتی را در زیر چشمانتان خواهید دید. بهتر است تزریق بوتاکس در زیر چشم را هر 4 الی 6 ماه تکرار کنید تا همیشه چهره ی جوانی داشته باشید.

>> نتایج بعد از تزریق بوتاکس در زیر چشم ها

بعد از تزریق بوتاکس در زیر چشم ها تورم، پف و سیاهی زیر چشم ها بهبود پیدا می کند؛ مخصوصا در افرادی که سیاهی و فرورفتگی زیر چشمانشان در مراحل اولیه خود قرار دارد.

>> محدودیت های تزریق بوتاکس در زیر چشم ها

افراد زیر برای تزرق بوتاکس در چشم های خود محدودیت و ممنوعیت دارند:

  1. بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا بیماری لو گهریگ
  2. میاستنی گراویس (ضعف شدید عضلانی)
  3. سندروم لامبرت- ایتون
  4. علاوه بر اینها، کسانی که در زیر چشمانشان چربی اضافه ای داشته باشند، برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند زیرا با تزریق بوتاکس، سلول های چربی متورم می شوند و در سطح پوست نمایان می شوند.

>> نکاتی برای کاهش گود افتادگی و سیاهی زیر چشم ها

  1. سعی کنید 7 الی 8 ساعت در شب بخوابید
  2. حساسیتهای فصلی که باعث پف کردن زیر چشم هایتان می شوند را درمان کنید
  3. از کشیدن سیگار خودداری کنید
  4. از مصرف سدیم در رژیم غذاییتان خودداری کنید زیرا سدیم باعث می شود که بدن آب خود را از دست ندهد و در نتیجه صورت و چشمها پف می کنند
  5. در هنگام خواب به نحوه قرار گیری سرتان در روی بالش و زاویه سر نسبت به سایر بخش های بدن توجه کنید تا مایعات در زیر چشمانتان جمع نشوند
  6. در معرض نور زیاد خورشید قرار نگیرید و همیشه در هوای آفتابی از ضد آفتاب استفاده کنید.

>> مراحل ایجاد فرورفتگی و دایره های سیاه در زیر چشم ها :

مرحله اول : شکل گیری اولیه دایره های سیاه در زیر چشمها

در مرحله اولیه، دایره های سیاه رنگ زیر چشم را می توان به آسانی درمان کرد زیرا پوست زیر چشم ها بسیار صاف است.

مرحله دوم : دایره های سیاه در زیر چشم ها

در مرحله دوم، دایره های سیاه زیر چشم به تدریج عمیق تر می شوند. بهترین راه برای درمان این دایره های سیاه، تزریق بوتاکس یا تزریق ژل هیالورونیک اسید است.

مرحله سوم : وجود دایره های بسیار سیاه در زیر چشم ها

در این مرحله وضعیت دایره های سیاه زیر چشم بدتر می شود و تزریق بوتاکس می تواند این دایره ها را کاهش بدهد ولی دایره ها به طور کامل از بین نمی روند. با کمک لیزر هم می توان کیفیت پوست زیر چشم را بهبود بخشید.

مرحله چهارم : دایره های بسیار عمیق و به رنگ سیاه و آبی در زیر چشم ها

در مرحله چهارم، وضعیت دایره ها خیلی جدی تر می شود و این دایره های سیاه در سطح پوست زیر چشم بسیار عمیق تر می شوند و بهبود این وضعیت بسیار سخت است و شاید متخصص تصمیم به جراحی بگیرد.

>> هزینه تزریق بوتاکس در زیر چشم

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در زیر چشم مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

بوتاکس دیسپورت چیست و عوارض و اثرات جانبی آن

>> بوتاکس دیسپورت

دیسپورت، نوعی بوتاکس است که برای درمان چین و چروک به کار می رود و از آبو - بوتولینوم توکسین نوع A بدست می آید. بوتاکس دیسپورت می تواند به طور موقت حرکت ماهیچه ها را در بخش های مورد نظر کاهش بدهد تا بتواند خطوط بین دو ابرو را درمان کند. گاهی اوقات هم از بوتاکس دیسپورت برای درمان بعضی از بیماری ها هم استفاده می شود.   بوتاکس دیسپورت استفاده از بوتاکس dysport در سال 2009 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است. اگر می خواهید خطوط بین دو ابرویتان را درمان کنید و زیر 65 سال سن دارید، احمالا کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس نوع دیسپورت هستید.

>> اثرات بوتاکس دیسپورت

دیسپورت به گروهی از بوتاکس های تزریقی تعلق دارد که اعصاب را ریلکس و غیر فعال می کنند؛ بوتاکس زئومین هم در این دسته قرار می گیرد. در واقع انواع مختلف بوتاکس همگی از بوتولونیوم توکسین بوجود می آیند که خود بوتولونیوم توکسین هم انواع بسیار متفاوتی دارد.   بوتاکس دیسپورت چیست   هر کدام از مشتقات بوتاکس برای درمان چین و چروک و خطوط در بخش خاصی از صورت بکار می روند. بوتاکس دیسپورت با غیر فعال و محدود کردن حرکت ماهیچه ها در نقاطی که بوتاکس تزریق می شود، ظاهر خطوط و چین و چروک ها را بهبود می بخشند. متخصص، مقدار کمی از بوتاکس dysport را مستقیما در ماهیچه تزریق می کند و هنگامی که ماهیچه مورد نظر فلج بشود، پوست بالای آن هم صاف تر می شود و در نتیجه چین و چروک ها روی صورت هم کاهش می یابد. البته باید توجه داشته باشید که اثرات بوتاکس دیسپورت کاملا موقتی است. کاهش و غیر فعال شدن حرکات ماهیچه ها از شکل گیری یا عمیق تر شدن چین و چروک ها هم جلوگیری می کند. در واقع، چین و چروک ها با حرکات مداوم ماهیچه ها و در طول زمان ایجاد می شوند و فاکتورهایی مثل سن و سال و وراثت هم نقش مهمی در این روند دارند.

>> در چه بخش هایی از صورت می توانیم بوتاکس دیسپورت را تزریق کنیم؟

بوتاکس دیسپورت مخصوص درمان خطوط بین دو ابرو است؛ این چین و چروک ها روی پیشانی شما وجود دارند و از اولین سالی که فرد به سن بلوغ می رسد، این چین و چروک ها شروع به شکل گیری می کنند. همانطور که سن شما بالاتر می رود، این خطوط عمیق تر می شوند زیرا قابلیت ارتجاعی پوست صورت هم به تدریج کاهش می یابد. این خطوط وقتی با چشمان نیمه باز به جایی نگاه می کنید، به صورت شما حالتی عصبانی (همراه با اخم) می دهند. دیسپورت برای کسانی مناسب است که میزان خطوط بین دو ابروهایشان متوسط تا زیاد است. اگر چین و چروک های کمی دارید، شاید برای تزریق بوتاکس دیسپورت مناسب نباشید. گاهی اوقات از بوتاکس dysport برای افراد بالغ و بچه هایی که ماهیچه های اندام های زیرینشان بسیار منقبض می شود هم می توان استفاده کرد. بوتاکس دیسپورت برای درمان انقباض اندام های زیرین افراد بالغ و کودکان و همچنین برای اختلال تونوس گردن (دیستونی ماهیچه ای) که بر روی حرکات گردن و سر تاثیر می گذارد هم دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا است.

>> فرآیند تزریق بوتاکس دیسپورت

تزریق بوتاکس dysport در کلینیک و توسط متخصصی با تجربه انجام می شود. در طول فرآیند تزریق بوتاکس، ممکن است متخصص دیسپورت را در 3 نقطه متفاوت و در اطراف پیشانی و ابروها تزریق می کند. برای جلوگیری از درد، متخصص از بی حسی موضعی استفاده می کند. تزریق بوتاکس دیسپورت فقط چند دقیقه طول می کشد و فقط مراحل آمادگی بیمار برای تزریق کمی طول می کشد. اگر بعد از تزریق دیسپورت عارضه خاصی در صورتتان مشاهده نشد، می توانید کلینیک را ترک کنید.

>> آمادگی برای تزریق بوتاکس دیسپورت 

قبل از اینکه متخصص تایید کند که کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس dysport هستید یا خیر، سابقه پزشکی شما به طور دقیق چک می شود. متخصص به شما می گوید که قبل از تزریق دیسپورت باید از مصرف داروها و مکمل ها هم خودداری کنید. قبل از تزریق دیسپورت، نباید داروهای زیر را مصرف کنید:

  1. داروهای آلرژی و حساسیت زا
  2. داروهای رقیق کننده خون
  3. داروهای سرما خوردگی
  4. داروهایی که اثرات استیل کولین را می تواند خنثی کند
  5. داروهای خواب آور

>> عوارض و اثرات جانبی بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت

برخلاف تاثیری که دیسپورت می تواند در رفع چین و چروک ها داشته باشد، عوارض و اثرات جانبی خاصی هم بعد از تزریق دیسپورت وجود دارد که بیمار باید از وجود آنها مطلع باشد. بعضی از این اثرات جانبی خفیف هستند و خود به خود برطرف می شوند که شامل موارد زیر هستند:

  1. سردرد
  2. درد در نقاطی که دیسپورت تزریق شده است
  3. واکنش آلرژیک در بخشی که دیسپورت تزرق شده است؛ مثل خارش یا تحریک روی پوست
  4. سینوس
  5. گلو درد
  6. تورم در پلک چشم
  7. حالت تهوع
  8. عفونت مجرای تنفسی

اگر هر یک از این اثرات جانبی بدتر شدند و یا در طی 1 الی 2 روز برطرف نشدند، حتما با متخصص تماس بگیرید. افرادی که داروهای خنثی کننده ی استیل کولین مصرف می کنند، ممکن است شاهد بدتر شدن وضعیت خود باشند زیرا این دارو با دیسپورت تداخل دارویی دارد. عارضه ای که به ندرت اتفاق می افتد، انتقال دیسپورت به بخش های دیگر بدن است که باعث عوارض زیر می شود:

  1. مشکلاتی در تنفس و بلع غذا
  2. مشکلاتی در بینایی
  3. افتادگی پلک ها
  4. ضعف ماهیچه ها
  5. مشکلاتی در صحبت کردن
  6. حالت تشنج
  7. بی اختیاری ادراری

اگر هر یک از عوارض بالا را مشاهده کردید، سریع با متخصص تماس بگیرید.

>> تفاوت دیسپورت و بوتاکس

هم بوتاکس و هم دیسپورت از بوتولونیم توکسین بدست می آیند و برای درمان چین و چروک به کار می روند ولی با این حال، تفوت هایی هم با یکدیگر دارند. مثلا از بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی، خطوط اخم و خنده استفاده می شود ولی دیسپورت فقط برای خطوط بین دو ابرو قابل استفاده است. بوتاکس را می توان اطراف چشم ها، پیشانی و اطراف دهان تزریق کرد ولی دیسپورت را فقط می توان بین ابروها تزریق کرد. میزان ماندگاری بوتاکس هم ممکن است تا 6 ماه باشد ولی دیسپورت ممکن است تا 4 ماه ماندگاری داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس dysport مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.
 


:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس, کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

موارد جایگزین تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک

>> موارد جایگزین تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک

اگر به دنبال روش هایی به غیر از تزریق بوتاکس برای کاهش و درمان چین و چروک های پوستتان هستید، می توانید از کرم ها، سرم ها، محلول های موضعی و یا از روش های های طبیعی استفاده کنید.     از بین بردن چین و چروک   چند تا از روش های تایید شده برای درمان چین و چروک ها عبارتند از :

  1. تزریق دیسپورت و میوبلاک
  2. ورزش های صورت
  3. طب سوزنی
  4. ویتامین ها
  5. کرم های ضد چروک
  6. چسب ضد چروک
  7. لایه بردارهای شیمیایی

در این مقاله قصد داریم این روش ها را که جایگزینی برای تزریق بوتاکس هستند را به شما معرفی کنیم.

 

از بین بردن چین و چروک

 

>> بوتاکس

با کمک بوتولونیوم توکسین نوع A میتوانید از چین و چروک ها و دیگر نشانه های پیری خلاص بشوید. بوتاکس را می توان به ماهیچه های صورت تزریق کرد تا از انقباض آنها جلوگیری کند و پوست هم صاف بشود. ممکن است تزریق بوتاکس مقداری گران باشد ولی هزینه تزریق بوتاکس در هر کلینیکی و برای هر بخشی از صورت متفاوت است. اثرات تزریق بوتاکس موقتی است و برای ماندگاری نتایج، تزریق بوتاکس باید تکرار بشود.

>> جایگزین های تزریق بوتاکس  

  1. تزریق دیسپورت و میوبلاک

دیسپورت هم مانند بوتاکس، نوروتوکسین (سم عصب) است. دیسپورت از نظر ساختار، دوز و تکنیک تزریق با بوتاکس متفاوت است. نتایج تزریق بوتاکس و تزریق دیسپورت شبیه به هم است ولی دیسپورت کمی سریع تر عمل می کند. تزریق دیسپورت به نسبت ارزان است ولی برای درمان چین و چروک باید از واحدهای بیشتری از دیسپورت استفاده بشود تا بتوانیم به نتایجی مشابه با تزریق بوتاکس برسیم. در واقع هزینه تزریق در بوتاکس و دیسپورت تقریبا یکسان است. "میوبلاک" هم گزینه دیگری است که از بوتولونیوم توکسین نوع B ساخته شده است. میوبلاک هم نوروتوکسین است و مانند بوتاکس و دیسپورت عمل می کند. اثرات میوبلاک ماندگار نیست و بر اساس اطلاعات سازمان غذا و داروی آمریکا، اثرات  میوبلاک حدودا 3 الی 4 ماه ماندگاری دارد ولی اثرات بوتاکس می تواند تا 5 الی 6 ماه ماندگاری داشته باشد. در کل، اثرات دیسپورت و میوبلاک بسیار شبیه به تزریق بوتاکس است ولی این روش ها ممکن است از نظر هزینه گران تر باشند. اگر شما به دنبال نتایجی هستید که با اثرات تزریق بوتاکس کاملا متفاوت باشند، تزریق دیسپورت و میوبلاک به شما پیشنهاد نمی شود زیرا اثرات آنها مشابه بوتاکس است.

  1. ورزش های صورت

اگر ورزش برای بدن انقدر مفید است، چرا برای صورت مفید نباشد؟ ورزش صورت، روشی است که توسط اکثر بازیگران هالیوودی استفاده می شود. منظور از ورزش صورت استفاده از بادکش و ماساژ صورت است تا جریان و گردش خون در صورت بهبود پیدا کند. ورزش صورت می تواند به سیستم لنفاوی بدن کمک کند تا بافت های بدن را از مواد سمی تمیز کنند. ورزش صورت، روشی کاملا طبیعی است و به تزریق نیازی ندارد و از سوزن هم استفاده نمی شود. بعضی از کلینیک ها خدمات ماساژ و ورزش های صورت را هم ارائه می دهند.

  1. طب سوزنی

طب سوزنی، روشی نسبتا جدید برای درمان چین و چروک و ضد پیری پوست است. تحقیقات نشان می دهند که طب سوزنی می تواند قابلیت ارتجاعی صورت را افزایش بدهد و باعث رطوبت رسانی به پوست هم بشود که این دو مزیت طب سوزنی می تواند چین و چروک های روی پوست را کاهش بدهد. طب سوزنی روشی کاملا طبیعی و موثر است. البته پیدا کردن فردی که در طب سوزنی تخصص داشته باشد، شاید کمی سخت باشد. شاید هم در بعضی از مراکز، انجام طب سوزنی کمی گران باشد و نتایج آن هم موقت و گذرا باشد. اگر نسبت به سوزن حساسیت دارید و یا خوشتان نمی آید، طب سوزنی برای شما مناسب نیست.    

  1. ویتامین ها

ویتامین ها هم برای بهبود وضعیت چین و چروک های صورت بسیار مفید هستند. مصرف مواد مغذی به تولید کلاژن هم کمک می کند. ویتامین ها حاوی آنتی اکسیدانت هایی هستند که از آسیب های پوستی ناشی از برخورد پوست با رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. بهترین ویتامین ها برای پوست شامل ویتامین C، ویتامین E و کاروتینوئیدها هستند. خوشبختانه دسترسی به ویتامین ها در داروخانه ها بسیار آسان است و علاوه بر کاهش چین و چروک، ویتامین ها می توانند مواد مغذی مهمی را برای بدن شما فراهم کنند. البته باید هنگام خرید ویتامین بسیار دقت کنید و مکمل هایی را بخرید که هم برای شرکت معتبری باشند و هم کیفیت بالایی داشته باشند. البته مصرف چند ویتامین با یکدیگر هم امکان پذیر است و فقط در مورد دوز مناسب آنها حتما با متخصص مشورت کنید.

  1. کرم های ضد چروک

بسیاری از شرکت های سازنده کرم ادعا میکنند که استفاده از محصولات آنها می تواند چین و چروک های صورت را کاهش بدهد. کرم هایی بخرید که یا حاوی آنتی اکسیدانت باشند و یا به سلول های پوست کمک می کنند که کلاژن تولید بکنند. از آنجایی که انواع مختلفی از کرم های ضد چروک وجود دارند، بهتر است با متخصص در این مورد صحبت کنید تا بهترین کرم ضد چروک را به شما معرفی نماید.

  1. چسب ضد چروک

چسب های ضد چروک مخصوص صورت هستند و می توانید از این چسب ها در بخش هایی از صورتتان استفاده بکنید که مستعد جوش هستید. چسب های ضد چروک می توانند چین و چروک های صورتتان را صاف کنند. اکثر چسب های ضد چروک ارزان هستند و یک مزیتی که این چسب ها دارند این است که نیازی به تزریق ندارند. بعضی از بیماران هم بعد از استفاده از چسب های ضد چروک شاهد بهتر شدن چین و چروک های روی صورتشان هستند.

  1. لایه بردارهای شیمیایی

از لایه بردارهای شیمیایی برای درمان آکنه، تغییر رنگ پوست و کاهش نشانه های پیری پوست استفاده می شود. بعد از استفاده از لایه بردارهای شیمیایی، پوست شما قرمز و متورم به نظر می رسد. گاهی اوقات بیمار باید باید چند بار از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کند تا بتواند به نتایج دلخواه خود برسد.

نکته آخر :

تعداد محصولات ضد چروک روز به روز بیشتر می شوند و شما نسبت به گذشته، گزینه های بیشتری به غیر از تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک های صورتتان دارید. هنگام استفاده از این روش ها، حتما به مزایا و معایب آنها هم توجه کنید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.
 


:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس در دوران بارداری و اثرات جانبی آن

>> تزریق بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی

بوتاکس، دارویی است که از سم بوتولونیوم توکسین بدست می آید و نوروتوکسینی است که به طور موقت ماهیچه ها را فلج می کند. بوتاکس کاربردهای زیادی در رفع چین و چروک های بخش های مختلف صورت دارد.   تزریق بوتاکس در دوران بارداری   یکی از موضوعاتی که دغدغه بسیاری از خانم هاست، استفاده یا عدم استفاده از بوتاکس در دوران باردری یا شیردهی است. آیا خانم هایی که باردار هستند و یا به نوزاد خود شیر می دهند، می توانند بوتاکس تزریق کنند یا تزریق بوتاکس برای آنها و سلامتی جنین ضرر دارد؟

>> کاربردهای بوتاکس

پروتئین های نوروتوکسین موجود در بوتاکس، با مسدود کردن انتقال دهنده استیل کولین بر روی اعصاب تاثیر می گذارد و به طور موقت از انقباض ماهیچه ها و فعالیت های سلولی غدد جلوگیری می کنند.   تزریق بوتاکس در دوران بارداری   با تزریق بوتاکس در بخش های خاصی از صورت مثل ماهیچه های گردن، ماهیچه ها مجبور می شوند که غیر فعال بشوند و در نتیجه ظاهر خطوط پنجه کلاغی، خطوط پیبشانی، خطوط اخم و خطوط اطراف دهان هم بهبود می یابد. جدا از رفع چین و چروک، بوتاکس می تواند بسیاری از مشکلات پزشکی را هم حل کند که شامل:

  1. مشکلات عصبی و عضلانی که بر نحوه کنترل ماهیچه ها تاثیر می گذارد؛ مثل اختلالات دماغی (اختلال در گفتار)
  2. سردرد میگرن شدید
  3. تعریق شدید
  4. درمان بی اختیاری ادراری
  5. کنترل اسپاسم های پلک چشم
  6. کنترل اسپاسم های گردن، شانه و ماهیچه ها
  7. درمان سندرم روده تحریک پذیر
  8. کنترل موقعیت هایی که باعث سفت شدن ماهیچه ها می شود

سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از بوتاکس را برای دوران بارداری یا شیردهی هنوز تایید نکرده است زیرا نتایج آن کاملا نامعلوم است.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس برای مادران بادردار و شیرده

تا به حال در مورد انتقال مواد بوتاکس از بدن مادر به جنین چیزی گزارش نشده است ولی بوتاکس حاوی نوروتوکسین هایی است که استفاده از آن در افرادی که به این مواد آلرژی دارند، میتواند بسیار خطرناک باشد. بیماری یا عفونتی که در اثر تزریق بوتولونیوم توکسین بوجود می آید، در اصطلاح "بوتولسیم" نامیده می شود. بوتولیسم، بسیار خطرناک است و ممکن باعث مرگ جنین بشود. بسیاری از تحقیقات ثابت کرده اند که بوتولونیوم توکسین ممکن است بسیار بزرگ باشد و نتواند از جفت جنین عبور کند، ولی همواره به زنان باردار یا شیرده توصیه می شود که از مصرف مواد غذایی سمی و مخصوصا تزریق بوتاکس خودداری کنند. مواد غذایی که حاوی بوتولیسم هستند و در دوره بارداری نباید از آنها استفاده بشوند شامل:

  1. میوه و سبزیجات کنسرو شده
  2. غذاهایی که برای مدت طولانی گرم نگه داشت شده اند یا اینکه در در یخچال نگه داری نشده اند
  3. ماهی و گوشت فاسد

با اینکه تحقیقات زیادی در مورد اثرات تزریق بوتاکس در زنان باردار یا شیرده انجام نشده است ولی بوتاکس قادر است که در رگ های عصبی  یا سلول های دیگر پخش بشود و باعث بروز نشانه های خطرناکی در بدن انسان بشود. تحقیقات سال 2016 نشان میدهد که بوتولونیوم توکسین تزریق شده در یک ناحیه می تواند با چسبیدن به نورون ها، در بخش های دیگر بدن پخش بشود و غده ها و ماهیچه های دیگر را هم فلج کند. تنگی نفس هم یکی از مشکلات تزریق بوتاکس است که می تواند تهدیدی برای جان انسان باشد. سایر اثرات جانبی تزریق بوتاکس برای مادران شیرده و باردار شامل جوش، تاول یا خارش پوست، التهاب، درد، خونریزی، مشکلاتی در بلعیدن غذا، افزایش یا کاهش تولید بزاق دهان یا تعریق شدید، حالت تهوع، شکم درد، اسهال، سردرد، گلو درد، بی اختیاری ادراری، عفونت مجاری دراری، خستگی مفرط، افتادگی پلک چشم، اختلالات بینایی، احساس سرگیجه، ضف و غیره.

>> جایگزین های بوتاکس در دوران بارداری و شیردهی

بجای تزریق بوتاکس در دوران بارداری یا شیردهی، می توانید از روش های زیر استفاده کنید؛ البته قبل از استفاده حتما با پزشکتان مشورت کنید.

  1. طب سوزنی
  2. ماساژ و استفاده از بادکش
  3. ورزش های مخصوص صورت
  4. کرم و مکمل های حاوی کلاژن
  5. لایه بردارهای شیمیایی
  6. استفاده از کرم های قوی که حاوی رتینوئید (ویتامین A) ، ویتامین C، هیدروکسی اسید و ترتینوئین باشند

>> روش های طبیعی و خانگی برای کاهش میزان چین و چروک در دوران بارداری و شیردهی

راه کارهایی وجود دارد که می تواند میزان چین و چروک ها کاهش بدهد و در دوران بارداری و شیردهی هم می توانید با خیال راحت از این روش ها استفاده کنید.

  1. همیشه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. سعی کنید کرمتان دارای اس پی اف 30 باشد تا از پوست شما در برابر امواج فرا بنفش محافظت کند
  2. آب کافی بنوشید
  3. از محصولات برنزه استفاده نکنید
  4. از محصولات روشن کننده پوست استفاده نکنید
  5. همیشه صورتتان را بشویید و قبل از خوابیدن، آرایش را از صورتتان پاک کنید
  6. از پوستتان در برابر سرما و گرما محافظت کنید؛ شما می توانید از کلاه، بلوزهای آستین بلند وعینک آفتابی استفاده کنید
  7. ماسک و سرم خانگی بسازید؛ از مواد طبیعی مثل آب آناناس، آب لیمو و سرکه سیب استفاده کنید
  8. از اسکراب خانگی استفاده کنید؛ شما می توانید شکر سفید را با روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کنید
  9. از کرم های آبرسان، روغن ها و طبیعی سرم های خانگی استفاده کنید؛ مخصوصا آنهایی که حاوی گلیسیرین و اسیدهای هیالورونیک هستند

مواد مغذی و مکمل هایی که می تواند در جلوگیری و یا کاهش خطوط و چین و چروک ها به شما کمک کنند شامل:

  1. انواع میوه ها سبزیجات و حبوبات
  2. ویتامین های C، E و A
  3. کاروتنوئیدها
  4. کراتین
  5. امگا 3، امگا 6  و امگا 9
نکته آخر: بخاطر اینکه هنوز اثرات تزریق بوتاکس در زنان باردار یا شیرده مشخص نیست و هنوز ثابت نشده است که بوتاکس می تواند در دوران بارداری روی جنین تاثیر بگذارد یا خیر و یا اینکه آیا بوتاکس می تواند از طریق شیر مادر به بدن نوزاد منتقل بشود یا خیر، بیشتر متخصص ها از تزریق بوتاکس در مادران بادردار یا شیرده خودداری می کنند. بوتولونیوم توکسین می تواند تا 6 ماه با بیشتر در بدن فعال بماند و حتی برای زنانی که قصد باردار شدن دارند هم استفاده از بوتاکس مناسب نیست. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس به بینی مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  
 

جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید

https://rozclinic.com    


:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس به بینی و ماندگاری آن

>> تزریق بوتاکس به بینی

اگر از ظاهر بینی تان خوشتان نمی آید، شاید در مورد فرآیند "تزریق بوتاکس به بینی" چیزهایی را شنیده باشید که به عمل جراحی هم نیازی ندارد؛ تزریق بوتاکس به بینی با نام هایی مثل "رینوپلاستی مایع" یا "رینوی مایع" هم شناخته می شود.   تزریق بوتاکس به بینی   تزریق بوتاکس در بینی با اصطلاح "تغییر شکل بینی در 15 دقیقه" هم در بین مردم شناخته می شود. بسیاری از بیماران بجای اینکه برای اصلاح نواقص بینی خود زیر تیغ جراحی بروید، تزریق بوتاکس در بینی را به عمل بینی ترجیح می دهند. تزریق بوتاکس به بینی می تواند بخش هایی را در بینی اصلاح کند که به بینی شما ظاهر و فرمی نامناسب داده اند. سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از بوتاکس را برای بینی تایید نکرده است.

 

تزریق بوتاکس به بینی

 

>> مزایای تزریق بوتاکس در بینی نسبت به عمل جراحی بینی

  1. دردی ندارد
  2. نیازی به جراحی ندارد
  3. نسبت به عمل جراحی بینی، کم هزینه تر است
  4. نتایج ماندگاری دارد
  5. هیچ اسکاری به جا نمی ماند
  6. به بیهوشی عمومی نیازی ندارد
  7. نیازی به بستری ندارد
  8. نتایج بهتر و طبیعی تری نسبت به عمل جراحی بینی به دنبال دارد

عمل جراحی بینی، فرآیندی است که شامل شکاف بینی می شود و بعد در ساختار غضروف ها و استخوان بینی تغییراتی ایجاد می شود تا اندازه و شکل بینی عوض بشود. اگر در عمل جراحی بینی به غضروف بیشتری نیاز باشد، شاید از غضروف های گوش استفاده کنند. بعد از عمل جراحی، بینی شما پانسمان می شود و از اسپلینت برای نگه داشتن آن استفاده می شود. تورم بینی تا ماه ها ادامه دارد و کبودی هم تا چند هفته برطرف می شود. تزریق بوتاکس در بینی، روشی غیر تهاجمی برای تغییر شکل بینی است. در مقایسه با عمل جراحی بینی که نتایج آن بعد از یک سال مشخص می شود، نتایج ترزیق بوتاکس در بینی بلافاصله بعد از 15 دقیقه مشخص می شود.

>> فرآیند تزریق بوتاکس در بینی

قبل از تزریق بوتاکس، بینی و اطراف آن به خوبی ضد عفونی می شوند تا احتمال بروز عفونت پایین باشد. متخصص با کمک سوزن، دوز مناسبی از بوتاکس را بر روی نقاط مشخصی از بینی شما تزریق می کند که مکان این نقاط بستگی به نواقص بینی و نیازهای شما دارد.

>> کاربردهای تزریق بوتاکس در بینی

  1. اصلاح قوز بینی
  2. اصلاح برآمدگی های بینی
  3. ایجاد نمایی باریکتر از بینی بیمار
  4. بالا بردن نوک بینی

>> برای اصلاح نواقص بینی، بوتاکس در چه بخش هایی از بینی تزریق می شود؟

  1. بوتاکس را می توان بین چشم ها و قسمت بالای بینی تزریق کرد تا برآمدگی بینی اصلاح بشود
  2. تزریق بوتاکس می تواند در بالا یا پایین قوز بینی هم انجام بشود

در واقع، بوتاکس را می توان در هر جایی از بینی تزریق کرد تا بتواند نواقص آن را اصلاح کند. نواحی تزریق بوتاکس در بینی توسط متخصص مشخص می شود. بوتاکس حتی در نوک بینی هم تزریق می شود تا باعث بهبود فرم بینی بشود و پهن یا تخت بنظر نرسد.

>> تزریق بوتاکس در بینی چقدر طول می کشد؟

تزریق بوتاکس در بینی به همراه مشاوره قبل از آن، حدودا بین 15 الی 30 دقیقه طول می کشد. البته فرم بینی و دوز مناسب بوتاکس برای هر بیماری نسبت به سایر بیماران متفاوت است و بنابراین تزریق بوتاکس در بینی بعضی از بیماران بیشتر طول می کشد و برای دسته ای از بیماران هم تزریق بوتاکس به مدت زمان کوتاه تری نیاز دارد. تزریق بوتاکس به بینی به ریکاوری هم نیازی ندارد و بلافاصله بعد از تزریق می توانید به منزل یا سر کار خود برگردید و به فعالیت های روزانه خودتان مشغول بشوید. در صورت تمایل، همزمان با تزریق بوتاکس در بینی خودتان می توانید در سایر بخش های صورتتان هم بوتاکس تزریق کنید.

>> ماندگاری تزریق بوتاکس در بینی

ماندگاری تزریق بوتاکس در بینی به متابولیزم بدن شما و نحوه تزریق بوتاکس در بینی شما بستگی دارد و معمولا بین 12 ماه ماه تا 2 سال ماندگاری دارد و بعد از این مدت، بدن مواد بوتاکس را جذب می کند و بینی به حالت اولیه خود باز می گردد.

>> چه کسانی می توانند در بینی خود بوتاکس تزریق کنند ؟

شما کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس در بینی هستید اگر:

  1. می خواهید برآمدگی بینی تان را اصلاح کنید
  2. می خواهید بینی شما با سایر اجزای صورتتان، از تناسب خوبی برخوردار باشند
  3. برآمدگی بینی تان یک دست یا مسطح است
  4. نوک بینی شما افتاده است و به لیفت نیاز دارد
  5. لبه های سوراخ بینی تان بسیار بالا هستند

تزریق بوتاکس در بینی مناسب افراد بالغی است که از نظر سلامت فیزیکی در شرایط خوبی قرار دارند. شما کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس در بینی هستید اگر نواقص کوچکی در بینی خودتان دارید. اینکه بیمار توقعات واقع بینانه ای از نتایج تزریق بوتاکس داشته باشد هم بسیار مهم است. تزریق بوتاکس در بینی نمی تواند نتایج عمل جراحی بینی را به دنبال داشته باشد و تمام ابعاد بینی را تغییر بدهد؛ تزریق بوتاکس در بینی نمی تواند سوراخ های بزرگ بینی را کوچکتر کند و یا اینکه بینی بزرگ را کوچک کند. اگر می خواهید سایز بینی خودتان را کاهش بدهید و یا نواقص اصلی بینی تان را اصلاح کنید، کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس در بینی هستید. بسیاری از بیمارانی که بینی آنها نواقص کوچکی داشته است با تزریق بوتاکس توانسته اند به نتایج بسیار خوبی برسند.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس در بینی

بعد از تزریق بوتاکس شاهد اثرات جانبی زیر در ناحیه بینی هستید:

  1. تورم خفیف
  2. قرمز شدن سطح بینی
  3. کبودی بینی

البته تزریق بوتاکس به بینی نسبت به عمل جراحی بینی، عوارض و اثرات جانبی بسیار کمی را به دنبال دارد. در موارد نادری، تزریق بوتاکس می تواند باعث عفونت و یا واکنش های آلرژیک هم بشود.

>> آیا تزریق بوتاکس در بینی درد دارد؟

مثل فرآیندهای دیگر، قبل از تزریق بوتاکس در بینی از بی حسی موضعی استفاده می شود و بیمار هیچگونه دردی را حین وارد شدن سوزن بوتاکس به بینی خود احساس نمی کند.

>> مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس در بینی

  1. سرتان را به مدت 3 تا 4 ساعت بالا نگه دارید
  2. بینی و اطراف آن را ماساژ ندهید
  3. سعی کنید اخم نکنید و با چشم نیمه باز هم نگاه نکنید زیرا به بینی فشار وارد می شود.
شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس به بینی مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.   
 

  جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس لب برای لبخندی زیباتر

>> تزریق بوتاکس لب

تزریق بوتاکس در لب ها می تواند فواید زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد. بوتاکس می تواند به طور موقت ماهیچه های لب را ضعیف یا فلج کند.   تزریق بوتاکس لب   یک بار تزریق بوتاکس در لب ها می تواند تا 3 ماه ماندگاری داشته باشد. خطوط و چین و چروک های روی لب می تواند در اثر فاکتورهای زیر بوجود بیاید:

  1. خندیدن
  2. اخم کردن
  3. بوسیدن
  4. سیگار کشیدن
  5. افزایش سن
  6. از بین رفتن بافت های زیرین لب
  7. کاهش تولید کلاژن

کاهش تولید کلاژن باعث ضعیف شدن پوست لبها می شود و در نتیجه چین و چروک هایی در لب بالایی بوجود می آیند.   تزریق بوتاکس لب   افرادی که دهان خود را بسیار تکان می دهند، احتمال ایجاد چین و چروک در لب های بالایی آنها بیشتر از افرادی است که از لب های خود کمتر استفاده می کنند. یک دیگر از دلایل ایجاد چین و چروک در لب بالایی، کشیدن سیگار است. پوست افراد سیگاری زودتر از بقیه افراد، پیر و شکسته می شود زیرا سیگار باعث انقباض رگ های خونی زیر پوست می شود و با کاهش جریان خون و جمع تر شدن دهان، احتمال ایجاد چین و چروک در لب بالایی بیشتر می شود.

>> فواید تزریق بوتاکس برای لب ها :

  1. کاهش چین های روی لب بالایی و پایینی
  2. بهبود خطوط گوشه دهان
  3. بوتاکس از نمایان شدن لثه در حین خندیدن جلوگیری می کند
  4. تزریق بوتاکس باعث می شود لب بالایی بالاتر برود که در اصطلاح به آن "لیفت لب با بوتاکس" گفته می شود

تاثیر بوتاکس بر روی لب های شما به نقاطی که بوتاکس تزریق می شود هم بستگی دارد؛ برای مثال، لیفت لبها با تزریق بوتاکس در اثر غیر فعال شدن ماهیچه های اطراف لب ها بوجود می آید و در واقع تزریق بوتاکس باعث بزرگ شدن لبها هم می تواند بشود. در بیشتر موارد، تزریق بوتاکس معمولا بین 10 الی 15 دقیقه طول می کشد. تزریق بوتاکس به دوره ریکاوری نیازی ندارد و شما می توانید بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس به فعالیت های روتین خودتان بپردازید.

>> تکنیک تزریق بوتاکس به منظور لیفت لبها

لیفت لبها، فرآیندی است که با کمک تزریق بوتاکس انجام می شود. برای اینکه بوتاکس باعث لیفت لبها بشود، متخصص چندین واحد بوتاکس را در وسط لب بالایی شما تزریق می کند. وقتی ماهیچه های لب غیر فعال و یا فلج بشوند، لب ها به سمت بالا می روند و به طور طبیعی بزرگ می شوند. اگر قصد دارید لبهایتان را برجسته کنید، می توانید با متخصص صحبت کنید تا بر روی لب هایتان فیلر تزریق کند. شما می توانید از بوتاکس و فیلر لب به طور همزمان استفاده کنید تا شاهد نتایج فوق العاده آن باشید.

>> تکنیک تزریق بوتاکس برای لبخندی زیباتر

تزریق بوتاکس با تکنیک مخصوصی می تواند لثه ها را در حین خندیدن بپوشاند تا شما صاحب لبخند زیباتری بشوید. بعضی از انسانها در حین خندیدن، دندان های بالا و لثه هایشان مشخص می شود که در اصلاح به آن "خنده دندانی" گفته می شود چون موقع خندیدن انگار تمام دندان هایشان مشخص می شود. دسته ای دیگر از افراد هم هستند که موقع خندیدن، لثه هایشان معلوم نمی شود یا فقط بخش بسیار کوچکی از لثه هایشان مشخص می شود. یکی از تکنیک های تزریق بوتاکس مربوط به حل این مشکل می شود که متخصص بوتاکس را در بخشی از لب به نام "کمان کوپید" تزریق می کند. کمان کوپید در قسمت میانی بالای لب های شما قرار دارد که در زیر آن ماهیچه قرار دارد. این ماهیچه مسئول جمع تر کردن لب ها است. وقتی بعد از تزریق بوتاکس می خندید، ماهیچه های غیر فعال شما به پوشاندن لثه های شما کمک می کنند و باعث جلوه بیشتر لب های ما در حین خندیدن می شوند. اگر می خواهید از این تکنیک تزریق بوتاکس بهره مند بشوید، حتما از قبل به متخصص اطلاع بدهید.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس در لب

در صورتیکه بوتاکس توسط متخصص با تجربه ای در لب تزریق بشود، کاملا بی خطر است و عوارض خاصی را به دنبال ندارد. البته سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز استفاده از بوتاکس برای لب را تایید نکرده است. بعد از تزریق بوتاکس در لب، شاهد عوارض جانبی خفیفی خواهید بود که چند روز طول می کشد تا برطرف بشوند؛ عوارض و اثرات جانبی تزریق بوتاکس در لب شامل:

  1. بی حسی و کرختی لبها
  2. کبودی لب ها
  3. تورم لبها که باعث می شود لب ها بزرگتر از حد واقعی خود به نظز برسند
  4. حساسیت
  5. سردرد
  6. حالت تهوع

تزریق بوتاکس در ماهیچه ی لب و کاهش چین وچروک های اطراف دهان باعث می شود تا نتوانید بعضی از کارها را مثل قبل انجام بدهید؛ مثل سوت زدن، بوسیدن و یا مکیدن بعضی از غذاها. تزریق بوتاکس می تواند بر روی صحبت کردن شما و تلفظ کلمات هم تاثیر بگذارد. بعضی از افراد هم بعد از تزریق بوتاکس، به طور غیر عمدی لب هایشان را گاز می گیرند. بعضی از اثرات جانبی وقتی به وجود می آیند که بوتاکس از سمت ماهیچه لب ها به سمت ماهیچه ها و بافت های دیگر حرکت می کند. این دسته از عوارض جانبی شامل:

  1. ضعف کلی ماهیچه ها
  2. تنگی نفس
  3. ایجاد مشکلاتی در صحبت کردن
  4. ایجاد مشکلاتی در خوردن غذا
  5. اختلالات بینایی

اگر باردار هستید و یا قصد بارداری را در سه ماه آینده دارید، برای تزریق بوتاکس در لب هایتان محدودیت دارید.

>> قبل از تزریق بوتاکس در لبهایتان

  1. به نتایجی که دوست دارید از تزریق بوتاکس در لبهایتان بگیرید فکر کنید
  2. عکس قبل و بعد بیمارانی که در لبهایشان بوتاکس تزریق کرده اند را بررسی کنید
  3. در جلسه مشاوره، در مورد توقعاتتان از تزریق بوتاکس با متخصص صحبت کنید
  4. قبل از تزریق بوتاکس، در مورد تمام اثرات جانبی که بوتاکس می تواند به دنبال داشته باشد مطالعه کنید
  5. در مورد مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس از متخصص خود کمک بگیرید

>> هزینه تزریق بوتاکس در لب

تزریق بوتاکس، فرآیند طبیعی محسوب می شود زیرا غیر تهاجمی است و به جراحی نیازی ندارد. نتایج تزریق بوتاکس موقتی است و تا 6 ماه یا بیشتر ماندگار است. هزینه تزریق بوتاکس در لب به نوع بوتاکس و مقدار مورد نیاز از بوتاکس بستگی دارد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در لب مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

  جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید

https://rozclinic.com


:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس صورت و اثرات جانبی آن

>> تزریق بوتاکس صورت

چین و چروک های صورت بخاطر انقباض های همیشگی ماهیچه های صورت و همچنین بخاطر سایر عواملی که باعث آسیب های پوستی می شوند بوجود می آیند. اولین آثار پیری در صورت مربوط به ایجاد چین و چروک در اطراف چشم ها، پیشانی، گونه ها و لب ها می شود.   چین و چروک، ویژگی طبیعی صورت انسان محسوب می شود ولی بیشتر افراد فکر می کنند که چین و چروک ها باعث می شوند تا پیرتر نشان داده بشوند. بعضی از افراد برای کاهش چین و چروک های صورت خود تصمیم می گیرند تا بوتاکس تزریق کنند. بوتاکس انواع مختلفی دارد مثل بوتاکس دیپورت یا زئومین. تزریق بوتاکس ماهیچه های صورت را فلج می کند و چین و چروک های صورت را برای دوره زمانی خاصی از بین می برد.

 

تزریق بوتاکس صورت

 

>> انواع چین و چروک های صورت

چین و چروک های صورت به دو دسته تقسیم می شوند؛ چروک های فعال (دینامیک) و چروک های عمیق

1- چروک های فعال (دینامیک)

چروک های فعال با حرکت ماهیچه های صورت در حین خندیدن و نگاه کردن با چشم نیمه باز ایجاد می شوند. این چین و چروک ها بیشتر در اطراف لب ها، روی پیشانی و بین ابروها دیده می شوند. همچنین خطوط پنجه کلاغی گوشه چشمانتان هم جزو چروک های فعال محسوب می شوند. همه انسانها با چین و چروک های فعال متولد می شوند. همزمان با بالاتر رفتن سنتان ، این چین و چروک ها به تدریج عمیق تر می شوند. بوتولونیوم توکسین می تواند این چین و چروک های فعال را به طور موقت در صورت از بین ببرد.

2- چروک های عمیق

چین و چروک های عمیق زمانی در صورت بوجود می آیند که میزان تولید کلاژن کاهش شدیدی پیدا کند. کلاژن، پروتئینی است که در لایه های زیرین و عمیق پوست وجود دارد. افزایش سن و آسیب های نور خورشید دو فاکتوری هستند که باعث کاهش میزان تولید کلاژن در بافت های پوست می شوند. کاهش و توقف تولید کلاژن باعث انبساط و ترک خوردن پوست می شود و در نهایت، چین و چروک های عمیقی در سطح پوست صورت ایجاد می شوند. بوتولونیوم توکسین تاثیر کمتری در رفع این چین و چروک ها دارد و برای رسیدن به نتایج بهتر، بیمار باید چندین بار اقدام به تزریق بوتاکس نماید.

>> بوتاکس چه تاثیری بر روی چین و چروک های صورت می گذارد؟

بوتولونیوم توکسین توسط باکتری خاصی تولید می شود و دوزهای بالای آن، بسیار سمی است. برای کاهش چین و چروک های صورت از دوز بسیار کمی از بوتاکس استفاده می شود. وقتی بوتولونیوم توکسین بر روی بخش های مختلف صورت تزریق می شود، پیام های عصبی خاصی را بلاک می کند تا ماهیچه ها منقبض نشوند. با فلج شدن ماهیچه ها هم چین و چروک های آزار دهنده صورت از بین می روند. ماندگاری بوتاکس بین 3 الی 6 ماه است و بعد از آن هم ماهیچه ها دوباره فعالیت خود را شروع می کنند و سر و کله ی چین و چروک ها دوباره پیدا می شود. تزریق بوتاکس صورت فقط چند دقیقه طول می کشد و بعد از 3 روز، شاهد نتایج آن خواهید بود. با گذشت یک هفته همچنان تغییرات ادامه دارد و از میزان چین و چروک ها به تدریج کاسته می شود.

>> کاربردهای بوتاکس برای بخش های مختلف صورت

>>> قسمت بالایی صورت

1- رفع خطوط اخم

خطوط عمودی اخم در قسمت برآمدگی پیشانی بین ابروها قرار دارند و حالتی خسته یا عصبانی به صورت می دهند. تزریق بوتاکس برای رفع این خطوط بسیار موثر است. اگر خطوط اخم عمیق باشند، متخصص از فلیرهای پوستی و بوتاکس بصورت ترکیبی و همزمان استفاده می کند.

2- رفع خطوط پیشانی

خطوط پیشانی به خطوط تعجب هم معروف هستند و وقتی ابروهای شما بالا می روند، این خطوط در صورت نمایان می شوند. خطوط پیشانی، فرد را پیرتر نشان می دهند. تزریق بوتاکس می تواند این خطوط را کاهش بدهد ولی نمی تواند به طور کامل این خطوط را از بین برد.

3- رفع خطوط بینی (دو طرف بینی)

بعضی از افراد با چروک بینی هم درگیر هستند و وقتی که فین می کنند یا چیزی رو بو می کنند، این خطوط در بینی ظاهر می شوند. تزریق بوتاکس در دو طرف بینی می تواند باعث کاهش این خطوط بشود.

>>> چشم ها

1- لیفت ابروها و چشم هایی با پلک افتاده

تکنیک پیشرفته ای وجود دارد که می تواند برای بالاتر بردن یا لیفت ابروها استفاده بشود که به آن لیفت صورت با بوتاکس گفته می شود. با لیفت ابروها، چشم ها هم بازتر می شوند؛ بازتر شدن چشم ها هم یکی از مزیت های تزریق بوتاکس محسوب می شود.

2- رفع چین و چروک های گوشه چشم ها (خطوط پنجه کلاغی)

تزریق بوتاکس تاثیر زیادی در کاهش خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم ها دارد. اگر از تکنیک درستی در حین تزریق بوتاکس در این ناحیه استفاده بشود، چشم هایی که پلک افتاده ای دارند، بازتر از قبل می شوند.

3- رفع خطوط زیر چشم ها (خطوط اشک)

در حین تزریق بوتاکس برای رفع خطوط زیر چشم ها باید خیلی دقت کرد زیرا این ماهیچه، پلک پایینی چشم را کنترل می کند.

>>> بخش پایینی صورت

1- رفع خطوط اطراف دهان

در بیشتر حالت های صورت، خطوط اطراف دهان سریع ظاهر می شود و با تزریق بوتاکس در گوشه های دهان می توان خنده ی بیمار را هم اصلاح کرد.

2- رفع گودی چانه

با افزایش سن، ماهیچه های چانه بسیار فعال می شوند و حالتی افتاده به خود می گیرند و به تدریج گود می شوند. تزریق بوتاکس می تواند از حرکت این ماهیچه جلوگیری کند و میزان گودی چانه را بهبود ببخشد.

3- فک و گردن

چین و چروک ها تا فک و گردن هم می توانند پیش روی کنند و تزریق بوتاکس می تواند نقش مفیدی در رفع این چین و چروک ها داشته باشد.

4- بهبود زاویه فک (و جلوگیری از دندان قروچه)

با تزریق بوتاکس در ناحیه فک می توان به راحتی از دندان قروچه جلوگیری کرد.

>> چه کسانی می توانند در بخش های مختلف صورتشان بوتاکس تزریق کنند؟

برای تزریق بوتاکس در صورت شما باید سالم باشید و حداقل 18 سال سن داشته باشید. محدودیت های تزریق بوتاکس در صورت شامل کسانی می شود که:

  1. بیماری مالتیپل اسکلروزیس (ام اس) دارند
  2. باردار یا شیرده هستند
  3. بعضی از ماهیچه های صورتشان ضعیف است
  4. افتادگی پلک بالایی چشم دارند
  5. اسکارهای عمیقی در صورت خود دارند
  6. پوست صورتشان بسیار کلفت و ضخیم است
  7. دو طرف صورتشان تقارنی با یکدیگر ندارند
  8. در بخشی که می خواهند بوتاکس تزریق کنند، مشکلات پوستی خاصی دارند

قبل از اینکه در صورت خود بوتاکس تزریق کنید، در مورد مسائل زیر با متخصص صحبت کنید:

  1. سابقه پزشکی
  2. داروهای مصرفی
  3. ویتامین ها و مکمل های مصرفی
  4. محصولات گیاهی که روزانه مصرف می کنید.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس در بخش های مختلف صورت

  1. سر درد
  2. قرمزی چشم ها
  3. حساسیت و التهاب
  4. تورم
  5. کبودی
  6. افتادگی پلک چشم
شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در صورت مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید. 
 

  جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید

https://rozclinic.com


:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

تزریق بوتاکس زیر چشم و اثرات آن

>> تزریق بوتاکس زیر چشم

دایره های سیاه زیر چشم نه تنها در افرادی که خواب خوبی ندارد و یا از نظر سلامتی در وضعیت خوبی قرار ندارند ایجاد می شود، بلکه تیرگی زیر چشم در بین افرادی که زندگی سالمی دارند و استراحت خوبی دارند هم مشاهده می شود.   تزریق بوتاکس زیر چشم   تزریق بوتاکس باعث کاهش چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم ها می شود. به نظر شما آیا بوتاکس برای رفع گودی های سیاه زیر چشم هم تاثیری دارد؟ بوتولونیوم توکسین که با نام عمومی "بوتاکس" در بین مردم شناخته می شود، دارویی است که مانع از انقباض ماهیچه هایی می شود که عامل ایجاد چروک هستند. بوتاکس به طور موقت چین و چروک ها را در بخش های زیر هم کاهش می دهد:

  1. بین ابروها
  2. در پیشانی
  3. در گوشه های چشم ها
  4. اطراف دهان

سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز استفاده از بوتاکس را برای زیر چشم تایید نکرده است و عدم تایید این سازمان به معنای این است که تزریق بوتاکس در زیر چشم با اثرات جانبی خاصی همراه است.

 

تزریق بوتاکس زیر چشم

 

>> تزریق بوتاکس در زیر چشم چقدر موثر است؟

در مورد تاثیر بوتاکس برای رفع حلقه ها یا گودی های سیاه زیر چشم تحقیقات کمتری انجام شده است و متخصص ها مطمئن نیستند که تزریق بوتاکس چقدر می تواند موثر و مفید باشد. در تحقیقاتی که بین 19 خانم انجام شده است، کسانی که به طور همزمان در زیر پلک پایینی چشمشان و همچنین در خطوط پنجه کلاغی گوشه های چشمانشان بوتاکس تزریق کرده اند نسبت به کسانی که فقط در پلک پایینی چشمشان بوتاکس دریافت کرده اند، نتیجه بهتری از بوتاکس گرفته اند؛ این بررسی ها نشان می دهد که تزریق بوتاکس می تواند تاثیر خوبی در رفع گود افتادگی ها و دایره های سیاه رنگ زیر چشم ها داشته باشد. محققان در مورد تاثیر تزریق دوزهای مختلف بوتاکس هم تحقیقاتی را انجام داده اند؛ بیمارانی که 8 واحد بوتاکس دریافت کرده بودند نتایج بهتری از این روند گرفتند ولی شاهد بیشترین عوارض و اثرات جانبی بعد از تزریق بوتاکس بوده اند.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس در زیر چشم

چشم ها، بخش بسیار حساسی در صورت ما هستند؛ اثرات جانبی که تزریق بوتاکس در این ناحیه حساس می تواند به دنبال داشته باشد شامل:

  1. مشکلاتی در باز و بسته کردن چشم ها
  2. افتادگی پلک چشم
  3. بی حسی و کرختی در ناحیه چشم ها
  4. تورم در پلک پایینی چشم

اثرات جانبی مشترک تزریق بوتاکس در بین بخش های مختلف صورت و از جمله در اطراف چشم ها شامل:

  1. خونریزی
  2. کبودی
  3. درد
  4. قرمز شدن چشم ها
  5. سرگیجه
  6. غش و ضعف

سایر عوارض جدی تزریق بوتاکس عبارت است از:

  1. دو بینی
  2. ضعف ماهیچه ها
  3. یبوست
  4. عدم کنترل مثانه و بی اختیاری ادراری و غیره

>> جزئیات فرآیند تزریق بوتاکس در زیر چشم ها

متخصص بین 1 الی 3 سی سی بوتاکس که با نمک ترکیب شده است را در ماهیچه ی زیر چشمان شما تزریق می کند. در طول فرایند تزریق بوتاکس در زیر چشم، احتمالا احساس ناراحتی و کمی درد خواهید داشت. بلافاصله بعد از تزریق شما قادر به انجام فعالیت های عادی و نرمال خودتان هستید. بعد از 7 تا 14 روز می توانید شاهد نتایج تزریق بوتاکس در زیر چشمانتان باشید. با گذشت چند روز تغییراتی را در زیر چشمانتان خواهید دید. بهتر است تزریق بوتاکس در زیر چشم را هر 4 الی 6 ماه تکرار کنید تا همیشه چهره ی جوانی داشته باشید.

>> نتایج بعد از تزریق بوتاکس در زیر چشم ها

بعد از تزریق بوتاکس در زیر چشم ها تورم، پف و سیاهی زیر چشم ها بهبود پیدا می کند؛ مخصوصا در افرادی که سیاهی و فرورفتگی زیر چشمانشان در مراحل اولیه خود قرار دارد.

>> محدودیت های تزریق بوتاکس در زیر چشم ها

افراد زیر برای تزرق بوتاکس در چشم های خود محدودیت و ممنوعیت دارند:

  1. بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا بیماری لو گهریگ
  2. میاستنی گراویس (ضعف شدید عضلانی)
  3. سندروم لامبرت- ایتون
  4. علاوه بر اینها، کسانی که در زیر چشمانشان چربی اضافه ای داشته باشند، برای تزریق بوتاکس مناسب نیستند زیرا با تزریق بوتاکس، سلول های چربی متورم می شوند و در سطح پوست نمایان می شوند.

>> نکاتی برای کاهش گود افتادگی و سیاهی زیر چشم ها

  1. سعی کنید 7 الی 8 ساعت در شب بخوابید
  2. حساسیتهای فصلی که باعث پف کردن زیر چشم هایتان می شوند را درمان کنید
  3. از کشیدن سیگار خودداری کنید
  4. از مصرف سدیم در رژیم غذاییتان خودداری کنید زیرا سدیم باعث می شود که بدن آب خود را از دست ندهد و در نتیجه صورت و چشمها پف می کنند
  5. در هنگام خواب به نحوه قرار گیری سرتان در روی بالش و زاویه سر نسبت به سایر بخش های بدن توجه کنید تا مایعات در زیر چشمانتان جمع نشوند
  6. در معرض نور زیاد خورشید قرار نگیرید و همیشه در هوای آفتابی از ضد آفتاب استفاده کنید.

>> مراحل ایجاد فرورفتگی و دایره های سیاه در زیر چشم ها :

مرحله اول : شکل گیری اولیه دایره های سیاه در زیر چشمها

در مرحله اولیه، دایره های سیاه رنگ زیر چشم را می توان به آسانی درمان کرد زیرا پوست زیر چشم ها بسیار صاف است.

مرحله دوم : دایره های سیاه در زیر چشم ها

در مرحله دوم، دایره های سیاه زیر چشم به تدریج عمیق تر می شوند. بهترین راه برای درمان این دایره های سیاه، تزریق بوتاکس یا تزریق ژل هیالورونیک اسید است.

مرحله سوم : وجود دایره های بسیار سیاه در زیر چشم ها

در این مرحله وضعیت دایره های سیاه زیر چشم بدتر می شود و تزریق بوتاکس می تواند این دایره ها را کاهش بدهد ولی دایره ها به طور کامل از بین نمی روند. با کمک لیزر هم می توان کیفیت پوست زیر چشم را بهبود بخشید.

مرحله چهارم : دایره های بسیار عمیق و به رنگ سیاه و آبی در زیر چشم ها

در مرحله چهارم، وضعیت دایره ها خیلی جدی تر می شود و این دایره های سیاه در سطح پوست زیر چشم بسیار عمیق تر می شوند و بهبود این وضعیت بسیار سخت است و شاید متخصص تصمیم به جراحی بگیرد.

>> هزینه تزریق بوتاکس در زیر چشم

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس در زیر چشم مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

بوتاکس دیسپورت چیست و عوارض و اثرات جانبی آن

>> بوتاکس دیسپورت

دیسپورت، نوعی بوتاکس است که برای درمان چین و چروک به کار می رود و از آبو - بوتولینوم توکسین نوع A بدست می آید. بوتاکس دیسپورت می تواند به طور موقت حرکت ماهیچه ها را در بخش های مورد نظر کاهش بدهد تا بتواند خطوط بین دو ابرو را درمان کند. گاهی اوقات هم از بوتاکس دیسپورت برای درمان بعضی از بیماری ها هم استفاده می شود.   بوتاکس دیسپورت استفاده از بوتاکس dysport در سال 2009 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است. اگر می خواهید خطوط بین دو ابرویتان را درمان کنید و زیر 65 سال سن دارید، احمالا کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس نوع دیسپورت هستید.

>> اثرات بوتاکس دیسپورت

دیسپورت به گروهی از بوتاکس های تزریقی تعلق دارد که اعصاب را ریلکس و غیر فعال می کنند؛ بوتاکس زئومین هم در این دسته قرار می گیرد. در واقع انواع مختلف بوتاکس همگی از بوتولونیوم توکسین بوجود می آیند که خود بوتولونیوم توکسین هم انواع بسیار متفاوتی دارد.   بوتاکس دیسپورت چیست   هر کدام از مشتقات بوتاکس برای درمان چین و چروک و خطوط در بخش خاصی از صورت بکار می روند. بوتاکس دیسپورت با غیر فعال و محدود کردن حرکت ماهیچه ها در نقاطی که بوتاکس تزریق می شود، ظاهر خطوط و چین و چروک ها را بهبود می بخشند. متخصص، مقدار کمی از بوتاکس dysport را مستقیما در ماهیچه تزریق می کند و هنگامی که ماهیچه مورد نظر فلج بشود، پوست بالای آن هم صاف تر می شود و در نتیجه چین و چروک ها روی صورت هم کاهش می یابد. البته باید توجه داشته باشید که اثرات بوتاکس دیسپورت کاملا موقتی است. کاهش و غیر فعال شدن حرکات ماهیچه ها از شکل گیری یا عمیق تر شدن چین و چروک ها هم جلوگیری می کند. در واقع، چین و چروک ها با حرکات مداوم ماهیچه ها و در طول زمان ایجاد می شوند و فاکتورهایی مثل سن و سال و وراثت هم نقش مهمی در این روند دارند.

>> در چه بخش هایی از صورت می توانیم بوتاکس دیسپورت را تزریق کنیم؟

بوتاکس دیسپورت مخصوص درمان خطوط بین دو ابرو است؛ این چین و چروک ها روی پیشانی شما وجود دارند و از اولین سالی که فرد به سن بلوغ می رسد، این چین و چروک ها شروع به شکل گیری می کنند. همانطور که سن شما بالاتر می رود، این خطوط عمیق تر می شوند زیرا قابلیت ارتجاعی پوست صورت هم به تدریج کاهش می یابد. این خطوط وقتی با چشمان نیمه باز به جایی نگاه می کنید، به صورت شما حالتی عصبانی (همراه با اخم) می دهند. دیسپورت برای کسانی مناسب است که میزان خطوط بین دو ابروهایشان متوسط تا زیاد است. اگر چین و چروک های کمی دارید، شاید برای تزریق بوتاکس دیسپورت مناسب نباشید. گاهی اوقات از بوتاکس dysport برای افراد بالغ و بچه هایی که ماهیچه های اندام های زیرینشان بسیار منقبض می شود هم می توان استفاده کرد. بوتاکس دیسپورت برای درمان انقباض اندام های زیرین افراد بالغ و کودکان و همچنین برای اختلال تونوس گردن (دیستونی ماهیچه ای) که بر روی حرکات گردن و سر تاثیر می گذارد هم دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا است.

>> فرآیند تزریق بوتاکس دیسپورت

تزریق بوتاکس dysport در کلینیک و توسط متخصصی با تجربه انجام می شود. در طول فرآیند تزریق بوتاکس، ممکن است متخصص دیسپورت را در 3 نقطه متفاوت و در اطراف پیشانی و ابروها تزریق می کند. برای جلوگیری از درد، متخصص از بی حسی موضعی استفاده می کند. تزریق بوتاکس دیسپورت فقط چند دقیقه طول می کشد و فقط مراحل آمادگی بیمار برای تزریق کمی طول می کشد. اگر بعد از تزریق دیسپورت عارضه خاصی در صورتتان مشاهده نشد، می توانید کلینیک را ترک کنید.

>> آمادگی برای تزریق بوتاکس دیسپورت 

قبل از اینکه متخصص تایید کند که کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس dysport هستید یا خیر، سابقه پزشکی شما به طور دقیق چک می شود. متخصص به شما می گوید که قبل از تزریق دیسپورت باید از مصرف داروها و مکمل ها هم خودداری کنید. قبل از تزریق دیسپورت، نباید داروهای زیر را مصرف کنید:

  1. داروهای آلرژی و حساسیت زا
  2. داروهای رقیق کننده خون
  3. داروهای سرما خوردگی
  4. داروهایی که اثرات استیل کولین را می تواند خنثی کند
  5. داروهای خواب آور

>> عوارض و اثرات جانبی بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت

برخلاف تاثیری که دیسپورت می تواند در رفع چین و چروک ها داشته باشد، عوارض و اثرات جانبی خاصی هم بعد از تزریق دیسپورت وجود دارد که بیمار باید از وجود آنها مطلع باشد. بعضی از این اثرات جانبی خفیف هستند و خود به خود برطرف می شوند که شامل موارد زیر هستند:

  1. سردرد
  2. درد در نقاطی که دیسپورت تزریق شده است
  3. واکنش آلرژیک در بخشی که دیسپورت تزرق شده است؛ مثل خارش یا تحریک روی پوست
  4. سینوس
  5. گلو درد
  6. تورم در پلک چشم
  7. حالت تهوع
  8. عفونت مجرای تنفسی

اگر هر یک از این اثرات جانبی بدتر شدند و یا در طی 1 الی 2 روز برطرف نشدند، حتما با متخصص تماس بگیرید. افرادی که داروهای خنثی کننده ی استیل کولین مصرف می کنند، ممکن است شاهد بدتر شدن وضعیت خود باشند زیرا این دارو با دیسپورت تداخل دارویی دارد. عارضه ای که به ندرت اتفاق می افتد، انتقال دیسپورت به بخش های دیگر بدن است که باعث عوارض زیر می شود:

  1. مشکلاتی در تنفس و بلع غذا
  2. مشکلاتی در بینایی
  3. افتادگی پلک ها
  4. ضعف ماهیچه ها
  5. مشکلاتی در صحبت کردن
  6. حالت تشنج
  7. بی اختیاری ادراری

اگر هر یک از عوارض بالا را مشاهده کردید، سریع با متخصص تماس بگیرید.

>> تفاوت دیسپورت و بوتاکس

هم بوتاکس و هم دیسپورت از بوتولونیم توکسین بدست می آیند و برای درمان چین و چروک به کار می روند ولی با این حال، تفوت هایی هم با یکدیگر دارند. مثلا از بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی، خطوط اخم و خنده استفاده می شود ولی دیسپورت فقط برای خطوط بین دو ابرو قابل استفاده است. بوتاکس را می توان اطراف چشم ها، پیشانی و اطراف دهان تزریق کرد ولی دیسپورت را فقط می توان بین ابروها تزریق کرد. میزان ماندگاری بوتاکس هم ممکن است تا 6 ماه باشد ولی دیسپورت ممکن است تا 4 ماه ماندگاری داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس dysport مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

 



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

موارد جایگزین تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک

>> موارد جایگزین تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک

اگر به دنبال روش هایی به غیر از تزریق بوتاکس برای کاهش و درمان چین و چروک های پوستتان هستید، می توانید از کرم ها، سرم ها، محلول های موضعی و یا از روش های های طبیعی استفاده کنید.     از بین بردن چین و چروک   چند تا از روش های تایید شده برای درمان چین و چروک ها عبارتند از :

  1. تزریق دیسپورت و میوبلاک
  2. ورزش های صورت
  3. طب سوزنی
  4. ویتامین ها
  5. کرم های ضد چروک
  6. چسب ضد چروک
  7. لایه بردارهای شیمیایی

در این مقاله قصد داریم این روش ها را که جایگزینی برای تزریق بوتاکس هستند را به شما معرفی کنیم.

 

از بین بردن چین و چروک

 

>> بوتاکس

با کمک بوتولونیوم توکسین نوع A میتوانید از چین و چروک ها و دیگر نشانه های پیری خلاص بشوید. بوتاکس را می توان به ماهیچه های صورت تزریق کرد تا از انقباض آنها جلوگیری کند و پوست هم صاف بشود. ممکن است تزریق بوتاکس مقداری گران باشد ولی هزینه تزریق بوتاکس در هر کلینیکی و برای هر بخشی از صورت متفاوت است. اثرات تزریق بوتاکس موقتی است و برای ماندگاری نتایج، تزریق بوتاکس باید تکرار بشود.

>> جایگزین های تزریق بوتاکس  

  1. تزریق دیسپورت و میوبلاک

دیسپورت هم مانند بوتاکس، نوروتوکسین (سم عصب) است. دیسپورت از نظر ساختار، دوز و تکنیک تزریق با بوتاکس متفاوت است. نتایج تزریق بوتاکس و تزریق دیسپورت شبیه به هم است ولی دیسپورت کمی سریع تر عمل می کند. تزریق دیسپورت به نسبت ارزان است ولی برای درمان چین و چروک باید از واحدهای بیشتری از دیسپورت استفاده بشود تا بتوانیم به نتایجی مشابه با تزریق بوتاکس برسیم. در واقع هزینه تزریق در بوتاکس و دیسپورت تقریبا یکسان است. "میوبلاک" هم گزینه دیگری است که از بوتولونیوم توکسین نوع B ساخته شده است. میوبلاک هم نوروتوکسین است و مانند بوتاکس و دیسپورت عمل می کند. اثرات میوبلاک ماندگار نیست و بر اساس اطلاعات سازمان غذا و داروی آمریکا، اثرات  میوبلاک حدودا 3 الی 4 ماه ماندگاری دارد ولی اثرات بوتاکس می تواند تا 5 الی 6 ماه ماندگاری داشته باشد. در کل، اثرات دیسپورت و میوبلاک بسیار شبیه به تزریق بوتاکس است ولی این روش ها ممکن است از نظر هزینه گران تر باشند. اگر شما به دنبال نتایجی هستید که با اثرات تزریق بوتاکس کاملا متفاوت باشند، تزریق دیسپورت و میوبلاک به شما پیشنهاد نمی شود زیرا اثرات آنها مشابه بوتاکس است.

  1. ورزش های صورت

اگر ورزش برای بدن انقدر مفید است، چرا برای صورت مفید نباشد؟ ورزش صورت، روشی است که توسط اکثر بازیگران هالیوودی استفاده می شود. منظور از ورزش صورت استفاده از بادکش و ماساژ صورت است تا جریان و گردش خون در صورت بهبود پیدا کند. ورزش صورت می تواند به سیستم لنفاوی بدن کمک کند تا بافت های بدن را از مواد سمی تمیز کنند. ورزش صورت، روشی کاملا طبیعی است و به تزریق نیازی ندارد و از سوزن هم استفاده نمی شود. بعضی از کلینیک ها خدمات ماساژ و ورزش های صورت را هم ارائه می دهند.

  1. طب سوزنی

طب سوزنی، روشی نسبتا جدید برای درمان چین و چروک و ضد پیری پوست است. تحقیقات نشان می دهند که طب سوزنی می تواند قابلیت ارتجاعی صورت را افزایش بدهد و باعث رطوبت رسانی به پوست هم بشود که این دو مزیت طب سوزنی می تواند چین و چروک های روی پوست را کاهش بدهد. طب سوزنی روشی کاملا طبیعی و موثر است. البته پیدا کردن فردی که در طب سوزنی تخصص داشته باشد، شاید کمی سخت باشد. شاید هم در بعضی از مراکز، انجام طب سوزنی کمی گران باشد و نتایج آن هم موقت و گذرا باشد. اگر نسبت به سوزن حساسیت دارید و یا خوشتان نمی آید، طب سوزنی برای شما مناسب نیست.    

  1. ویتامین ها

ویتامین ها هم برای بهبود وضعیت چین و چروک های صورت بسیار مفید هستند. مصرف مواد مغذی به تولید کلاژن هم کمک می کند. ویتامین ها حاوی آنتی اکسیدانت هایی هستند که از آسیب های پوستی ناشی از برخورد پوست با رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. بهترین ویتامین ها برای پوست شامل ویتامین C، ویتامین E و کاروتینوئیدها هستند. خوشبختانه دسترسی به ویتامین ها در داروخانه ها بسیار آسان است و علاوه بر کاهش چین و چروک، ویتامین ها می توانند مواد مغذی مهمی را برای بدن شما فراهم کنند. البته باید هنگام خرید ویتامین بسیار دقت کنید و مکمل هایی را بخرید که هم برای شرکت معتبری باشند و هم کیفیت بالایی داشته باشند. البته مصرف چند ویتامین با یکدیگر هم امکان پذیر است و فقط در مورد دوز مناسب آنها حتما با متخصص مشورت کنید.

  1. کرم های ضد چروک

بسیاری از شرکت های سازنده کرم ادعا میکنند که استفاده از محصولات آنها می تواند چین و چروک های صورت را کاهش بدهد. کرم هایی بخرید که یا حاوی آنتی اکسیدانت باشند و یا به سلول های پوست کمک می کنند که کلاژن تولید بکنند. از آنجایی که انواع مختلفی از کرم های ضد چروک وجود دارند، بهتر است با متخصص در این مورد صحبت کنید تا بهترین کرم ضد چروک را به شما معرفی نماید.

  1. چسب ضد چروک

چسب های ضد چروک مخصوص صورت هستند و می توانید از این چسب ها در بخش هایی از صورتتان استفاده بکنید که مستعد جوش هستید. چسب های ضد چروک می توانند چین و چروک های صورتتان را صاف کنند. اکثر چسب های ضد چروک ارزان هستند و یک مزیتی که این چسب ها دارند این است که نیازی به تزریق ندارند. بعضی از بیماران هم بعد از استفاده از چسب های ضد چروک شاهد بهتر شدن چین و چروک های روی صورتشان هستند.

  1. لایه بردارهای شیمیایی

از لایه بردارهای شیمیایی برای درمان آکنه، تغییر رنگ پوست و کاهش نشانه های پیری پوست استفاده می شود. بعد از استفاده از لایه بردارهای شیمیایی، پوست شما قرمز و متورم به نظر می رسد. گاهی اوقات بیمار باید باید چند بار از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کند تا بتواند به نتایج دلخواه خود برسد.

نکته آخر :

تعداد محصولات ضد چروک روز به روز بیشتر می شوند و شما نسبت به گذشته، گزینه های بیشتری به غیر از تزریق بوتاکس برای درمان چین و چروک های صورتتان دارید. هنگام استفاده از این روش ها، حتما به مزایا و معایب آنها هم توجه کنید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.
 


:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

درمان میگرن با تزریق بوتاکس

>> درمان میگرن با تزریق بوتاکس

همه ی ما می دانیم که با تزریق بوتاکس می توان چین و چروک های صورت را کاهش داد ولی آیا می دانید که برای درمان میگرن هم می توانید از بوتاکس استفاده کنید؟ در سال 2010، استفاده از بوتاکس برای درمان میگرن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است.

بسیاری از بیماران برای درمان میگرن خود، بوتاکس تزریق می کنند و خوشبختانه جواب هم می گیرند. قبل از اینکه شما هم بخواهید برای درمان میگرن خودتان اقدام به تزریق بوتاکس کنید، لازم است در این مورد اطلاعاتی هم بدست بیاورید؛ پس با ما همراه باشید.   درمان میگرن با تزریق بوتاکس  

>> چه نوع سردردهایی بهتر با بوتاکس درمان می شوند؟

بوتاکس فقط برای درمان میگرن تایید شده است؛ یعنی اگر شما 15 روز از ماه یا بیشتر از این میزان، دچار سردردهای وحشتناکی می شوید، پس تزریق بوتاکس می تواند برای شما مناسب باشد. در واقع، تزریق بوتاکس به کسانی که کمتر از 15 روز در ماه دچار سردرد می شوند، به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود.

>> بوتاکس چگونه می تواند میگرن را درمان کند؟

بوتاکس در اطراف رشته های عصبی که باعث ایجاد درد و میگرن شدید می شوند، تزریق می شود. بوتاکس بعد از تزریق، انتهای رشته عصبی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و از آزادسازی پیام های شیمیایی که حاوی انتقال احساس درد هستند، به راحتی می تواند جلوگیری کند. در واقع این کار بوتاکس، از فعال سازی شبکه های ارتباطی درد در مغز جلوگیری می کند.   فواید تزریق بوتاکس برای درمان میگرن   قبل از اینکه سردردهای میگرن شروع بشوند، بوتاکس می تواند از ایجاد آنها به خوبی جلوگیری کند ولی مقداری زمان می برد تا بتواند به خوبی تاثیر خود را بر روی رشته های عصبی بگذارد. برای اینکه اثرات بوتاکس بیشتر مشخص بشود، لازم است بیمار طی دو جلسه دیگر هم تزریق بوتاکس را انجام بدهد. در واقع با افزایش تعداد جلسات میتوان شاهد نتایج موفقیت آمیز تزریدق بوتاکس بود. اثرات یک جلسه از تزریق بوتاکس می تواند برای 10 الی 12 جلسه ماندگاری داشته باشد. اکثر بیماران بعد از دو جلسه تزریق بوتاکس، شاهد کاهش 50 درصدی از سردردهای خود بوده اند.

>> بوتاکس برای درمان میگرن در چه نواحی از صورت و بدن تزریق می شود؟

نواحی که بوتاکس تزریق می شود، بستگی به نشانه های میگرن بیمار دارد. معمولا نواحی که بوتاکس برای درمان میگرن تزریق می شود، عبارتند از:

  1. پیشانی
  2. هر دو گیجگاه
  3. پشت و کناره های گردن
  4. قسمت بالایی شانه ها
  5. پشت سر

>> چه کسانی می توانند از بوتاکس برای درمان میگرن استفاده کنند؟

سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از بوتاکس برای درمان میگرن را برای افراد بالای 18 سال تایید می کند.

>> جلسات تزریق بوتاکس برای درمان میگرن چگونه برگزار می شود؟

اولین جلسه از تزریق بوتاکس، حدودا 20 دقیقه طول می کشد. متخصص از سوزنی بسیار کوچک که بیشتر شبیه به سنجاق است، برای تزریق بوتاکس استفاده می کند. در جلسه اول، متخصص مقدار کمی از بوتاکس را در ماهیچه های سطحی صورت تزریق می کند. جالب است بدانید که هر جلسه از تزریق بوتاکس، شامل 31 بار تزریق در 7 نقطه اصلی در سر و گردن می شود. رایج ترین اثرات جانبی ناشی از تزریق بوتاکس شامل سفت شدن بیش از حد پوست در نقاطی است که بوتاکس تزریق شده و همچنین درد در ناحیه گردن هم پیش بینی می شود که پیشنهاد می دهیم از کمپرس سرد در ناحیه گردنتان استفاده کنید تا دردهایتان کاهش یابد. حتی ممکن است بعد از تزریق، سردرد هم داشته باشید. احساس ضعف و سستی در ماهیچه های گردن و شانه ها و عدم توانایی در نگه داشتن سر به سمت بالا هم از دیگر عوارض تزریق بوتاکس است. البته 6 ماه طول می کشد تا بتوانید بیشترین تاثیرات تزریق بوتاکس را در کاهش سردردهایتان مشاهده کنید.

>> فواید تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

نشانه های سردردهای میگرن عبارتند از:

  1. حساسیت به نور و بو
  2. حالت تهوع و استفراغ
  3. واکنش شدید به صداها

بوتاکس می تواند تمام این نشانه ها را تا حد قابل توجهی کاهش بدهد. بعد از تزریق بوتاکس، حدودا 10 الی 14 روز طول می کشد تا احساس راحتی کنید. در بعضی از موارد هم ممکن است نشانه های میگرن بیمار کاهشی پیدا نکند و دوباره همان سردردها را تجربه کند؛ در این صورت، تزریق مجدد بوتاکس می تواند تاثیر بهتری داشته باشد و وضعیت شما را بهبود ببخشد.

>> بوتولونیوم توکسین و سردرد

در اوسط سال 1990، تعدادی از افراد گزارش کردند که بیمارانی که برای رفع سایر مشکلات خود بوتاکس تزریق کرده اند، شاهد بهبود سردرد خود بوده اند؛ به خاطر همین، تحقیقات در زمینه تاثیر بوتاکس بر درمان سردرد و میگرن آغاز شد.

>> چه عواملی باعث ایجاد میگرن می شوند؟

گاهی اوقات میگرن بدون هیچ علتی بوجود می آید ولی فاکتورهایی هم در ایجاد میگرن می توانند نقش داشته باشند. البته تغییر در ساختار شیمیایی مغز مانند کاهش سطح سروتونین هم می تواند باعث بوجود آمدن میگرن باشد. عواملی که باعث میگرن می شوند، عبارتند از:

  1. استرس
  2. تغییر الگوی خواب
  3. خستگی شدید
  4. غذاها و نوشیدنی های خاص
  5. تغییرات آب و هوایی و گرمای زیاد
  6. ورزش
  7. بوهای خاص
  8. سیگار کشیدن
  9. نورهای شدید
  10. تغییرات هورمونی در خانم ها (تغییرات هورمون هایی مثل استروژن و پروژسترون در دوران قاعدگی بارداری و یائسگی)
  11. صداهای بلند
  12. نخوردن غذا
  13. استفاده از الکل
  14. رفتن به مسافرت
  15. استفاده از داروهای خاص (مانند نیتروگلسیرین)

>> چه غذاهایی باعث ایجاد میگرن می شوند ؟

ممکن است بعضی از غذاها در ایجاد میگرن هم نقش داشته باشند که شامل موارد زیر می شوند:

  1. الکل یا نوشیدنی های دارای کافئین (قهوه، شکلات، چای، نوشابه و سودا)
  2. انواع نان ها
  3. پیتنزا، بادام زمینی و جگر مرغ
  4. افزودنی های غذایی مثل نیترات (در گوشت ها، هات داگ و پپرونی) ، اسپرتیم (شکر مصنوعی) و مونوسدیم گلوتامیک
  5. تیرامین که به طور طبیعی در بعضی از غذاها وجود دارد

وقتی غذاها ترش می شوند یا در یخچال می مانند، میزان تیرامین موجود در این غذاها هم افزایش می یابد. این غذاها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. پنیرها
  2. کلم رنده شده و آب پز با سرکه
  3. شراب قرمز
  4. سبوس یا چاشنی چینی (ترکیبی از لوبیای جوشانده، شیر و غیره)
  5. ماهی دودی


:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

جلوگیری از چروک صورت با کمک مواد غذایی

>> جلوگیری از چروک صورت با کمک مواد غذایی

اگر به تازگی متوجه چین و چروک هایی در روی صورتتان شده اید، نگران نباشید زیرا فقط شما نیستید که این مشکل را دارید. درصد زیادی از خانم ها اعتراف کرده اند که ترجیح می دهند به جای داشتن اندامی متناسب، صورتی بدون چین و چروک داشته باشند.   جلوگیری از چروک صورت   خیلی از افراد حتی از کرم های گران قیمت برای جلوگیری از چین و چروک در صورت خود استفاده می کنند ولی در این مقاله، می خواهیم نقش مواد غذایی در جلوگیری از چروک صورت را برای شما توضیح بدهیم؛ در واقع هر یک از مواد غذایی که ما در رژیم غذاییمان مصرف می کنیم، تاثیر زیادی در ظاهر و زیبایی ما دارند؛ خواندن این مقاله را به کسانی پیشنهاد می کنیم که نمی خواهند در صورتشان چین و چروکی ایجاد بشود.   جلوگیری از چروک صورت  

1. از خوردن غذاهای سمی خودداری کنید

غذاهای سمی به موادی گفته می شوند که باعث پیرتر نشان دادن صورت شما می شوند. غذاهای سمی شامل مواد فرآوری شده، انواع فست فودها، نمک و شکر می شود. از مصرف شکر هم باید پرهیز کنید زیرا تاثیر زیادی در ایجاد چین و چروک دارد و شما را پیرتر از سن واقعی تان نشان می دهد.

2. آمینو اسید مصرف کنید

یکی دیگر از دلایل ایجاد چین و چروک، کاهش کلاژن و الاستین در پوست است که با افزایش سن، تاثیرات خود را نشان می دهد. آمینو اسیدهایی که در منابع پروتئینی یافت می شوند، می توانند پوست را بازسازی و ترمیم کنند. منابعی که سرشار از آمینو اسیدها هستند، عبارتند از:

  1. گوشت
  2. ماهی
  3. تخم مرغ
  4. پنیر سویا
  5. غلات
  6. مغزها
  7. تخم های گیاهی

3. سبزیجات سبز رنگ مصرف کنید

کلم بروکلی، کلم پیچ، اسفناج و خردل پوست شما را هیدراته (مرطوب) و سالم نگه می دارند. استفاده از آب میوه های سبز رنگ هم راهی عالی برای جذب مواد مغذی و انواع آنتی اکسیدانت ها است.

4. فیتوسرامیدها

وقتی سن ما بالاتر می رود، لایه اولیه پوست نازک و ضعیف می شود و مستعد خشکی و چین و چروک می شود. علاوه بر این، تولید سارمید (مولکول هایی که پوست را سفت نگه می دارند) هم کاهش می یابد. فتوسرامیدها، سرامیدهای گیاهی هستند که در گندم، برنج قهوه ای، اسفناج و چغندر یافت می شوند و می توانند از لایه خارجی پوست به خوبی محافظت کنند.

5. آنتی اکسیدانت ها

در معرض نورآفتاب قرار گرفتن هم یکی از دلایل پیری پوست است. خورشید، رادیکال های آزادی را تولید می کند که می تواند بطور دائمی سلول های پوست را از بین ببرد. البته به غیر از نور آفتاب، یک رژیم غذایی ناسالم هم می تواند چنین کاری را با پوست شما انجام بدهد. غذاهایی که سرشار از آنتی اکسیدانت و کاروتینوئید هستند، عبارتند از:

  1. گوجه فرنگی
  2. هویج
  3. کدو تنبل
  4. کلم پیچ

این مواد غذایی می توانند از پوست در برابر عوامل مخرب محافظت کنند و آسیب هایی که به پوست وارد شده است را هم بهبود ببخشند.

6. غذاهای سرشار از پتاسیم

اگر زیر چشمانتان گود و تیره است، شاید بخاطر ژنتیک باشد ولی می تواند بخاطر مصرف غذاهای سرشار از سدیم هم باشد. بسیاری از سبزیجات و میوه ها مثل سیب زمینی، عدس، مرغ خانگی و غیره سرشار از پتاسیم هستند می توانند اثرات سدیم را هم خنثی کنند.

7. چای رویبوس

چای رویبوس سرشار از پلی فنول است که از پوست در برابر پیری زود هنگام محافظت می کند، پوست را آب رسانی می کند و می تواند جایگزینی برای قهوه باشد که باعث خشکی پوست می شود.

8. غذاهای ترش شده

غذاهای پروبیوتیک، فرآیند گوارش را در بدن منظم می کنند و باکتری های مفید را در شکم نگه می دارند که باعث می شود پوست صورت سالم تر، جوان تر و زیباتر بنظر برسد. کلم، کفیر و سبزی های ترش شده سرشار از پروبیوتیک هستند.

9. آووکادو

آووکادو سرشار از چربی های مفید و همچنین گلوتاتیون است؛ گلوتاتیون سرشار از موادی است که مانع پیری پوست می شوند. آووکادو خاصیت سم زدایی هم دارد و توکسین ها را از بدن شما خارج می کند. گلوتاتیون به رفع آکنه و چین و چروک کمک می کند و حتی از پیشرفت انواع خاصی از سرطان هم می تواند جلوگیری کند.

10. عسل 

اگر از خوردن مواد شیرین لذت می برید، بجای اینکه به سراغ شکر بروید می توانید عسل مصرف کنید. عسل، آنتی ویروس و آنتی اکسیدانت است و باعث التهاب در سطح پوستتان نمی شود. شما می توانید به عنوان ماسک صورت هم از عسل استفاده کنید.

11. توت

توت انواع مختلفی دارد مثل بلوبری و تمشک. توت ها حاوی پلی فنول، ویتامین ها، پرو بیوتیک و آنتی اکسیدانت هستند. حتما توت را به رژیم غذاییتان اضافه کنید زیرا باعث تولید سلول های جدید می شود و در نتیجه پوستتان هم از نو ساخته می شود.

12. چای سبز

مصرف منظم چای سبز در جلوگیری از چین و چروک بسیار موثر است. اثرات فوق العاده مفید چای سبز برای پوست، احتمالا به مقدار بالای کاتچینی که چای سبز دارد مربوط می شود. کاتچین به ترکیباتی گفته می شود که آنتی اکسیدانت های زیادی دارند و سرشار از مواد مفید برای پوست هستند. برای اینکه نهایت استفاده از کاتچین موجود در چای سبز را داشته باشید، بجای استفاده از چای سبز کیسه ای، خود چای را به مدت 5 دقیقه دم کنید.

13. گندم سیاه

گندم سیاه، منبعی غنی از روتین است که یک فلاون محسوب می شود و به بدن کمک می کند تا از ویتامین C نهایت استفاده را بکند. روتین به افزایش سطح کلاژن در پوست هم کمک می کند و پوست را انعطاف پذیرتر و سفت تر نگه می دارد. گندم سیاه پوست کنده، حاوی پروتئین هستند؛ پروتئینی که گندم سایه دارد، شامل 8 آمینو اسید ضروری برای ترمیم پوست می شود. از گندم سیاه می توانید برای وعده صبحانه تان هم استفاده کنید که بسیار لذیذ هستند.

14. ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا هم یک غذای ضد چروک محسوب می شود. ماهی قزل آلا منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 را برای بدن فراهم می کند که باعث رطوبت رسانی به پوست شده و از پوست در برابر امواج مضر محافظت می کند.  

 کلینیک پوست و مو رز کلیه خدمات پوست و زیبایی اعم از تزریق بوتاکس و ... را به علاقه مندان گرامی ارائه می نماید.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

استفاده از محلول ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

>> استفاده از محلول ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو

بدون شک، کاشت مو یکی از موثرترین و پرطرفدارترین روش های ترمیم موها است ولی گرفتن نتیجه از کاشت مو، مستلزم صبر و گذشت زمان است. 8 الی 12 ماه بعد از کاشت، موهای جدید شروع به رشد می کنند و دز طول این مدت فقط باید صبور باشید.

متخصص ها روش های زیادی را برای گذراندن سریع تر دوره ریکاوری و همچنین رشد سریعتر موها به بیمار پیشنهاد می دهند. بسیاری از متخصص ها، ماینوکسیدیل 3 درصد و 5 درصد را بیمار تجویز می کنند و معتقدند که ماینوکسیدیل به موها کمک می کند تا سریع تر رشد کنند.   استفاده از محلول ماینوکسیدیل   در مورد کارایی ماینوکسیدیل، تحقیقات زیادی انجام شده است و ما در این مقاله به فواید استفاده از ماینوکسیدیل و روش مصرف آن می پردازیم.

>> نقش ماینوکسیدیل در کنترل ریزش مو

کاشت مو به بیمار کمک می کند تا صاحب موهای پرپشتی بشود ولی کاشت مو نمی تواند ریزش موی بیمار را کنترل کند. اگر شما در سنین جوانی و قبل از 35 سالگی اقدام به کاشت مو کرده اید، حتی بعد از کاشت مو هم ممکن است شاهد ریزش موهایتان باشید. در این شرایط، شما به محلولی نیاز دارید تا ریزش موهایتان را متوقف کند. متخصص ها هم به بیماران پیشنهاد می دهند که بصورت موضعی از محلول هایی مثل ماینوکسیدیل استفاده کنند.   محلول ماینوکسیدیل بعد از کاشت مو   ماینوکسیدیل می تواند فرآیند ریزش موها در اثر آلوپسی آندروژنیک ( الگوی طاسی مردانه و زنانه ) را بهبود ببخشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که باید بطور مرتب از محلول ماینوکسیدیل استفاده کنید تا ریزش موهایتان متوقف بشود.

>> نحوه اثر ماینوکسیدیل بر فولیکول های مو

ماینوکسیدیل می تواند کانال های پتاسیم را در بدن باز کند و با انبساط رگ های خونی باعث می شود تا مواد مغذی، خون و اکسیژن بیشتری به فولیکول های موی سر برسد. در نتیجه، فولیکول موهایی که که در حال استراحت بودند، ریزش پیدا می کنند و با موهای ضخیم تری که در مرحله رشد خود قرار دارند، جایگزین می شوند.

>> عوارض و اثرات جانبی ماینوکسیدیل

برخلاف محلول ها و داروهای دیگری که برای رشد مو استفاده می شوند، محلول ماینوکسیدیل تولید دی هیدروتستوسترون را در مردان کاهش نمی دهد. دی هیدروتستوسترون، به هورمون جنسی گفته می شود که به طاسی با الگوی مردانه مربوط می شود. همچنین ماینوکسیدیل فعالیت های آنزیمی که مسئول ذخیره دی هیدروتستوسترون است را هم مسدود نمی کند. در نتیجه، در حین مصرف ماینوکسیدیل، انقباضات فولیکول ها به خوبی متوقف می شود و هیچ آسیبی به فولیکول ها نمی رسد. اثرات جانبی که هنگام استفاده موضعی از محلول ماینوکسیدیل گزارش شده است شامل خارش چشم، قرمزی و ایجاد آکنه در کف سر می شود. اثرات جانبی که به ندرت اتفاق می افتند شامل ایجاد مشکلاتی در نفس کشیدن، احساس سرگیجه، تورم صورت، ضربان قلب نامنظم و افزایش وزن می شود.

>> روش استفاده از ماینوکسیدیل

قبل از استفاده از این محلول باید موهایتان را خوب خشک کنید. از محلول ماینوکسیدیل بصورت موضعی در کف سر استفاده کنید. شما باید در نقاط طاس و بدون موی سرتان از این محلول استفاده کنید. از محلول ماینوکسیدیل، دو بار در روز استفاده کنید. بعد از استفاده، اجازه بدهید تا محلول ماینوکسیدیل تا 4 ساعت بر روی سرتان بماند و بعد می توانید سرتان را با آب بشویید.

>> سوالات رایج بیماران در مورد محلول ماینوکسیدیل

  1. محلول ماینوکسیدیل 2% بهتر است یا 5%؟

ماینوکسیدیل 2 درصد بیشتر به خانم ها پیشنهاد می شود و محلول ماینوکسیدیل 5 درصد هم به آقایان.

  1. محلول ماینوکسیدیل به شکل فوم بهتر است یا اسپری و مایع؟

فوم و مایع، با هم فرقی ندارند؛ بسیاری از بیماران از اسپری استفاده می کنند چون راحت تر است.

  1. آیا محلول ماینوکسیدیل به شکل اسپری، عوارض خاصی دارد؟

ماینوکسیدیل عارضه خاصی ندارد که نگران شوید. فقط الکل موجود در اسپری ممکن است باعث خارش و خشکی خفیف در نقاطی از سر بشود که اسپری می شود.

  1. آیا از محلول ماینوکسیدیل، باید دو بار در روز استفاده کرد؟

در مورد تعداد دفعات استفاده از محلول ماینوکسیدیل، حتما با متخصص مشورت کنید. بعضی از متخصص ها معتقدند که 1 بار استفاده از محلول ماینوکسیدیل در طول روز کافی است. بعضی از متخصص ها هم بر این باورند که استفاده بیشتر از ماینوکسیدیل، تاثیر بهتری روی موها می گذارد. توجه داشته باشید که با استفاده بیشتر از این محلول، احتمال بروز اثرات جانبی هم افزایش می یابد.

  1. چگونه مطمئن بشوم که محلول ماینوکسیدیل برای موهای من موثر است؟

در روزهای اولی که از محلول ماینوکسیدیل استفاده می کنید، شاهد کم پشت و نازک شدن موهایتان هستید و بعد از چند مدت هم احساس می کنید که موهایتان روشن تر شده اند. با استفاده منظم از محلول ماینوکسیدیل، ضخامت موهای شما بیشتر و حتی موهایتان پرپشت تر هم می شوند. شما باید 60 الی 90 روز صبر کنید تا متوجه بشوید که آیا استفاده از ماینوکسیدیل برای موهایتان موثر بوده است یا خیر.

  1. چه کسانی نمی توانند از محلول ماینوکسیدیل استفاده کنند؟

خانم هایی که باردار هستند و به نوزاد شیر می دهند، نمی توانند از محلول ماینوکسیدیل استفاده کنند زیرا مقدار کمی از این محلول در بدن جذب می شود و باعث ایجاد عوارض می شود. حتی مادرانی که شیر می دهند هم این دارو می تواند از طریق شیر به نوزاد آسیب برساند.

  1. آیا استفاده از ماینوکسیدیل برای خانم ها هم مناسب است؟

استفاده از محلول فیناستراید برای خانم ها توصیه نمی شود ولی استفاده از ماینوکسیدیل برای خانم ها بسیار مفید است. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، ماینوکسیدیل باعث رشد موها در زنان می شود.

  1. محلول ماینوکسیدیل در کدام قسمت سر بیشترین تاثیر را می گذارد؟

محلول ماینوکسیدیل در قسمت جلوی سر بیشترین تاثیر را می گذارد.

  1. بعد از استفاده از محلول ماینوکسیدیل می توان سر را ماساژ داد؟

شما می توانید 1 سی سی از محلول ماینوکسیدیل را با قطره چکان در روی سرتان بریزید و سپس با انگشت هایتان سرتان را ماساژ بدهید تا محلول بهتر جذب بشود.

  1. آیا می توان همزمان با محلول ماینوکسیدیل از محصولات دیگر هم برای موها استفاده کرد؟

بله، شما می توانید از سایر داروها و محلول ها هم همزمان با ماینوکسیدیل استفاده کنید؛ فقط قبل از استفاده از محصولات دیگر، اجازه بدهید که ماینوکسیدیل روی سرتان کاملا خشک بشود. شما می توانید با مراجعه به کلینیک پوست و مو رز، با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد در مورد کاشت مو و مراقبت های بعد از کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره تماس 02144067005 بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین بهره مند شوید.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با تزریق بوتاکس در کلینیک پوست و مو رز

>> درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم با تزریق بوتاکس

استفاده از روش های خانگی برای درمان خطوط پنجه کلاغی، به اندازه کافی موثر نیست. تزریق بوتاکس، یکی از راه های درمان خطوط پنجه کلاغی محسوب می شود. البته با وجود اینکه تزریق بوتاکس می تواند به راحتی خطوط پنجه کلاغی را برطرف کند، بیمار باید اطلاعات زیادی در مورد تزریق بوتاکس داشته باشد.خطوط پنجه کلاغی جزو اولین خطوط و چین و چروک هایی هستند که در روی صورت ظاهر می شوند.

خطوط پنجه کلاغی به خطوطی گفته می شود که در گوشه چشمانتان ایجاد می شوند. قرار گرفتن در معرض آفتاب، نگاه با چشم نیمه باز و کشیدن سیگار مهم ترین دلایل ایجاد خطوط پنجه کلاغی در صورت هستند. وقتی شما می خندید، خطوط پنجه کلاغی بیشتر در روی صورتتان نمایان می شوند. هزینه، تعداد جلسات لازم، عوارض و اثرات جانبی هم از جمله اطلاعاتی هستند که بیمار باید بداند.  

درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم

 

>> تزریق بوتاکس در گوشه چشم ها برای رفع خطوط پنجه کلاغی

بوتاکس به وسیله سوزن های کوچکی در اطراف خطوط پنجه کلاغی تزریق می شود. اگر قدرت تحملتان بالا باشد، متخصص فقط از تکه ای یخ برای کاهش درد شما استفاده می کند ولی در مواردی که بیمار قدرت تحمل بالایی نداشته باشد، می توان از بی حسی موضعی هم کمک گرفت. به محض اینکه اطراف چشمانتان بی حس شود، متخصص فرآیند تزریق بوتاکس را شروع می کند. خطوط پنجه کلاغی، بخش کوچکی از صورت را می پوشانند و بوتاکس در این ناحیه، فقط چند دقیقه طول می کشد.    

اگر بخواهید در بخش های دیگر صورتتان هم بوتاکس تزریق کنید، این فرآیند بیشتر طول می کشد. گاهی اوقات، از لیزر هم همزمان با تزریق بوتاکس استفاده می شود. بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی، به واحد کمی از بوتاکس نیاز دارد. برای هر چشمی، تقریبا به 5 واحد بوتاکس نیاز داریم. البته بعضی از متخصص ها برای رسیدن به نتایج بهتر، 24 واحد بوتاکس را برای بیمار تزریق می کنند.

>> مزیت های تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی

  1. تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی، بسیار سریغ انجام می شود
  2. بوتاکس، خطوط پنجه کلاغی را به طور طبیعی برطرف می کند؛ بطوریکه کسی متوجه نمی شود که بوتاکس تزریق کرده اید
  3. احتمال ادامه پیدا کردن اثرات بی حسی در نقاط تزریق شده وجود ندارد
  4. نیازی به بیهوشی یا ریکاوری طولانی مدت ندارد
  5. تزریق منظم بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی باعث ماندگاری بیشتر اثرات آن بر روی صورت می شود

>> آیا تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی واقعا موثر است؟

حدودا 3 روز طول می کشد تا تاثیرات بوتاکس در گوشه چشمانتان نشان داده شود. در واقع، ماهیچه های اطراف چشمانتان بعد از چند روز فلج می شوند. نتایجبوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی، 3 تا 4 ماه ماندگاری دارد؛ طبق تحقیقاتی که در سال 2016 بر روی 1362 بیماری انجام شده است که برای رفع خطوط پنجه کلاغی خود اقدام به تزریق بوتاکس کرده اند، نتایج حاصل از تزریق بوتاکس در گوشه چشم ها حداقل تا 4 ماه ماندگاری داشته است. باید با متخصصتان هماهنگ کنید تا هر چند ماه برای رفع این خطوط، بوتاکس تزریق کنید.

>> آیا تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی درد دارد؟

فرآیند تزریق بوتاکس در گوشه چشم ها برای رفع خطوط پنجه کلاغی، بدون درد انجام می شود؛ چند دقیقه قبل از تزریق بوتاکس، متخصص از کرم بی حسی و یا کمپرس سرد برای بی حسی اطراف چشمها استفاده می کند. هنگام شروع تزریق بوتاکس، بیمار احساس گزش خفیفی می کند ولی این احساس سریع برطرف می شود. به محض اینکه تزریق بوتاکس تمام شود، متخصص یا دستیاران او از کمپرس سرد در اطراف چشمانتان استفاده می کنند تا هیچگونه دردی را احساس نکنید.

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی

برای افرادی که در صورتشان خطوط پنجه کلاغی دارند، بوتاکس بهترین روش است زیرا هم موثر است و هم دوره ریکاوری بیمار بسیار کوتاه است. احتمال بروز اثرات جانبی همیشه وجود دارد ولی احتمال عوارض جدی تر در بین بیماران، خیلی کم است. در بین بیمارانی که برای رفع خطوط پنجه کلاغی خود اقدام به تزریق بوتاکس می کنند، یک سری عوارض هم به چشم می خورد. معمولا بعد از تزریق بوتاکس در اطراف چشمانتان، مقداری قرمزی و تورم به وجود می آید. البته در اطراف چشمها، احتمال کبودی هم وجود دارد. معمولا اثرات جانبی زمانی بوجود می آیند که متخصص، بوتاکس را در ماهیچه ای به غیر از ماهیچه ی اطراف چشم که باعث خطوط پنجه کلاغی می شود، تزریق کرده باشد. التهاب هم یکی دیگر از عوارض نادر است. عوارض و اثرات جانبی دیگر عبارتند از:

  1. جاری شدن اشک از چشم ها
  2. خشکی پوست در اطراف چشم ها
  3. افتادگی پلک چشم
  4. افتادگی و یا کج شدن ابروها
  5. سردرد

اگر با عوارض زیر مواجه شدید، حتما به پزشک مراجعه نمایید :

  1. ضعف در ماهیچه ها که ابتدا از صورت شروع می شود و بعد در تمام بدن احساس می شود
  2. مشکلاتی در کنترل مثانه
  3. سخت نفس کشیدن
  4. عدم توانایی صحبت
  5. ضعف در بینایی
  6. مشکلاتی در بلعیدن غذا و نوشیدنی ها

>> دوره ریکاوری بیمار بعد از تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی

دوره ریکاوری بیمار بعد از تزریق بوتاکس نسبت به سایر فرآیندها، بسیار کوتاه است. اگر بعد از تزریق بوتاکس شاهد عرضه خاصی نبودید، می توانید بعد از تزریق به خانه بروید. در روزی که بوتاکس تزریق کرده اید، می توانید آرایش کنید، صورتتان را هم بشویید و حتی می توانید به سر کار هم برگردید. تنها کاری که نباید انجام بدهید این است که به پوست اطراف چشمانتان کاری نداشته باشید و دستتان را روی آن نمالید زیرا این کار می تواند اثرات تزریق بوتاکس را در رفع خطوط پنجه کلاغی به راحتی خنثی کند و باعث جابجایی بوتاکس و انتقال آن به سایر بخش های صورت هم بشود.

>> چه کسانی کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی هستند؟

بیمارانی که اقدام به تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی خود می کنند، در رنج سنی متفاوتی قرار دارند. بیماران جوانی که خطوط پنجه کلاغی آنها کمتر است هم کاندیدهای خوبی برای تزریق بوتاکس به شمار می آیند زیرا با بوتاکس می توانند از ایجاد خطوط عمیق تر پنجه کلاغی در گوشه های چشمانشان جلوگیری کنند. بیمارانی که از لیزر استفاده کرده اند و یا تجربه لیفت صورت داشته اند، هم تزریق بوتاکس می تواند برایشان بسیار مفید باشد زیرا بوتاکس از ایجاد خطوط پنجه کلاغی در صورت آنها جلوگیری می کند.  

 امیدواریم مقاله جامع " درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم " برای شما کاربران گرامی مفید واقع گردیده باشد

کلینیک پوست و مو رز

   



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امیر علوی

آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟ بررسی اثرات جانبی تزریق بوتاکس

>> آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟

 مقاله امروز " کلینیک پوست و مو رز" به خطرناک یا سمی بودن تزریق بوتاکس اختصاص دارد؛ با ما همراه باشید تا درباره کاربرد و اثرات جانبی تزریق بوتاکس اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. بوتاکس، داروی قابل تزریقی است که از سم بوتولینوم توکسین نوع A ساخته می شود.

اگرچه این داروی قابل تزریق، همان سمی است که باعث مسمومیت غذایی می شود ولی اثرات آن بر حسب میزان تزریق و نوع درمان متفاوت است.     آیا تزریق بوتاکس خطرناک است  

از بوتاکس در دوزهای بسیار کمی استفاده می شود. به محض اینکه بوتاکس به بدن بیمار تزریق شود، از انتقال سیگنال های رشته های عصبی به ماهیچه ها جلوگیری می کند و اینکار باعث می شود تا ماهیچه ها نتوانند منقبض بشوند و در نتیجه خط ها و چین و چروک ها هم بهبود می یابند.

>> آیا تزریق بوتاکس بی خطر است ؟

اگرچه سم بوتولینوم توکسین می تواند باعث مرگ انسان بشود ولی استفاده از این سم در دوزهای کوچک کاملا بی خطر است. دانشمندان کشف کرده اند که استفاده از بوتاکس در زیبایی، ریسک کمتری نسبت تزریق بوتاکس برای درمان بیماری ها دارد و به خاطر همین دوزهای کمی از بوتاکس برای بیماران تجویز می شود.     تزریق بوتاکس  

معمولا اگر بوتاکس بر طبق استانداردهای سازمان غذا و داروی آمریکا تهیه نشود و یا بوتاکس توسط پزشک بی تجربه ای تزریق شود، بیمار شاهد عوارض جانبی خواهد بود. اگر باردار هستید و یا به نوزاد خود شیر می دهید، نمی توانید بوتاکس تزریق کنید.

>> از بوتاکس چه استفاده هایی می شود ؟

بوتاکس بیشتر بخاطر توانایی اش در رفع خطوط و چین و چروک ها شناخته می شود. تزریق بوتاکس می تواند از انقباض ماهیچه هایی جلوگیری کند که باعث خطوط و چین و چروک های زیر می شوند:

  1. خطوط پنجه کلاغی یا چین و چروک هایی که در گوشه سمت بیرونی چشم ها وجود دارند
  2. خطوط اخم که بین ابروها وجود دارند
  3. چین های روی پیشانی

از بوتاکس برای درمان مشکلات مربوط به ماهیچه ها هم استفاده می شود که شامل:

  1. تنبلی چشم ها
  2. انقباض های ناگهانی چشم
  3. میگرن های شدید
  4. اسپاسم های گردن (اختلال کشیدگی عضلات گردن)
  5. بی اختیاری ادراری
  6. تعریق بیش از حد
  7. و سایر مشکلات عصبی

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس

اگرچه تزریق بوتاکس بی خطر است ولی احتمال بروز اثرات جانبی بعد از تزریق هم وجود دارد. اثرات جانبی تزریق بوتاکس عبارت است از:

  1. درد، کبودی و تورم در بخشی از بدن که بوتاکس تزریق شده است
  2. سردرد
  3. تب
  4. سرد شدن بدن و احساس سرما

بعضی از اثرات جانبی فقط مربوط به بخش هایی می شوند که بوتاکس تزریق شده است. برای مثال، اگر در ناحیه چشم خود بوتاکس تزریق کرده اید، امکان دارد که با اثرات جانبی زیر درگیر شوید:

  1. افتادگی پلک چشم
  2. ابروهای ناهموار
  3. خشکی چشمها
  4. جاری شدن اشک از چشم ها

تزریق بوتاکس در اطراف دهان، ممکن است منجر به لبخند کج یا تراوش آب از دهان بشود.بیشتر اثرات جانبی موقت هستند و در عرض چند روز ناپدید می شوند. افتادگی پلک چشم، تراوش آب از دهان و عدم تقارن صورت بخاطر تاثیر توکسین بر روی ماهیچه های اطراف بوجود می آیند و این دسته از اثرات جانبی ممکن است چند هفته بعد رفع بشوند. در نمونه های بسیار نادری، ممکن است تزریق بوتاکس باعث ایجاد نشانه های بیماری در فرد بشود. در صورت بروز اثرات جانبی زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

  1. ایجاد مشکلاتی در صحبت کردن
  2. ایجاد مشکلاتی در بلعیدن غذا
  3. ایجاد مشکلاتی در نفس کشیدن
  4. مشکلات بینایی
  5. بی اختیاری ادراری
  6. ضعف عمومی بدن

>> آیا تزریق منظم بوتاکس اثرات جانبی خاصی به دنبال دارد ؟

از آنجایی که اثرات تزریق بوتاکس موقت است، بیشتر افراد به طور مرتب بوتاکس تزریق می کنند. تحقیقات بسیار کمی در زمینه میزان ماندگاری و بی خطر بودن بوتاکس انجام شده است. در سال 2015، بر روی بیمارانی که برای درمان بی اختیاری ادراری خود هر 6 ماه بوتاکس تزریق کرده اند، تحقیقاتی انجام شده است؛ در این تحقیقات مشاهده شده است که با تزریق منظم بوتاکس، احتمال بروز اثرات جانبی آن افزایش نمی یابد و این دسته از بیماران حتی شاهد نتایج بهتری از تزریق بوتاکس برای درمان مشکل خود بوده اند. این تحقیقات نشان می دهد که ممکن است اثرات مضر تزریق بوتاکس بعد از دهمین بار یا یازدهمین بار بوجود بیایند. اثرات جانبی که ممکن است بعد از تزریق مکرر بوتاکس بوجود بیایند عبارتند از:

  1. حالت تهوع و استفراغ
  2. تورم
  3. مشکلاتی در جویدن غذا
  4. ضعف عضلات گردن
  5. تپش قلب
  6. گرفتگی صدا و غیره

>> نکاتی در مورد تزریق بوتاکس

  1. اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید، حتما از متخصص با تجربه کمک بگیرید. هر چه متخصص با تجربه تر و با مهارت تر باشد، عوارض و اثرات جانبی تزریق بوتاکس کاهش می یابد.
  2. اثرات توکسین بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد و لازم است بعد از این مدت دوباره برای تزریق اقدام نمایید.
  3. تزریق بوتاکس هم مانند هر فرآیندی دارای اثرات جانبی است. شما می توانید در مورد اثرات جانبی بعد از تزریق و دوره ریکاوری با متخصص به طور مفصل صحبت نمایید. متخصص به تمام سوالات شما جواب می دهد و در مورد مزایای تزریق هم برای شما توضیحاتی را خواهد داد.

>> هزینه تزریق بوتاکس در " کلینیک تخصصی پوست و مو رز"

کلینیک پوست و مو رز" با پزشکانی مجرب و دستگاه های پیشرفته، خدمات بوتاکس را هم به مشتریان گرامی خود ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق بوتاکس، با شماره 02144067005 تماس حاصل فرمایید.



:: موضوعات مرتبط: تزریق بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , کلینیک پوست و مو ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آبان 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد